Reménytelen helyzetről számolt be egy német tanárnő a migráns gyerekek oktatása terén. A muzulmán vidékekről érkezett gyerekek több éves lemaradásban vannak, és nem is igyekeznek behozni a hátrányukat.
A Die Weltnek írta meg tapasztalatait Ingrid König, aki Frankfurt egy szegény, gazdaságilag lepusztult környékén lévő iskolában tanít. Mint írta, az elkeserítő gazdasági állapotok miatt rendkívüli módon megnőtt a migránsok aránya a városrészben, van olyan osztály, ahol akár az összes gyerek migráns hátterű. Velük annak ellenére komoly gondok vannak, hogy a tanároknak bőven van tapasztalatuk külföldi származású – jugoszláv, lengyel, román, orosz – bevándorlógyerekekkel.
Ingrid König szerint viszont a mostani, Szíriából és Afganisztánból érkezett migránsokat azonban össze sem lehet hasonlítani az európai bevándorlókkal. Tapasztalatai szerint a migránsválság során érkezett emberek több évvel vannak lemaradva az európai bevándorlóktól tanulási készségek terén, ennek pedig elsődleges oka az iszlám radikalizáció. A német integrációs törekvések kudarca, valamint a nyelvi akadályok mellett, a tanárnő szerint problémát okoz az is, hogy a migránsgyerekek otthoni környezete sem épp megfelelő: semmilyen motivációt nem látnak arra, hogy tanuljanak, és egyszer sem hallják szüleiktől azt, hogy a tanárokat tisztelni kell.
888.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS