Egyre inkább úgy tűnik, emberi mulasztás miatt nem sikerült időben tájékoztatni több nyugatnémet város lakóit arról, hogy jön a korábban soha nem látott árhullám.
Háromszázmillió eurós gyorssegélyt ígért a német kormány azoknak, akik jelentős károkat szenvedtek az árvíz miatt. A katasztrófavédelem vezetője szerint senki nem számított ilyen óriási esőzésre. Bár a német meteorológiai szolgálat kétszer adott ki riasztást, az nem mindenhol jutott el a lakossághoz. Az eddigi adatok szerint legkevesebb 160 ember életét követelte az árvíz, azonban számuk jó eséllyel növekedni fog, hiszen több száz embert nem találnak a hatóságok. A segélyszervezetek ivóvizet és koronavírus-oltásokat juttatnak el a leginkább érintett térségekbe.
Nincs víz, nincs áram, nincs gáz. Semmi nem működik. Majdnem 80 éves vagyok és még sosem tapasztaltam ilyet
– mondta egy helyi lakos. Közben Angela Merkel német kancellár is a helyszínre ment, hogy ellenőrizze a munkálatokat. A német kormány 300 millió eurós gyorssegélyt ígért azoknak, akik jelentős károkat szenvedtek az árvíz miatt. A nyugat-európai országban 50 éve nem volt ilyen súlyos természeti katasztrófa.
Az áldozatok magas száma annak is betudható, hogy a riasztási lánc megszakadhatott és a tartományok hatóságai nem mindenhol tudták megfelelően feldolgozni a hozzájuk beérkező riasztást, majd azt eljuttatni a lakosokhoz. Ilyen esetben számítunk egy hivatalos figyelmeztetésre, és arra, hogy a legsebezhetőbb lakosokat időben evakuálják. Van, ahol szirénákat vagy mást vetnek be, de semmilyen figyelmeztetés nem működik, ha az emberek nem reagálnak ezekre és nem tudják, hogy mit kell ilyen esetben tenni
– közölte egy brit hidrológus. Belgiumban nemzeti gyásznapot rendeltek, az országban legkevesebb 31 ember életét vesztette és több mint 160-an eltűntek az áradásokban. 137 ezer háztartás maradt áram nélkül, és a katonaságot is bevetették a romok eltakarítására és további túlélők utáni keresésre.
Forrás: ATV; Fotó: MTI/AP/Michael Probst
csakafidesz
2021-07-21 at 17:27
Lárifári 2021-07-21 at 11:06
Mivel a gyerekek az agglomerációban laknak van kocsija a lányomnak is, a vejemnek is. Ez tényleg nem luxus. Nekem is van egy kocsim, már jó régi, de se pénzem, se kedvem nincs arra, hogy kicseréljem egy újabbra. Svédországba költözött barátom négyévente cserélgeti az Opelját. Hmm. Ez az ami már pazarlás.
jobb-ágy
2021-07-21 at 13:57
Ez a nagy bolygómentés, amiről nekünk naponta papolnak? S@rul szervezett tömegközlekedés, ezért tömeges az egyedi gk. használat. Gratulálok! A médiákban rádió, tv, minden 2. reklám arról szól, hogy vegyél autót, bármilyen anyagi konstrukciót bevállalva, aztán a már említett médiákban másról sem szólnak a fergeteges szakmai tudással bíró “szakértők”, mint hogy ne ülj autóba, mert akkor egy rohadt aljas dög vagy, miattad olvadnak le a gleccserek, sötöbö, sötöbö. Jó lenne már,ha nagyjaink eldöntenék végre, hogy merre tovább? Vagy az autógyártást kell megszüntetni, vagy a hülyítést!
Szabó László
2021-07-21 at 11:30
“legkevesebb 160 áldozat”? Ennyit vallottak be a német hatóságok! Azt viszont már csak képzett germanológusok tudhatják, mennyivel is kell a 160-at szorozni!
Lárifári
2021-07-21 at 11:06
csakafidesz2021
A három autó tényleg már luxus, de nem elterjedt azért a németeknél sem. Az urban legend, hogy egyet tartanak nyárra, egyet télre, vagy egyet hétköznapra, egyet a nyaralásra (persze elvétve ilyen is van, de nem általános, nem ebből kell levonni következtetést).
Vidéken a kettő autó szinte létszükséglet, nem nagyzolásból tartják.
A nagyobb városokat kivéve a tömegközlekedés katasztrófa. Legtöbben 20-50 km-re járnak dolgozni, ami önmagában nem lenne probléma. Viszont ezt vidéken vonattal, busszal szinte lehetetlen kivitelezni. Egy 25 km-es út megtétele legtöbb esetben 2-3 átszállással, esetleg még egy km-es sétával 2 és fél, 3 órába is telhet. Napi 5-6 órát utazni egy 25 km-re lévő munkahelyre, valljuk be siralmas! Szerencsés esetben apu és anyu egy irányba jár dolgozni, akkor elég az egy is. Ha nem, akkor kell a kettő. Ha egyik elromlik, már szívás van. Akiknek eleve csak egy van, ott az egyik beül egy ismerőséhez, aki abba az irányba megy. Sőt sokan járnak úgy, hogy egy valaki kocsival jár és visz magával annyit, amennyi befér, különben busszal, vonattal nem jutna be a melóhelyre.
Ezért is van az pl., hogy a műszaki nem egy meghatározott napon jár le, hanem abban a hónapban, amikor lejár, azon hónap végéig érvényes. Így tudja használni még addig, míg meg nem tudja oldani a vizsgáztatást és a munkába járást együttesen.
A többivel teljes mértékben egyetértek.
csakafidesz
2021-07-21 at 10:13
Valamelyik dájcs a tévében jajgatott, hogy mind a három autóját elvitte a víz. Ezekre mi dolgozunk. Ők henyélnek és dolgoztatnak minket az ottani bérek negyedéért. Náluk egy tegnap jött afrikai betolakodó (aki életében még nem dolgozott) több segélyt kap a semmiért, mint itt annak magyar munkásnak a fizetése aki keményen dolgozik napi nyolc órát a németek itteni gyárában.
Ráadásul minket akarnak letérdeltetni a buzik előtt.
HÁT PUSZTULJANAK EL MIND, JOBBAN UTÁLOM ŐKET A RUSZKIKNÁL.
Lárifári
2021-07-21 at 09:42
Gyors evakuálás kellett volna, tudni illik az Efas már 9 nappal előtte jelezte a hatóságoknak, hogy mi várható.
ViAM
2021-07-21 at 09:30
Ezt már nem gyorssegélynek lehet nevezni, hanem lassúnak. Túl lassúnak.
Etel
2021-07-21 at 08:59
Emberi mulasztás, pedig a meteorológiai intézet figyelmeztetett, pont mint 2005. aug. 20.-an, de abba csak öten haltunk bele.
Valamiért ez nem volt elég.
Nem az ördögtől, hanem éppen a bibliabol való a gondolat, hogy az isteni természet figyelmeztetéseit figyelembe kell(ene) venni.
jobb-ágy
2021-07-21 at 08:44
Őszintén nagyon sajnálom azokat az embereket, akik életüket vesztették a természet tombolása miatt, de még jobban azokat, akik itt maradtak egy szál alsógatyában, de nem nagyon tolerálom már, hogy a magyar médiákban ez folyamatosan vezető hír. Vannak itt most számunkra sokkal fontosabb történések is, amiről ezen a felületen meg sem emlékeznek! Miért?