Olyan izgalmakat tapasztalhatott meg minden autó-motorsport rajongó az utóbbi hétvégén, amire rég volt példa a Formula-1-es bajnoki szezonokat tekintve. Egyre többen teljesítenek jól, több csapat is fejlődött és remek újoncokkal gazdagodott a mezőny. A bahreini nagydíjat a Mercedes pilótája. Lewis Hamilton nyerte, aki óriási csatát vívott az utolsó körökben a Red Bull holland pilótájával, Max Verstappennel.
Az utóbbi esztendőkben komolyabb izgalmak nélkül úsztuk meg a Forma-1-es versenyeket, sőt szezonokat, ezért kifejezetten üdítő volt amit láthattunk a hétvégén a bahreini edzéseket, időmérőt és a futamot tekintve. Egyértelműen látszik, hogy kezd beérni az amerikai tulajdonos által megálmodott Forma-1, ami izgalmasabb, szórakoztatóbb. A kisebb csapatok háza táján is láthattunk változást, hiszen utolsó erőként a Williamset felváltotta a Haas, ahova a hétszeres világbajnok, Michael Schumacher fia, Mick is szerződött. A kis Schumi nem teljesített feltűnően jól, de a Formula-2-ben világbajnoki címig jutó pilóta nem kapott az első szezonra acélos gépet.
Nem úgy mint egykori legyőzöttje, Júki Cunoda, aki az edzéseken brillírozott az Alpha-Taurival a futamon pedig kilencedik lett, ami remek bemutatkozás a fiatal japántól. Ő kifejezetten izgalmas arca lehet a mezőnynek a sok kamikáze japán pilóta után, hiszen láthattuk, nagyon gyors körökre is képes, nem véletlenül Mick Schumacher volt az első, aki vizsgálta a kocsiját az Alpha-boxban. Érdekes volt látni, ahogyan kezd lábra állni a McLaren csapata, és azt is kijelenthetjük, az előre temetett Ferrari is jól teljesített. Azt is simán le lehet írni mindenféle túlzás nélkül, hogy a sok pilótacsere, a csapatok fejlődése egy olyan képet fest, ami sokkal szebb, és ami a lényeg: izgalmasabb, mint amit idáig láthattunk a felső kategóriában.
A középmezőny – és ahogy írásunk elején a megemlítettük – a hátsó csapatok között is láthatunk változásokat jó irányba, azonban az élmezőnyt nézve ugyanezt tapasztalhatjuk. A Red Bull fantasztikusan teljesített és a Honda az Alpha-Tauriban is remekül dübörgött az edzéseken és az időmérőn is. Ezért is volt meglepő látni Perez szenvedését, akinek a felvezető körben megállt az autója és a boxutcából rajtolhatott a mezőny után. Max Verstappen – aki sokkal jobban ismeri a kocsit – viszont nemhogy nem szenvedett, hanem egész héten magára vonta a figyelmet remek teljesítményével. Egyértelműen körvonalazódik, hogy Hamiltonnak bizony idén kihívója akadt, aki le is győzte volna őt, de az a fránya négyes kanyar Bahreinben közbeszólt. A verseny végén hiába volt kopott gumikkal megelőzhető Hamilton, amikor a Red Bull elsuhant mellette, a csapat azonnal Verstappen fülére szólt, hogy vissza kell engedni pályaelhagyás miatt Hamiltont. Ezzel a trónfosztás elmaradt és Hamilton nyerte a futamot, de fel kell kötnie a gatyát, mert a holland és a Red Bull a nyakán lesz egész évben, ami az egyik leghosszabb szezon lesz a sportág történelmében, hiszen huszonhárom futamon keresztül tart az ádáz harc a világbajnoki címért.
A versenytáv felénél hirtelen megváltoztak a játékszabályok, és többé már nem hagyhattuk el a fehér vonalat. Ez rendben van, és talán még segített is nekem abban, hogy jobban figyeljek a gumijaimra, szóval hálás vagyok a döntés miatt, és végül is ennek köszönhetően Max nem előzhetett meg a pályán kívülről
– zárta a bahreini hétvégével kapcsolatos gondolatait Hamilton.
Vezető kép: MTI/AP/Getty/Lars Baron
Facebook
Twitter
YouTube
RSS