Már május 25-én tudták a BKV-nál, hogy kockázatos leszerződni a Leisztinger Tamáshoz köthető, offshore hátterű „buszos” céggel – derül ki a Magyar Nemzet birtokába került belső jelentésből. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője szerint Karácsony Gergely nem mond igazat, és nem tesz semmit az ügy megoldása érdekében.
A Magyar Nemzet friss cikkéből kiderül, hogy a BKV Zrt. döntéshozóinak tudnia kellett arról, hogy a hat használt, alacsonypadlós csuklós autóbusz bérlésére kiírt nyílt közbeszerzési eljárására a legjobb ajánlatot egy referenciák nélküli, jogelőddel nem rendelkező, frissen alapított, az „üzletben tapasztalatlan” CR-Facilities Zrt. nyújtotta be – derül ki abból a vizsgálati anyagból, amelyet a fővárosi közlekedési vállalat belső ellenőrzési főosztálya készített. A lap birtokába került dokumentum alapján
a BKV felügyelőbizottsága tisztában volt azzal, hogy a Tüttő Kata (MSZP) főpolgármester-helyettes korábbi élettársához, Leisztinger Tamáshoz köthető CR-Facilities Zrt. átvilágítása során közepes szintű vállalatbiztonsági kockázatot állapítottak meg, mivel a cégnek tulajdonosi háttere ismeretlen, referenciái nincsenek, működéséről nincs információ.
Átvilágítást kezdeményeztek
A lap rávilágít, hogy a vizsgálati anyag szerint a BKV-n belül működő Autóbusz és Trolibusz Üzemeltetési Igazgatóság (ATÜI) már 2020. május 25-én, az ajánlattevő CR-Facilities Zrt. felbukkanásakor azonnal átvilágítást kezdeményezett a vállalatbiztonsági csoportnál, mivel a céget mindösszesen egy héttel azelőtt jegyezték be 17 millió forint törzstőkével,
amely nem erősíti azt, hogy ezzel a céggel érdemes lenne szerződnünk egy alsó hangon is 200+ millió forint induló tőkét igénylő projektre
– olvasható a dokumentumban.
Offshore háttér
A vizsgálat számos egyéb kockázatot jelentő tényt is feltárt a későbbi nyertessel kapcsolatban. A BKV döntéshozóinak tudniuk kellett, hogy a CR-Facilities nem rendelkezik sem telephellyel, sem fiókteleppel, részvényeseiről a cégadatok között nincs információ, a székhelyként megadott címen további 128 cég van bejegyezve, illetve elérhetőségként a cégjegyzésre jogosult személy saját gmail.com végződésű e-mail-címe van megadva. A vállalatbiztonsági csoportnak az is szemet szúrt, hogy a CR-Facilities Zrt.-nek nincs saját honlapja, hirdetései, a cégbejegyzésen túl további információ nem található róla. A jelentés az offshore háttérre utalva arra is felhívta a figyelmet:
feltehető, hogy a CR-Facilities Zrt.-t célzottan erre a közbeszerzésre egy olyan üzleti társaság hozta létre, amely valamilyen okból a háttérben akar maradni.
Ciprusi cég van a háttérben
A BKV egy offshore hátterű céggel kötött szerződést buszbérlésre, de a vállalat nem tudta határidőre leszállítani a járműveket
– mondta Láng Zsolt pénteken. A Fidesz fővárosi frakcióvezetője felidézte, Karácsony Gergely a buszbérlés kapcsán azt közölte, hogy a BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel.
Mi úgy tudjuk, hogy megkötötték a szerződést ezzel az offshore hátterű céggel, és amikor a szerződést megkötötték, már pontosan lehetett tudni, hogy egy alkalmazottja van a cégnek, nincsenek buszai, nincsenek referenciái, és egy ciprusi cég van a háttérben
– hangsúlyozta Láng Zsolt, aki úgy véli, hogy a főpolgármester nem mond igazat, és nem tesz semmit az ügy megoldása érdekében.
A CR-Facilities tulajdonosi hátterét vizsgálva olyan céghálózat képe rajzolódik ki, amelynek végén a vörös bárónak tartott Leisztinger Tamás milliárdos üzletemberhez jutunk, aki Tüttő Kata élettársa volt. Az április 28-án kiírt tenderen a BKV-nak 12 hónapra béreltek volna hat, 12 évesnél nem régebbi, legalább Euro IV-es környezetvédelmi besorolású, használt, alacsonypadlós autóbuszt. A BKV Zrt. a CR-Facilities Vagyongazdálkodó Zrt.-t hozta ki a pályázat nyerteseként, ami meglehetősen különös, annak tükrében, hogy a céget egészen pontosan 2020. május 11-én alapították, azaz egy héttel a pályázati kiírás lezárása előtt. A BKV a közbeszerzési eljárásban nyertes céggel október 30-án egyéves, határozott idejű szerződést kötött, azonban a buszmutyi-botrány kirobbanását követően a megállapodást felmondta a fővárosi közlekedési vállalat.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Leopárd
2020-12-05 at 17:59
…és még a levegő minőségén is rontott.De -falkában-felszedte a műfüvet-.
Leopárd
2020-12-05 at 17:57
Rettenetesek.Így utólag úgy tűnik, hogy a baloldal képviselői közűl, a 70-es évek Kádárja volt a legkevésbé irritáló.Az legalább iszlamistákat nem telepített volna az országba-és nem bohóckodott rajzolt bicikliutakkal.
Besser Wisser
2020-12-05 at 17:24
tessék már azt mondani, hogy Tüttő Kata gyermekeinek az apja. Sokkal világosabb a kép, mint “Tüttő Kata volt élettársa”. Az előbbi eltéphetetlen kötelék, ez utóbbi felejtős- bár esetükben nem.
TalEle
2020-12-05 at 17:04
Csak ennyi? Nem kellene véletlenül hivatalos szerveknek – mondjuk az ügyészségnek – ismeretlen tettes ellen korrupció gyanúja (vagy: kísérlete) miatt eljárást indítania! A ballibek fake neews közösségi médiája minden jobboldali ügy mögött korrupciót sejtet, mivel Sorosék nagyon jól tudják, hogy ez az a téma (a szexuális kilengések mellett) amivel a politikai ellenfeleiket leginkább le lehet járatni Észak-Macedóniától kezdve az USA-ig, széles e nagyvilágban… A jobboldal miért nem teszi ugyanezt, ha ballib korrupció sejlik a láthatáron?
Poppy
2020-12-05 at 17:02
Vörös polip maffia banda! Meddig mehet ez így?
Namond
2020-12-05 at 16:54
Brávó média munkások!
Hetekkel ezelőtt a közbeszerzés szabálytalanságaival kellett volna kezdeni, és csak utána bontogatni a vélhető politikusi korrupció szálait.
Sün Balázs
2020-12-05 at 16:54
Számomra az is érdekes, és érdemes elgondolkodni azon, hogy a közbeszerzési eljárásban nem nyertes, de második cég (aminek ráadásul még buszai is vannak) miért nem indított jogorvoslati eljárást a nyertes kihirdető döntés ellen?
A nyertes pénzügyi és műszaki alkalmatlansága miatt helyt adott volna kérelmének a Döntőbizottság, és még meg is akadályozhatta volna a törvénysértő szerződéskötést.
DE ez a cég is sunnyogott, nem akart újjat húzni Karácsonyékkal.
SGI
2020-12-05 at 16:54
Milyen érdekes, hogy a baloldali tömegközlekedés fejlesztése mindig használt eszközökben valósul meg.
SpaceBug
2020-12-05 at 16:08
Ez a “tender” nem a közlekedés javításáról szólt..
Etel
2020-12-05 at 15:53
Tudták, de próba szerencse, megpróbálták.
Hány ilyen próbálkozás jött be, amihez képest ez az egy nem. Zagson.
Leopard
2020-12-05 at 15:35
KG egy ” minta szerű ” baloldali szelekció példaszerű esete. 1. Pesten gyökértelen. Falusi hátterű. 2. De immár videken is gyökértelen. Elszakadt a rokonaitól is. Nincs identitása. 3. De egoista- narcisztikus. 4. Gyava-de pozíciót akar szerezni. 5. Beeri latszathatalommal. — Egy ilyen ” szemelyiseg” ideális a baloldalnak.
Leopard
2020-12-05 at 15:26
Nem ertem, hogy ez KG miert nem pszichiátriai eset. Onerzete: nulla. Felkeszultseg: nulla. De narcisztikus es miniszterelnök akar lenni( habar ezt tagadja) Ennyiből egyértelmű hogy zakkant.
Rakovszky István
2020-12-05 at 15:16
Ezért is lenne sürgős és fontos a KÖZIGAZGATÁSI BÍRÓSÁG ujbóli felállítása, mert az elmozdíthatná a Fő és alpolgármestert, ha hibáztak, súlyos mulasztásokat követtek el:
A járvány után meg kell ismételni a budapesti önkormányzati választásokat‼
khm
2020-12-05 at 14:34
Oké!
Láttunk már átvilágítást Kispesten.
Az is,de jól halad….
“Kínosan lassan halad Budapest XIX. kerületi önkormányzatánál az ígért átvilágítás, még az átláthatósági biztosnak sem adják ki az ötmillió forint alatti szerződéseket.”
“Tudnak” ezek a rohadt liberálbolsevikburnyákok. Leginkább egymás ügyeit elmosni,nyomozást megakasztani….