Közlekedésbiztonsági okokra hivatkozva a fejlesztési tárca indokoltnak tartja a segédmotorok rendszámosítását – írja a Világgazdaság szerdai számában.
A becslések szerint mintegy hatszázezer érintett jármű többsége tíz évnél idősebb lehet, így első forgalomba helyezésük környezetvédelmi jellemzőik alapján – az uniós előírásokon alapuló hazai szabályozás szerint – meg sem történhetne. A rendszámosítás jelentős, a motorkerékpárok értékéhez képest aránytalanul nagy költségeket róhatna az üzemben tartókra, a bevezetéshez így valószínűleg jogszabály-módosításokra és egy egyszerűsített, költségkímélő eljárásrend bevezetésére lenne szükség.
A lap ír arról is, hogy várhatóan szűkülni fog azon járműveknek köre, amelyekre zöld rendszámot lehet igényelni. A Nemzetgazdasági Minisztérium a lapot arról is tájékoztatta, hogy a zöld rendszám esetében a technológia fejlődése miatt indokolt bizonyos módosítások bevezetése. Így a nagyobb károsanyag-kibocsátású hibridek kiszűrése érdekében növelni kell az elvárt hatótávolságot vagy a kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás felső küszöbértékét.
A változtatásokról tárcaközi egyeztetés zajlik.
PS / MTI, Fotó: totalbike
Facebook
Twitter
YouTube
RSS