Közlekedésbiztonsági okokra hivatkozva a fejlesztési tárca indokoltnak tartja a segédmotorok rendszámosítását – írja a Világgazdaság szerdai számában.
A becslések szerint mintegy hatszázezer érintett jármű többsége tíz évnél idősebb lehet, így első forgalomba helyezésük környezetvédelmi jellemzőik alapján – az uniós előírásokon alapuló hazai szabályozás szerint – meg sem történhetne. A rendszámosítás jelentős, a motorkerékpárok értékéhez képest aránytalanul nagy költségeket róhatna az üzemben tartókra, a bevezetéshez így valószínűleg jogszabály-módosításokra és egy egyszerűsített, költségkímélő eljárásrend bevezetésére lenne szükség.
A lap ír arról is, hogy várhatóan szűkülni fog azon járműveknek köre, amelyekre zöld rendszámot lehet igényelni. A Nemzetgazdasági Minisztérium a lapot arról is tájékoztatta, hogy a zöld rendszám esetében a technológia fejlődése miatt indokolt bizonyos módosítások bevezetése. Így a nagyobb károsanyag-kibocsátású hibridek kiszűrése érdekében növelni kell az elvárt hatótávolságot vagy a kilométerenkénti szén-dioxid-kibocsátás felső küszöbértékét.
A változtatásokról tárcaközi egyeztetés zajlik.
PS / MTI, Fotó: totalbike
Alex
2017-01-11 at 21:38
Nagyon helyes! Spanyolországban minden mopednek rendszáma van, nem is huligánkodnak velük. Ellopni is nehezebb. A jogosítványon ne szőrözzünk. Ezután is lesz a fiataloknak kismotorvezetői jogsi, de a rendes jogsíval is vezethetők
Amúgy én a kerékpározást is KRESZ vizsgához kötném, erről hivatalos arcképes kártyát állítanék ki.
khm
2017-01-11 at 16:20
Eddig,nem lehetett beazonosítani őket,pedig elég sok balesetet okoztak a hirtelen ágaskodásaikkal. (Ha nem csapták el őket,akkor elporoltak)
Ezt úgy látom,meg fogja nehezíteni majd a rendszám. Amúgy egy FEJLETT demokráciában (Olaszországban) van rajtuk.
kuckó
2017-01-11 at 14:28
Az 50 köbcm alatti, rendszám nélküli járműveket jelenleg a jogosítvány lejárta után 10 évig lehet vezetni, a megengedett sebességük 45km/óra. A rendszámos járművekhez viszont jogosítvány kell. Mi lesz azokkal, akiknek a jogosítványa lejárt, de már csak a kismotort vezetik? Milyen költségekkel fog járni egy 25-30000Ft értékű kismotor vizsgáztatása, átírása, forgalmi engedélye, törzskönyve? Mennyibe fog kerülni a rendszám, vizsgáztatás, biztosítás, illetve mi lesz azzal a helyzettel, hogy ezekre a kismotorokra, robogókra nem kell folyamatosan biztosítási díjat fizetni, azaz, ha valaki nem fizet biztosítást, nem kell utólag napi díjat fizetni? Ha ezt bevezetik ezeknél a kismotoroknál is, jól kibabrálnak azokkal, akik nem akarnak már más járműveket vezetni, nem is szólva arról, hogy ezekkel a kismotorokkal télen, téli útviszonyok miatt nem is tanácsos közlekedni, viszont a biztosítást folyamatosan fizetni kellene.