Kiszivárgott a 4-es metróval kapcsolatos korrupciót vizsgáló OLAF-jelentés. A dokumentumot a Figyelő hozta nyilvánosságra mai számában.
A lap szerint a jelentés 60 darab, összesen 167 milliárd forintnyi szerződéssel kapcsolatban tárt fel szabálytalanságokat. Az okozott kár 96 százaléka öt szerződéshez kapcsolódik. A Siemens-szel, Alstommal, a Bamco konzorciummal, a Swietelskyvel valamint a Strabaggal kötött szerződések után kérnek vissza uniós támogatást. Van, ahol csak a pénz egy részét, van ahol az egészet. Konkrét megvesztegetési összeg két szerződéssel kapcsolatban hangzott el.
A négyes metró legproblémásabb pontja a Figyelő szerint, hogy nem volt fővállalkozó. Ahogy az OLAF-jelentés megállapítja, a BKV Zrt.-nél (amely a DBR Metró Projektigazgatóságon keresztül az egész beruházás felelőse volt) nem állt rendelkezésre a projekt megvalósításához, a munkák összehangolásához szükséges szakértelem, ami folyamatos késésekhez, és a költségek drasztikus emelkedéséhez vezetett. Ez a megállapítás nem csak valamiféle általános panasz, hanem konkrét törvénysértésre utal.
atv.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS