A reklámozók évről évre kevesebbet költenek a tévékben, az állami hirdetések furcsamód nem a nézettebb, hanem a kisebbik országos kereskedelmi tévéhez áramlanak – írja a Hvg.hu. A hírportál szerint amióta eladták a TV2-t, forrong a médiapiac, s ami most zajlik, akár diplomáciai lépéseket is maga után vonhat. „Ez már nem a Balkán, ez Oroszország, de legalább is Ukrajna” – mondta az egyik, évente több milliárd forintnyi reklámot kezelő ügynökség vezetője a Hvg.hu-nak, amikor az utóbbi hetekben a médiapiacon feltűnt jelenségről számolt be. De nemcsak ő, hanem másik három befolyásos – a piacon esetenként egymással szemben álló – médiaügynökségi forrás is azt mondta a hírportálnak, hogy februárban megkezdődött a puhatolózás, hogyan lehetne újraosztani a tévés reklámpénzeket.
A Hvg.hu idéz egy névtelenséget kérő nagykövetségi alkalmazottat, aki szerint megkereste őket egy panaszkodó médiaguru. „Közel egy hónapja bejelentkezett hozzánk az egyik külföldi anyavállalattal bíró médiacég vezetője, és panaszt tett. Azt állította, hogy nagy nyomás alatt vannak, mert valakik azt szeretnék, hogy csoportosítsanak át pénzeket az egyik kereskedelmi tévé javára. Bár neveket nem említett, de azt állította, hogy a kormánypárthoz közel álló vállalkozók keresték meg, és azt kérte tőlünk, hogy segítsünk neki” – mondta a hírportálnak az egyik nyugat-európai ország nagykövetségén dolgozó illető. A munkatárs állítólag kérte a Hvg.hu-tól, hogy ne nevezzék meg az országát, mert egyelőre nem akar diplomáciai bonyodalmakat, ugyanis hivatalos lépést még nem tettek az ügyben. A Hvg.hu szerint a médiaügynökségi forrásaik is csak név nélkül voltak hajlandóak beszélni, sőt akadt köztük olyan, aki még találkozni sem akart a hírportál munkatársával.
A Hvg.hu teljes cikke itt olvasható. Fotó: Hvg.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS