Karácsony Gergely nyolc hónapos hivatali ideje alatt többet panaszkodott, mint bármelyik korábbi főpolgármester. Az érdemi munka hiányának következményei egyre inkább érezhetők – olvasható a Médianéző Központ a Magyar Nemzet számára készített elemzésében, amelyből az is kiderül, hogy a Lánchíd felújításának ügye várhatóan a következő hónapokban is a városvezető által használt politikai termék marad, vagyis a munkálatok felőle várhatnak, ha még egy ideig lehet vitatkozni azon, hogy a kivitelezés kinek a feladata.
Szinte nem telik el úgy nap, hogy Karácsony Gergely vagy valamelyik helyettese ne panaszkodna arról, hogy éppen miért nem lehet megkezdeni a Lánchíd felújítását – kezdte elemzését Rotyis Bálint, a Médianéző Központ elemzője. Mint írta, amennyiben valóban csak pénzügyi problémáról lenne szó, akkor a kormányzat által biztosított összegek megoldották volna a helyzetet, azonban hiába emleget a baloldal milliárdokat, a felújítás legnagyobb akadálya valójában a politikai akarat hiánya.
Ebből kifolyólag a Lánchíd körüli panaszáradat valószínűleg a következő hónapokban is velünk marad – állapította meg a szakértő, hozzátéve: eközben a városvezetés igyekszik cselekvőképes szereplőként feltűnni, ezért olyan apróbb intézkedéseket vezettek be, mint a sebességhatár csökkentése vagy a Lánchídról indítandó tűzijáték betiltása. Az elemző szerint látszat intézkedések helyett a valódi megoldás a teljeskörű felújítás lenne. Az sem véletlen, hogy a baloldal most éppen az augusztus 20-i megemlékezés becsült költségét követeli magának, hiszen a mai napig vannak olyan véleményvezérek soraikban, akik számára egy-egy megemlékezés csak felesleges pénzkidobás – jegyezte meg.
A Lánchíd ügye mellett a parkolási rendszer körüli bonyodalmak is azt igazolják, hogy a politikai szempontok minden más érdeket felülírnak. A Médianéző Központ elemzője megjegyezte: természetesen arról lehet vitatkozni, hogy a budapesti közlekedési rendszer jó-e, és ha nem, akkor milyen változtatásokat kellene végrehajtani, azonban nagy baj, ha egy politikus városvezetői pozícióban is csak ideológiai szempontból közelíti meg például a közlekedési rendszer és a várostervezés komplex kérdéskörét. A körútra felfestett biciklisávval és a parkolási díjak drasztikus megemelésével Karácsony Gergely hadat üzent mindenkinek, aki autóval közlekedik Budapesten – emelte ki Rotyis Bálint. Az elemző szerint ezen lépések előtt először azokat az alternatív közlekedési feltételeket kellett volna megteremteni, amelyeket az autósok igénybe vehettek volna. Az óvatosság és a tervezés helyett Budapest vezetése ad hoc döntéseket hozott, azonban, ha valóban Budapest élhetőbbé tétele a cél, akkor először olyan ciklusokon átívelő terveket kellene letenni az asztalra, amelyek a budapestiek támogatását élvezik – hangsúlyozta az elemző.
Forrás: Magyar Nemzet. Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS