Összevonnák a vasúti és a közúti közösségi közlekedési szolgáltatókat – értesült a Magyar Nemzet. Iparági forrásokból úgy tudják, a kormányzat már dolgozik az átszervezési terven, amely a MÁV-csoportot és a Volán-vállalatokat érintené. A cél az, hogy megszüntessék a párhuzamosságokat, és valóban elsőbbséget kapjon a vasút a közúti közlekedésben.
Ki akarják küszöbölni, hogy költségvetési támogatással működő vonatszerelvények és autóbuszjáratok versengjenek egymással ugyanazokért az utasokért – amit már a 2010-es választások után helyzetbe került közlekedési kormányzat is felismert.
A kormányprogramnak tekinthető Széll Kálmán-terv ismertetésekor bejelentették, 2011. január 1-jével megalakul a nemzeti közlekedési holding, és megkezdődik a közösségi közlekedés szervezeti konszolidációja. Később részleteket is nyilvánosságra hoztak az országos közlekedési holdingról. A MÁV-Start és a 19 helyi Volán-társaság egyesüléséből olyan szállítási céget kívántak létrehozni, amellyel jelentős költség- és létszámcsökkentés érhető el, elkerülhetők a párhuzamosságok és egységesíthetők a viteldíjak is. Egyes hírek szerint megfontolták a BKV beolvasztását is, ám ez lekerült a napirendről, mint az akkor még állami kézben lévő a Malév integrálása is. Anno úgy kívánták versenyképessé tenni a közösségi közlekedést az egyéni közlekedéssel szemben, hogy előbb az egyéni közlekedést megdrágítják.
További részletek a Magyar Nemzet pénteki számában.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS