Az iskolakert-fejlesztési programra nyolcszoros a túljelentkezés, és az Iskolakertekért Alapítvány szerint nem elegendő eszközökkel ellátni egy kezdő iskolakert-építő csapatot, szükség van a jó gyakorlatok átadására is, amit a programba épített pedagógusképzés biztosít majd – írta a Magyar Idők hétfőn.
Az Agrárminisztérium, az Iskolakertekért Alapítvány, a Váci Egyházmegyei Karitász és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara saját iskolakert-kezdeményezéseik összehangolására indított iskolakert-fejlesztési programja első részeként januárban kezdődött az alapozó alprogram, amely külön kategóriában támogatja a 2018 őszén útjára indított Földforgatók kísérleti programba bevont iskolákat is – ismerteti a lap. A program második részeként iskolakerti tematikus modulokat dolgoztak ki, hogy minél több intézmény megtalálja a saját pedagógiai céljainak és helyzetének megfelelő lehetőségeket.
Mátyás Izolda, az Iskolakertekért Alapítvány munkatársa elmondta: minden kert esetében helyszíni mentorálást biztosítanak az ökológiai szemléletű kertfenntartás érdekében, valamint a pedagógiai programba való beépíthetőség és a szervezés terén. Nemcsak kezdő, hanem haladó iskolakert-építőknek is nyújtanak támogatást, akik országos program nélkül, lelkesedésből és önerőből kezdték el létrehozni kertjeiket. Az országban jelenleg 1118 iskolakert működik, a köznevelési feladatellátási helyek körülbelül nyolc százalékában kertészkednek a gyerekekkel – írta a Magyar Idők.
Forrás: MTI; Vezető kép: Iskolakert Program
khm
2019-02-04 at 08:22
A növénytermesztés állandó jelenlétet kíván meg,akárcsak az állattartás.
Az iskolákban,óvodákban szép hosszú szünidők vannak. Az egyik pont nyáron,mondjuk paradicsomérés idején. 🙂
A locsolást lehet gépesíteni,a leszedést pedig (ilyen kis területeknél) nem.
Ritka zengzetes mondatok hangoztak el amúgy a szoclizmusban a nyári szünetben,mikor ki kellett menniük az Iskolakertbe a gyerekeknek. 🙂 (a város szélén levő terület volt.)
Logikus
2019-02-04 at 12:51
A nyári szünetben le tudja szedni a karbantartó, vagy más iskolai kolléga a dolgokat. DE ITT NEM a szüret a lényeg, hanem az, hogy a gyerekeket megtanítják, a hosszú távú gondolkodásra, meg az összetett gondolkodásra, arra, hogy milyen nehéz is előteremteni a dolgokat és talán jobban megbecsülik, amit otthon kapnak, és így talán embert faragnak belőlük a BALLIBEK akarata ellenére is.
khm
2019-02-04 at 15:28
Ön szerint a karbantartó az kertész vagy a takarítónő az?
És kapnának-e plusz pénzt érte? (mert biztos,hogy nem)
Higgye el,mindenhol az lesz belőle,hogy majd a “műszaki személyzet” fogja gazolni,kapálni,stb.
Szóval pont az nem megy át,amit szeretnének. Pont a felelősségvállalás.
Higgye el,látom miről van szó. Volt egy időszak,a gyógynövényeké például. Ma már kevés intézményben találja meg. És ott sem a pedagógus,meg a gyerekek gondozzák. Az elején úgy egy hónapig……