A DIGI a fogyasztókat megtévesztő kampánnyal vezette piacra mobiltelefon-szolgáltatását; többek között valótlanul ígért korlátlan mobilnetet a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vizsgálata szerint. A hatóság negyvenötmillió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért.
A GVH december 21-én zárult versenyfelügyeleti eljárása megállapította: a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. (DIGI) DIGI Mobil szolgáltatásait bevezető, 2019-ben indított Tesztelj velünk, illetve 2020-as Próbáld ki kampánya tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg. A vizsgálat szerint bár a cég promóciós – többek között óriásplakát- és televíziós – hirdetései hangsúlyosan kiemelték a korlátlan mobilinternet lehetőségét, a szerződések ezzel szemben a szolgáltatás forgalmi korlátozásának, illetve lassításának lehetőségét tartalmazták. Szintén megtévesztő volt, hogy a kampányok egyes reklámjai azt sugallták: az új szolgáltatás bárki számára elérhető. A konstrukciót azonban valójában csak a lefedettségi területen lakó, már DIGI/INVITEL előfizetéssel rendelkező fogyasztók, vagyis egy szűkebb kör érhette el. A távközlési cég kampányai jogsértő módon elhallgatták azt is a kezdeti időszakban, hogy a szolgáltatás keretén belül – megfelelő partneri megállapodások hiányában – még nem volt elérhető a külföldi használat (roaming) lehetősége. Ez ugyanis egy mobilszolgáltatás esetében lényeges jellemző, amely befolyásolhatja a fogyasztói döntést. A versenyhatóság a bírság kiszabásakor figyelembe vette azt is, hogy a cég még a versenyfelügyeleti eljárást megelőzően, magától, szolgáltatásai bővítésével korrigálta a megtévesztéseket, elérhetővé tette a roamingot, illetve eltörölte az adatforgalmi korlátozást – írták.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/EPA/Andy Rain
Facebook
Twitter
YouTube
RSS