Nemesdy Ervin váltja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatói posztján Dabóczi Kálmánt – döntött a Fővárosi Közgyűlés szerdán.
Tarlós István főpolgármester javaslatát elfogadva, 22 igen szavazattal, 6 tartózkodás mellett úgy határozott a testület, hogy Dabóczi Kálmán munkaviszonyát február 27-ei dátummal, felmondással szüntetik meg. A január 24-én kezdődő felmondási idő alatt Dabóczi Kálmánt mentesítik a munkavégzés alól. A társaság igazgatósági tagságából január 23-ával hívják vissza. Dabóczi Kálmán egyhavi végkielégítésre jogosult. Dabóczi Kálmán 2015. január 1-jétől állt határozatlan idejű munkaviszonyban a társasággal. Tarlós István 2018. november 30-án közleményben tudatta, hogy kezdeményezi a BKK vezérigazgatójának felmentését a cég elektronikus jegyrendszerének projektje miatt.
A főpolgármester javaslata alapján a közgyűlés 18 igen, 2 nem szavazat ellenében és 8 tartózkodás mellett Nemesdy Ervin közlekedési építőmérnököt, mérnök-közgazdászt választotta meg január 24-ével a BKK igazgatóságának tagjának – bruttó havi 360 ezer forint díjazással, a többi igazgatósági tag megbízatásával összhangban október végéig -, és határozatlan időre a BKK vezérigazgatójának. Nemesdy Ervin bruttó havi 1 millió 600 ezer forint díjazással látja majd el a vezérigazgatói tisztségét. A főváros vagyonrendelete alapján a BKK vezérigazgatójának megválasztásáról, visszahívásáról és díjazásáról a főpolgármester előterjesztésében foglalt javaslat alapján hozza meg döntését a Fővárosi Közgyűlés.
A napirend vitájának elején Tokody Marcell (Jobbik) arról beszélt, hogy a benyújtott előterjesztés nem tartalmazza a vezérigazgatói posztra jelölt Nemesdy Ervin szakmai önéletrajzát, és így felelősségteljes döntést nem lehet hozni a megválasztásáról. Tokody Marcell azt kérte, hogy Nemesdy Ervin mondja el a testületnek, mi a három legfőbb célkitűzése. Gy. Németh Erzsébet (DK) azt kérte Nemesdy Ervintől, mondja el, hogyan képzeli a társaság vezetését. Felvetette: milyen megbízatással küldik a cég élére, felszámolóbiztosnak, vagy érdemi munkát várnak tőle, hiszen a főpolgármester már régóta beszél a BKK felszámolásáról. Tarlós István erre reagálva azt közölte: a BKK “sorsa még nem dőlt el”, a vezérigazgatónak komoly munkát kell végeznie. A BKK átalakításának két alternatívája van, az egyik az esetleges megszűnés – mondta a főpolgármester, hozzátéve, hogy csak október után dől el, hogy Nemesdy Ervinnek a cég felszámolását vagy átalakítását kell majd levezényelnie.
Nemesdy Ervin a közgyűlés előtt elmondta, hogy 67 éves, 12 éve dolgozik a fővárosnak. Létrehozója és vezetője volt a Főpolgármesteri Hivatal főjegyzői iroda monitoring-controlling referatúrának, amely a fővárosi tulajdonú cégek üzleti terveivel, beszámolóival, közszolgáltatói szerződéseinek gazdasági feladataival foglalkozik, azok elemzését végzi, a szakfőosztályok részére gazdasági szakmai támogatást nyújt. A hét fővárosi közszolgáltató céget tulajdonló Budapesti Városigazgatóság Holding Zrt.-hez 2015-ben került, először vezérigazgatói tanácsadóként a szervezet átalakításában vett részt, majd az átalakuló holding gazdasági igazgatója, később vezérigazgató-helyettese lett. A BKK igazgatósági tagja volt Vitézy Dávid vezérigazgatósága ideje alatt. Nemesdy Ervin arról beszélt, hogy működőképes tömegközlekedés van Budapesten, és ezt a munkát elkötelezett emberek végzik. A főpolgármester nem arra kérte fel, hogy “be kell szántani” a BKK-t. Szó nincs erről, Tarlós István azt kérte, hogy egy olyan reorganizációt készítsenek elő, amely révén a jelenleginél hatékonyabban láthatja el funkcióit a társaság – mondta el.
Nemesdy Ervin legfontosabb célkitűzései között sorolta, hogy meg kell határozni azt a reorganizációs folyamatot, amely elvezet oda, hogy október környékén letehessenek a főpolgármesternek egy javaslatot arról, milyen struktúrában irányítsák a területet, milyen kapcsolat legyen a BKK a BKV és a BKÜ, illetve más társaságok között. További célja, hogy a társaság elkötelezett dolgozói higgyenek abban, hogy az a feladat, amit elvégeznek, a főváros szempontjából fontos, és a munkahelyük stabil. Ugyancsak célként jelölte meg, hogy tisztázni kell azt, hogy egyben kell-e tartani vagy külön kell-e venni a főváros közlekedésének üzemeltetési jellegű és fejlesztési feladatait. Nemesdy Ervin a BKK erősségei közé sorolta azt, hogy egy szakmailag felkészült, szervezetileg jól meghatározott forgalomirányítás és kereskedelmi apparátus létezik. Szerinte gyengeségként jelenik meg a “backoffice” jellegű, kiszolgáló szervezetek működési gyakorlata. Ezt erősíteni kell – mondta.
Forrás és fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS