Meghatározó óriásvállalatok fenyegetőznek, hogy eltávolítják a reklámjaikat a Google és a Facebook felületeiről, amennyiben a tech-óriások nem hajlandóak többet tenni annak érdekében, hogy kiszűrjék a gyűlöletkeltő tartalmakat, és ha nem tudják jobban óvni a gyerek erkölcsi biztonságát. Elsőként az Unilever jelentkezett be, hogy megbünteti az említett cégeket, ami már csak azért is érdekes, mert éppen őket vádolták meg nemrég azzal, hogy a Nestlével kézen fogva felelősek a szumátrai esőerdők kiirtásáért, az ottani pálmaolajért cserébe. Jól látszik, a nagyvállalatoknál is áll a bál, a Google a napokban állt be a pakisztáni melegellenes kampányba, szóval nem igen lehet tudni, ki kivel van. És hol vannak ilyenkor a Ligetvédők?
Keith Weed, az Unilever marketingigazgatója vette elő a Szilícium-völgy nagy tech-cégeit egy hétfői beszédében.
A világ legnagyobb hirdetőiként nem áll módunkban elfogadni egy olyan környezetet, amelyben a fogyasztóink nem bízhatnak meg abban, amit online látnak.
– mondta Weed.
Hozzátette:
A továbbiakban nem tudunk egy olyan láncra támaszkodni, amely átláthatóság tekintetében néha csak egy kicsivel jobb, mint egy mocsár.
Ian Whittaker és Annick Maas, a Liberium nevű cég elemzői az Guardiannak azt nyilatkozták, hogy a Google-nek, amely a YouTube-ot is birtokolja, illetve a Facebooknak ezentúl nem lesz könnyű meggyőzni a hirdetőket azzal kapcsolatban, hogy a márkáik biztonságos környezetet képesek nyújtani.
Ez egyrészt nem világos, hiszen viszonylag ritkán fordul elő, hogy egy YouTube videó tüzet nyit valakire, tehát a biztonságos környezet definíciója elég hiányos. Másrészt ekkora hálózatok esetében lehetetlen mindent az éppen aktuális liberális trendeknek megfelelően szűrni. Na meg ott van még a szólás- és véleményszabadság nagyvállalatok általi kontrollálásának kínos kérdése is, különösen most, amikor a Google kérdés nélkül levette a melegeket támogató tartalmait az indonéz Play Store-ról, miután a régióban elég nagy erőfeszítéseket tesznek a rezsimek a homoszexualitás betiltására. A Google ezt pusztán profitért cserébe vállalhatta be. Az esetről a PestSrácok.hu korábban részletesen írt.
Zavaros cicaharc
Az emberi jogokat oly fontosnak tartó Unilvernek persze megvan a maga csontváza a szekrényben, hiszen nemrég rasszizmussal kapcsolatos botrányai is voltak a cégnek – egy Dove reklámban egy fekete nőt mutattak, aki a fölsőjét levéve fehérré, majd egy másik fölsőjét levéve ázsiaivá változik. Az angol-holland cég bocsánatot kért a reklámért és azonnal eltávolította azt. A hibát azzal indokolták, hogy ők azt szerették volna kifejezni, hogy a terméket mindenkinek szánják, bőrszíntől függetlenül. A cég egyébként már 2011-ben is csinált egy hasonlót, amikor három különböző etnikumhoz tartozó nő futott, a fekete nő elé az volt írva “előtte, a fehér elé pedig az, hogy “utána”. Ebből szintén botrány kerekedett.
A cég egyébként annyira védi a gyermekeket és a jövőt, hogy sajtóhírek és egy vád szerint a Nestlével együtt szorgalmasan írtja a Szamátrai esőerdőket pálmaolajért cserébe, amely számos termékük fontos összetevője.
Forrás: FoxNews; Vezető kép: M&M Global
Facebook
Twitter
YouTube
RSS