Portálunk korábban beszámolt arról, hogy milyen következményei vannak a rekordméretű németországi inflációnak. A jelek szerint a helyzet súlyosbodott, ugyanis már nem csupán arról van szó, hogy kétezer forint körüli az étolaj ára, de egyre nehezebb hozzájutni: a napokban nagy felháborodást keltett az országban, hogy az egyik áruház személyi igazolványt kért egy vevőtől a termék eladásához.
Az orosz-ukrán háború kitörése óta alig van napraforgóolaj a német szupermarketekben, a Schleswig-Holstein tartományában található Lidl-üzletekben például már csak a felnőtt vásárlók vehetnek étolajat – számolt be a Merkur nevű portálra hivatkozva a Világgazdaság. A cikkből kiderült, a Lidl-szupermarketlánc azon kísérletezik, a rendelkezésre álló étolajkészletet a lehető legegyenletesebben ossza szét a vásárlói között. Annak érdekében, hogy minden család csak két üveg olajat vegyen, a cég korhatárt vezetett be: a napraforgóolajat csak a tizennyolc év felettieknek árulták. A német hírportál szerint már nem újdonság, ha a szupermarketekben üres polcokkal találkoznak a vásárlók. Először a vécépapír, majd a gyorstesztek hiánya volt jelen az országban a koronavírus-járvány idején, ma már a háborús konfliktus miatt a napraforgóolaj lett az új hiánycikk, mivel Ukrajna a világ egyik legnagyobb étolaj előállítója.
A szupermarketek már korábban olyan üzleti stratégiákon dolgoztak ki, amelyekkel az emberek vásárlási szokásait befolyásolhatják: az Aldi például az étolajos polcait azzal a felhívással látták el, hogy az vásárlók csak szükség esetén vegyenek étolajat, és ne csupán felhalmozás céljából vásároljanak. A Lidl intézkedését nagy felháborodást váltott ki a közösségi oldalakon, az áruházlánc ezután hatályon kívül helyezte intézkedését.
Kérjük vásárlóink megértését, és elnézést kérünk az esetleges kellemetlenségekért
– közölte a cég a felháborodást követően.
Forrás: Világgazdaság; Fotó: Ripost
Facebook
Twitter
YouTube
RSS