A Vasúttörténeti Emlékparkban mutatkozott be az újjáépített Szent Jobb-ereklyeszállító kocsi, amelynek eredetije Szent István halálának 900. évfordulóján, 1938-ban indult országjárásra, és később a visszacsatolt területek nagyvárosaiba is eljutott. A kocsi a II. világháborút követően elpusztult, ugyanakkor a Szent Jobb országlását kísérő koronaőrök a rendszerváltásig őrizték az ereklyehordozással összefüggő ünnepségsorozat emlékét. Egyesületük évtizedig kereste a támogatókat, mire ügyüket 2010 után végül felkarolta a kormány, és megkezdődhetett a kocsi rekonstrukciója.
Az ereklyeszállító kocsit a kormány megbízásából, a Magyar Nemzeti Múzeum irányításával a Dunakeszi Járműjavítóban építették újra 5 év alatt, az eredetivel megegyezően, de a mai vasúti közlekedésbiztonsági előírásoknak megfelelően. Az ereklyeszállító kocsiban a Szent Korona másolata látható, előtte hagyományőrző koronaőrök állnak.
Mint portálunk korábban megírta, Szent István halálának 900. évfordulóján, 1938-ban országjárásra indult a Szent Jobb az alkalomra készített ereklyeszállító kocsiban, amely később a visszacsatolt területek nagyvárosaiba is eljutott. Bár a második világháború végén titokzatos körülmények között eltűnt szerelvényből fényképeken és filmfelvételeken kívül semmi nem maradt, a Szent Jobb országlását kísérő koronaőrök a rendszerváltásig őrizték az ereklyehordozással összefüggő ünnepségsorozat emlékét, majd egyesületük évtizedig kereste a támogatókat, mire ügyüket 2010 után végül felkarolta a kormány.
Forrás: MTI/PestiSrácok.hu; vezetőkép/galéria: MTI
Facebook hozzászólás
Facebook
Twitter
YouTube
RSS