• Home
  • Ps TV
    • Az Öreg
    • ‎‎ Dezse Vű
    • Mi kérdezünk
    • ‎ GEOrgPOLITIKA
    • Hardcore Hobbista
    • Grund
    • Különvélemény
    • Libz’z of TikTok
    • Karanténvlog
    • Kocsmai igazságok
    • ‎ Parkoló Hobbista
    • ‎ Polbeat
    • ‎ Politikai Pankráció
    • PS Videó
    • ‎ PS Riport
    • ‎ The Fair Right
    • ‎ The Right Brothers
  • Forró drót
  • Magyar ugar
  • Vezércikk
  • ‎ Orosz-ukrán háború
  • Világugar
  • Sport
  • Vesztegzár
PestiSrácok
  • Ps TV
    • Az Öreg
    • ‎‎ Dezse Vű
    • Mi kérdezünk
    • ‎GEOrgPOLITIKA
    • Grund
    • Hardcore Hobbista
    • Karanténvlog
    • Kocsmai igazságok
    • Libz’z of TikTok
    • ‎ Parkoló Hobbista
    • ‎ Polbeat
    • ‎ Politikai Pankráció
    • ‎ PS Riport
    • ‎ The Fair Right
    • ‎ The Right Brothers
  • Forró drót
  • Magyar ugar
  • ‎Orosz-ukrán háború
  • Vezércikk
  • A Hálózat
  • Sport
  • Világugar
  • Blogok
    • ‎ 061.hu
    • Tutiblog
    • Aristo
    • Az Öreg Blog
    • Erdélyi levelek
    • Ki ette meg a misszionáriust?
  • Ps VIDEO
  • Szerzők
    • Bálint Botond
    • Füssy Angéla
    • Huth Gergely
    • Jurák Kata
    • Susanszky Mátyás
    • Szalai Szilárd
  • Facebook

  • Twitter

  • YouTube

  • RSS

Magyar ugar

Hamarosan elkészülhet az Aranyvonat másolata, amelyen egykor a Szent Jobb bejárta a Kárpát-medencét

Hamarosan elkészülhet az Aranyvonat másolata, amelyen egykor a Szent Jobb bejárta a Kárpát-medencét
Susánszky Mátyás
2019-03-17
  
  

Szent István halálának 900. évfordulóján, 1938-ban országjárásra indult a Szent Jobb, amely később a visszacsatolt területek nagyvárosaiba is eljutott az ünnepi alkalomra készített ereklyeszállító vonat, az úgynevezett Aranyvonat segítségével. Bár a második világháború végén titokzatos körülmények között eltűnt szerelvényből fényképeken és filmfelvételeken kívül semmi nem maradt, a Szent Jobb országlását kísérő koronaőrök a rendszerváltásig őrizték az ereklyehordozással összefüggő ünnepségsorozat emlékét, majd egyesületük évtizedig kereste a támogatókat, mire ügyüket 2010 után végül felkarolta a kormány. A Dunakeszi Járműjavítóban, ahol az eredeti Aranyvonat is készült, jelenleg a díszes ornamentikák felfestésére vár az ereklyehordozó kocsi replikája. A kocsi újraépítésének körülményeiről, múltjáról és jövőjéről Mészáros Balázst, a Nemzeti Múzeum szakértőjét, Szepessy Tamást, a Dunakeszi Járműjavító ügyvezető igazgatóját és Iványi András beszerzési igazgatót kérdeztük.

Szent István király halála 900. évfordulójának idejére, az 1938-as évre időzítve járta ki Serédi Jusztinián bíboros, esztergomi érsek, hogy Budapesten rendezzék meg a 34. Eucharisztikus Világkongresszust. Az ünnepélyes alkalom előkészítése alkalmával merült fel annak ötlete, hogy a Szent Jobb országos körmenetre induljon Magyarország 22 állomásának érintésével. A Szent Jobbot szállító Szent Jobb-kocsi négy hónap alatt készült el. Az Aranyvonat 1938. május 31-én kezdte meg első útját, majd 1941-ben és 1942-ben a visszacsatolt területek fontosabb nagyvárosait is érintette. A Szent Jobb által meglátogatott városok Esztergom, Székesfehérvár, Kaposvár, Nagykanizsa, Zalaegerszeg, Baja, Pécs, Szekszárd, Vác, Győr, Komárom, Szombathely, Sopron, Kalocsa, Kiskunfélegyháza, Kiskunhalas, Szeged, Hódmezővásárhely, Kecskemét, Szentes, Békéscsaba, Debrecen, Gyula, Szolnok, Eger, Miskolc, Nyíregyháza, Gyöngyös, Érsekújvár, Győrszentmárton, Balassagyarmat, Ipolyság, Losonc, Rimaszombat, Rozsnyó, Salgótarján, Beregszász, Munkács, Sátoraljaújhely, Ungvár és Nagyvárad voltak. Az Aranyvonat a püspöki székvárosokban egy éjszakát, a városokban pár órát, közbenső állomásokon pár percet tartózkodott, de a kisebb településeknél is lassított a szerelvény. A II. világháború után eltűnt, elpusztult ereklyeszállító kocsit a Szent Jobbot kísérő egykori koronaőrök kezdeményezésére kezdték el újjáépíteni a Dunakeszi Járműjavítóban, ahová portálunk ellátogatott.

Forrás: Fortepan/Jezsuita levéltár

Pusztulása a mítoszok körébe tartozik

Mészáros Balázs beszélgetésünk elején gyorsan tisztázza: a rekonstrukció ötlete valójában nem a Nemzeti Múzeumtól vagy a Dunakeszi Járműjavítótól származik, ahol eredetileg gyártották a különleges kocsit, hanem azoktól az 1945-ben elbocsátott koronaőröktől, akik a rendszerváltásig őrizték az ereklyehordozással összefüggő ünnepségsorozat emlékét, majd egyesületük évtizedig kereste a támogatókat, mire ügyüket 2010 után végül felkarolta a kormány. Ezek a koronaőrök nemhogy élőben látták még a vonatot, de ők voltak azok, akik díszőrséget adva kísérték Szent István ereklyéjét országjárása alatt a városok és falvak százain keresztül, és az eseménysor oly mélyen gyökerezett emlékezetükben, olyan erősen meghatározta identitásukat, hogy a mai Magyar Koronaőr Egyesületnek és a Budakeszi Kultúra Alapítvány tagjainak is átörökítették ezt az emléket.

A különleges esztétikai és szakrális jelentőségű vagonkuriózum 1942-ben indult utolsó útjára – teszi hozzá Mészáros Balázs – azután eltűnt, pusztulása mára a mítoszok körébe tartozik. Az egyik legenda szerint a háború végén, 1944-45 között Dunakeszin vesztegelt, és a díszes ornamentikával díszített kocsit praktikus emberek praktikus okokból ekkor alakították át szerelőkocsivá, mivel egyes feladatok elvégzéséhez ideális lehetett kétoldalt nyitott kialakítása. Ezután Fehérváron tűnik fel, és egyes feltételezések szerint a heves harcok során itt kaphatott találatot és pusztulhatott el. A másik legenda szerint a különleges esztétikai értéket képviselő kocsit a visszavonuló náci német csapatok vitték magukkal, és máig is egy titkos barlangban rejtőzik, amelynek helyét gondosan titkolják.

Forrás: Fortepan/Erky-Nagy Tibor

A Szent Jobbot vivő Aranyvonat szerelvényét Urbányi Vilmos és Márton Lajos tervei szerint építették át egy szalonkocsiból. A szerelvény három kocsiból állt, elöl és hátul egy-egy luxus személykocsiból, amelyekben a koronaőrség pihenőben levő állománya, illetve a kíséret egyházi és világi tagjai tartózkodtak. Középütt kapott helyet az ereklyeszállító vagon, kétoldalt nagy felületű üvegfalakkal, hogy a Szent Jobb a kocsiról is látható lehessen. A szerelvény külső falának díszes ornamentikája magyaros és az egyházias motívumokat egyesített. Tetején bíborszínű, zöld-arany keretből emelkedett ki az aranyozott Szent Korona képe, amelynek két oldalán a címert tartó angyalok térdepeltek. A kocsi egyik oldalát magyar szentek, Szent Gellért, Szent Imre, Szent István és Boldog Gizella egész alakos képe díszítette, míg a másikon Boldog Margit, Szent Mór, Szent László és Szent Erzsébet alakja kapott helyet.

Teljesen az alapoktól

Az egész kocsiból semmi, még egy csavar sem maradt az utókorra, teljesen az alapoktól kellett elkezdenünk a rekonstrukciót – ezt már Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító ügyvezető igazgatója tette hozzá. Megjegyezte: természetesen büszkék arra, hogy ők kezdhették el a munkálatokat, de ez valahol természetes is volt, hiszen az eredeti kocsi is Dunakeszin készült. Az alapvető elképzelés az volt, hogy – hasonlóan az eredetihez – egy korabeli postavagon lett volna az alapja az új replikának, ezt az elképzelést azonban idővel részben elvetették, mivel mindent egyedileg kellett előállítani. Egy ilyen replika elkészítése elképesztő tudást, szakértelmet és erőforrást igényel, amelyet ilyen minőségben az országban máshol talán nem is tudtak volna véghezvinni – mondta nem kis büszkeséggel Szepessy Tamás, majd hozzátette: szakembereik erőfeszítéseinek hála a rekonstrukció első szakasza lezárult, kész van a kocsiszekrény, az alváz, behelyezték a nyílászárókat, a kocsi jelenleg zöld alapszínre fújva várja, hogy az eredeti művészi díszítményeket fölfessék. Szép keret lenne, ha ez a második fázis is Dunakeszin valósulna meg, ha innen gördülne ki teljes pompájában a kocsi, ahogy egykor – jegyezte meg az ügyvezető igazgató.

Forrás: Fortepan/Jezsuita levéltár

Készült róla színes film is, de elveszett

A második fázis a fényképek alapján meghatározott eredeti minták felfestése, amelynek egyik alapjául szolgálhat néhány, üvegnegatívok alapján rekonstruált színezett fotó is – veszi vissza a szót Mészáros Balázs, aki felidézi: Bán Márton piarista szerzetes 1938-ban hobbifilmesként 44 perces színes felvételeket készített az Aranyvonatról több helyszínen is. Bár ez kitűnő alap lenne a festmények rekonstrukciójának, a film a szerzetes hagyatékával együtt eltűnt a kétezres évek elején. Készült ugyan egy VHS-másolat, az azonban a húsz év alatt teljesen tönkrement, így a festmények rekonstrukciójához nem lehet felhasználni. Mészáros Balázs arra is kitért: a többek között angyalokat és magyar szenteket ábrázoló alkotásokat Márton Lajos és tanítványa, Kékesi László festette meg. Márton Lajos korának híres és elismert templomfestője volt. Az abban az időben új lendületet kapó ferences evangelizációs küldetés hatására számtalan modern templom épült, amelyek számára ő alkotta meg a kor modernitásának megfelelő freskókat. A festményeket és az ereklyeszállító díszes belső terét a fényképek alapján lehet rekonstruálni tehát, más a helyzet azonban azokkal a kiszolgálóhelységekkel, amelyek zárva voltak a nyilvánosság elől, így fényképek híján inkább csak a visszaemlékezések és korabeli analógiák alapján alakítottuk ki, terveztük meg ezeket – magyarázta Mészáros Balázs. Azok a koronaőrök, akik használták ezeket a helyiségeket, már meghaltak, a feltáró jellegű visszaemlékezések gyűjtése pedig sajnos elmaradt. A rekonstrukció elején ráadásul azt is el kellett dönteni, mire és hogyan is akarják használni az elkészült kocsit, milyen modern funkciók kerüljenek beépítésre, hiszen 1938-ban még például csak a fűtés volt elvárás, mára azonban már a légkondicionálás is az.

Forrás: Fortepan/Jezsuita levéltár

Az ereklyeszállító kocsi belső terét három részre osztották. Az egyik elkülönített részben a szolgálaton kívüli koronaőrök pihenhettek, míg a másikban az egyházi személyek utaztak. A középső, úgynevezett díszterem közepén kapott helyet az a speciális rezgéscsillapító emelvény, amely a Szent Jobb biztonságos és kíméletes szállítását hivatott biztosítani. Az aranykocsi belső mennyezetét fehér díszselyem borítással látták el, alatta a bíborral bevont emelvényen nyugodott a Szent Jobb, amelyet reflektorokkal is megvilágítottak. Mögötte egy trónszerű szék állt a Szent Jobb őre számára.

Állnia kell a megpróbáltatásokat, a havat, esőt és a napsütést

A fényképek és korabeli analógiák alapján megkezdett rekonstrukció első és legelemibb kérdése az volt, hogy csak egy díszes műtárgyat hozzanak létre, vagy valóban akár ereklyeszállításra is alkalmas legyen a 2038-as, következő Szent István-emlékévre – mondta Iványi András, aki kiemelte: az eredeti Aranyvonat ma már nehezen állhatna forgalomba, a korabeli műszaki elvárások miatt például 80 km/órás maximális sebességre tervezték, napjainkban 120 km/óra az alapvető elvárás. Az új kocsit is hasonló módon tesztelni kell a forgalomba állítás előtt, mint bármilyen más járművet a féktesztektől kezdve a futáspróbákig. Hozzátette: az új Aranyvonat bár díszes, de nem hímestojásként kezelik, ugyanúgy állnia kell a megpróbáltatásokat, a havat, az esőt, a szelet vagy a napsütést. Jelen állás szerint a tesztekkel együtt 5-6 hónap alatt forgalomba lehetne helyezni a kocsit, amelyet ha egy Erdélybe, Csíksomlyóra tartó zarándokvonat után kapcsolnak, bírnia kell a román vasúti viszonyokat is, bár ehhez a nemzetközi forgalombahelyezési engedélyek is szükségesek – jegyezte meg.

Forrás: Fortepan/Jezsuita levéltár

Egyszerre hordozott nemzeti és szakrális jelentőséget

A vonat lényegi tartozéka volt az a különleges lengéscsillapító eszköz, amely lehetővé tette az ereklyék rázkódásmentes szállítását – tért ki a korabeli páratlan magyar műszaki leleményre Mészáros Balázs. Mint elmondta, legendák keringtek annak idején, hogy a tesztelés során a szobi viszonylaton felállították az egyik vonat vagonjában és egy égő szivart helyeztek rá. Az eszköz olyan eredményesen csillapította a minden irányból érkező rezgéseket, hogy a szivar nem hamuzott le Dunakeszitől egészen Szobig. A lengéscsillapítóról azonban szintén csak fényképek maradtak az utókorra, ezért a Budapesti Műszaki Egyetem Gép- és Terméktervezés Tanszék hallgatói csoportja vállalta, hogy azok alapján elkészítik számítógépes rekonstrukcióját és a műszaki dokumentációt. Elvégezték a szükséges szimulációkat is, így az eszköz bármikor újra megépíthető lenne. Bár önmagában nem túl érdekes, a laikusok számára mégis tanulságos bemutatása izgalmas muzeológiai feladat lenne.

Mészáros Balázs végezetül arról beszélt: érdekes, hogy a magyar közbeszédben jelenleg az Aranyvonatot azzal a szerelvénnyel azonosítják, amellyel a magyar aranykészletet vitték el az országból. A kommunizmus alatt feledésbe merült az 1938-as Aranyvonat története és jelentősége, amely Szent István halálának 900 éves évfordulója kapcsán egyszerre hordozott nemzeti és szakrális jelentőséget. Éppen emiatt a vasúti kocsi megépítése mellett ugyanilyen fontos a történeti feltárás folytatása, hiszen az Aranyvonat által útba ejtett településeken kiállították, sőt egyes esetekben körmenetben hordozták körbe Szent István ereklyéit. Gyaníthatóan van tehát még rejtőzködő képanyag, például családi fényképarchívumokban. Az Aranyvonat megjelenése a maga korában akkora eseménynek számított, hogy akinek akkor volt fényképezőgépe, az valószínűleg meg is örökítette. A feltáró munkában a Nemzeti Múzeum az amatőr történészek hathatós közreműködésére is számít, és ennek érdekében a Honismereti Szövetséggel közösen felhívást tettek közzé.

No gallery template found!

Vezető kép: Fortepan/Erky-Nagy Tibor

Facebook hozzászólás

  
  
Kapcsolódó témákAranyvonatDunakeszi JárműjavítóSzent IstvánSzent Jobb
11 hozzászólás

11 Comments

  1. Kaulics Illés

    2019-09-16 at 22:39

    Szerintem akár gyüjtést is lhetnneszervvezni aKereszténytemplomokba, deakár felekezetihovatartozásnékülis.Enyiveltalánmindenki hozzajárulhat. ASZEGÉYASZONYpénzeis pénz.Érdemeselggondolkodni,Válalomanevem Kaulics Illés.

    Válasz
  2. zolatiguszti

    2019-03-17 at 21:54

    Tudják miért nem nyer tisztességesen soha a baloldal Magyarországon?
    Mert van Szent jobb, de szent bal sose volt….

    Válasz
    • Kristóf

      2019-03-17 at 22:30

      … van viszont balsors, balszerencse, baleset, balsiker, balul kiütő esemény és balf.sz, stb. A magyar nyelv már csak ilyen, nem véletlenül.

      Horn Gyula miniszterelnöksége idején volt a vicc, hogy mi a magyar történelem röviden?: A Szent Jobbtól a balf.szig.
      Hála Égnek ez a mai vészterhes időkben nem így van. Fentről nem hagyják elveszni a magyarokat és Magyarországot!

      Válasz
  3. Durumó

    2019-03-17 at 17:46

    A nagyváradi szentjobb járáskor apám is ott volt a katonai díszőrségben, semmi felemelőt nem mesélt az aktusról, csak egy katolikus szertartás volt, rohamsisakban, fehér glaszékesztyűben álltak órák hosszát a tűző napon…meg a rengeteg szoknyás pap és álszent apáca: neki ennyi maradt meg az emlékezetében.

    Válasz
    • Mensikov

      2019-03-17 at 20:04

      Apuka nem volt illegális komenyista, akit besoroztak…

      Válasz
  4. Benedek Károly

    2019-03-17 at 12:04

    A magyarok teszik a dolgukat.
    Felfoghatatlan, hogy amikor itt éltek közöttünk akoronaőrök, a Szent Jobb őrei, nem volt történész, aki felkutatta volna őket és sorozat -interjúkat készített volna.
    Ezeket a cikkeket nem olvassa mindenki. A közszolgálathoz tartozik, hogy az ilyen keresztény/nemzeti közügyekben is lépjen a köztévé, közrádió, és ingyen forduljon felhívással a magyarok felé.

    Válasz
    • Szederkényi János

      2019-03-17 at 14:22

      Nem szabad elfelejteni, hogy az elmúlt rendszerben mások és azok kiszolgálói voltak hatalmon. Nincs ez másként most sem, ezért furcsa számomra, hogy tűrik. Mi lehet az oka?

      Válasz
      • Kristóf

        2019-03-17 at 22:06

        Az lehet az oka, hogy mégis másként van.

        Válasz
    • Bumeráng

      2019-03-17 at 14:53

      Engem ami megdöbbentett, hogy a 44 percnyi színesfilm ami 1938-ban készült, az a kétezres évek elején tűnt el. Ez önmagában is bűn… 🙁

      Válasz
      • zolatiguszti

        2019-03-17 at 21:55

        Mo.on még nem jött el az idő a történelmi relikviák bemutatásához.Dolgoznak az eftársak a háttrében

        Válasz
  5. Fonzibá

    2019-03-17 at 11:33

    Ez a vagon egy csodálatos történelmi emlék lesz!
    Nem kevésbé egy vasút-történeti kuriózum is!
    Isten áldja meg mindazokat, akik tettek és tesznek az elkészüléséért!

    Válasz

Szóljon hozzá!

Kilépés a válaszból

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Magyar ugar
2019-03-17
Susánszky Mátyás

...vérszomját és harcművészetben való jártasságát sokan hajlamosak alábecsülni, ami nem csoda, hiszen leglátványosabb ütközeteit a föld alatt, gyakorlatilag kulisszák mögött vívja. Hasonló harcmodor és hadszíntér esetén Hunyadi János sem kapott volna akkora publicitást, pedig föld felett ő volt a Hadak Villáma.

Kapcsolódó témákAranyvonatDunakeszi JárműjavítóSzent IstvánSzent Jobb

Több Magyar ugar

Az állam nem nyúlja le a lakosság pénzét a szochóval, csak az állampapír felé tereli az embereket

Kroó Zita2023-06-07
Több

Karácsony Gergely rettenetesen kifakadt, de ezúttal is eltévesztette a házszámot

PestiSrácok.hu2023-06-07
Több

Így nézi teljesen hülyének az ügyfeleit a KÖBE – Lássuk mit lép a fogyasztóvédelem!

Huth Gergely2023-06-07
Több

Ez ellen dolgozik Brüsszelben a baloldal: 800 ezres fizetést és több szabadságot kapnak a pedagógusok – Itt vannak a pedagógusok új életpályamodelljének részletei

PestiSrácok.hu2023-06-06
Több

Kiszelly Zoltán a gátrobbantásról: az ukránok éltek már ilyen eszközzel, veszélyben az atomerőmű

Kroó Zita2023-06-06
Több

Ismét sétálgattak a fiatalok, ezúttal a Belügyminisztériumig jutottak, végül szétszéledtek (PS-fotógaléria!)

PestiSrácok.hu2023-06-05
Több

Hat év, hatvan szűrés – A Katolikus Karitász orvosmissziójának Kárpát-medencei küldetése (VIDEÓ)

PestiSrácok.hu2023-06-05
Több

Szabó Tímeáék összefonódtak az EP magyargyűlölő politikusaival, a Momentum pedig már gyerekeket is bevet a hazánk elleni áskálódáshoz

Kroó Zita2023-06-05
Több

Nemzeti tragédia vagy a nemzeti összetartozás napja? – Így látják a zászlóvivők Trianon évfordulóját (videó)

Varga Ádám2023-06-05
Több

Lehet-e egyszerre digitalizálódni és embernek maradni?

Vésey Kovács László2023-06-05
Több

A gólya hetedik fészke

Susánszky Mátyás2023-06-04
Több

103 éve írták alá a trianoni békediktátumot

PestiSrácok.hu2023-06-04
Több

Baranyi Krisztináék még a saját szavazóikat is utcára raknák? (Videó)

Gulyás Áron2023-06-02
Több

Szenny, bűz, nihil és erőszak – ez lett Budapest belvárosából (PS-galéria!)

Huth Gergely2023-06-02
Több

Karácsony Gergely zokon vehette, hogy tulajdonképpen hülyének titulálta őt a miniszterelnök

Kroó Zita2023-06-02
Több

Orbán Viktor: Hogy lehet azt mondani, hogy háborúban állunk Oroszországgal? – Brüsszel azt javasolja, hogy tegyük tönkre a családokat és nyugdíjasokat

Kroó Zita2023-06-02
Több

Szürreális gyurcsányista influenszer, aki „trónkövetelő” alpolgármesterként ejtette túszul Dunaújvárost

PestiSrácok.hu2023-06-02
Több

A PestiSrácok.hu is készít rádióműsort a Karc FM frekvenciáin ma elindított Hír FM adásába

Huth Gergely2023-06-01
Több

Patkányok, mocsok, omladozó falak: botrányos állapotok uralkodnak a zuglói önkormányzati lakásokban

PestiSrácok.hu2023-05-31
Több

Böjte atya az őt támadó sajtónak: ne rombolják le harminc év munkáját, ezeknek a gyerekeknek az otthonát!

Füssy Angéla2023-05-31
Több

Több mint tíz éve nem lehet dohányozni a kocsmákban, az éttermekben, de a parlamentben sem

Kroó Zita2023-05-31
Több

Támadásban a Soros-osztag: az EP hazánk soros uniós elnökségét gáncsolja

Szalai Szilárd2023-05-31
Több

Rendkívüli életút áll Orbán Viktor mögött – Ma ünnepli 60. születésnapját a miniszterelnök

Jurák Kata2023-05-31
Több

Megmutatjuk, kik állnak a tanártüntetések mögött (2. rész)

Jurák Kata2023-05-31
Több

Így idomítsd az örök vesztes magyarjaidat!

Vésey Kovács László2023-05-31
Több

Korábban még szemérmeskedtek, ma már vállalják a baloldalon, hogy politikai okokból nem kapunk EU-s pénzeket

Kroó Zita2023-05-30
Több

Leszállt a Koszovóban megsérült magyar katonákat szállító gép Ferihegyen (Videóval)

Szalai Szilárd2023-05-30
Több

Böjte atya pünkösdi üzenete: önálló, életre képes gyermekeket neveljünk

Füssy Angéla2023-05-30
Több

Elfogták az ország legbutább internetes csalóját: saját magát buktatta le

Varga Ádám2023-05-29
Több

Tarlós István a PS-nek: Nem lehet Karácsonyt esélytelennek nevezni, főleg akkor, ha Gyurcsány is beáll mögé

Szalai Szilárd2023-05-29
Több

A Szentlélek kiáradása – Isten ajándéka és ereje

Jurák Kata2023-05-29
Több

Minden zarándoknak megvan a maga imája – PS-tudósítás a csíksomlyói búcsúról (videó)

Füssy Angéla2023-05-27
Több

Az ATV szerint Szabó Tímea hazudik, Szabó Tímea szerint az ATV pedofil

Kertész Dávid2023-05-27
Több

Potápi Árpád János: a csíksomlyói búcsú napja a magyar újév napja

Susánszky Mátyás2023-05-27
Több

A kormánypárti politikusok is megérkeztek Csíksomlyóra – Hidvéghi Székelyföldről üzent Brüsszelnek (Videó)

PestiSrácok.hu2023-05-27
Több

Kollégáink már megérkeztek Csíksomlyóra – Hamarosan élőben jelentkezünk Erdély szívéből! (Galéria)

PestiSrácok.hu2023-05-27
Több

Karácsony bujkál, Brüsszelben pakolhatják az eurós bőröndöt

Szalai Szilárd2023-05-27
Több

Ötven országban segítenek a magyarok a keresztényeknek, dacolva akár a terrorveszéllyel is – Kovács Péter, a Hungary Helps Agency vezérigazgatója volt a Polbeat vendége

PestiSrácok.hu2023-05-27
Több

Alávaló tempóban támadják a saját hazájukat, a DK most sem áll le az inflációs hazugságokkal

Kroó Zita2023-05-26
Több

150 milliós gaztenger – A balos „városvezetés” közvagyonból változtatta gaztengerré Dunaújvárost

PestiSrácok.hu2023-05-26
Több

Varga Mihály: a 2024-es költségvetés a védelem költségvetése lesz (VISSZANÉZHETŐ)

Susánszky Mátyás2023-05-25
Több

Veszélyes missziók, sokkoló beszámolók – Kovács Péter, a Hungary Helps Agency vezérigazgatója lesz a vendégünk a Polbeat adásában!

PestiSrácok.hu2023-05-25
Több

Karácsony Gergely szerint háborúban állunk Oroszországgal

PestiSrácok.hu2023-05-25
Több

Döntöttek a parlamentben: a jövőben nem lehet bűnözőt csinálni a munkáját végző újságíróból

Kroó Zita2023-05-23
Több

Kínos cikkben írta meg a Média1, hogy bukta a pert az ATV Niedermüller kereszténygyűlölő kijelentései miatt

Susánszky Mátyás2023-05-22
Több
Gördítsen többért
Blogok
.
  • Ps TV

  • A forradalom gyermekei elunták önmagukat – Hardcore Hobbista
    Hardcore Hobbista2023-06-07
  • Donáth Anna szerint ők küzdenek az uniós pénzekért, csak arra nem válaszol, hogy ebből hogyan jutna a tanároknak (Videó)
    ‎ PS Riport2023-06-07
  • GEOrgPOLITIKA – Tucker Carlson is megszólalt a nova kahovkai gát ügyében
    ‎ GEOrgPOLITIKA2023-06-07
  • Böjte atya az őt támadó sajtónak: ne rombolják le harminc év munkáját, ezeknek a gyerekeknek az otthonát!
    ‎ PS Riport2023-05-31
  • “Vigyük minél többen a hatalmas magyar és székely zászlót a trianoni évfordulón!”
    ‎ Polbeat2023-06-04
  • Forró drót

  • Sikeres volt Ferenc pápa műtétje, a katolikus egyházfő jól van
    Forró drót2023-06-07
  • Soros Györgyöt nem érdeklik a veszteségek, szerinte mindenáron folytatni kell a háborút
    Forró drót2023-06-07
  • Az Erasmus-ügyről mondták el a véleményüket magyar rektorok, kutatók és diákok is az EP-ben
    Forró drót2023-06-07
  • Holtan találták meg a pénteken eltűnt családapát
    Forró drót2023-04-18
  • Nagy volt a forgalom Botkánál: Pressman után Gyurcsány jött, aki le is csapott az egykori szocialista polgármesterre
    Forró drót2023-03-30
  • Exkluzív

  • Becsüljük meg magunkat! – Huth Gergely írása a Magyar Nemzetben
    Vezércikk2023-06-07
  • Az állam nem nyúlja le a lakosság pénzét a szochóval, csak az állampapír felé tereli az embereket
    Magyar ugar2023-06-07
  • Karácsony Gergely rettenetesen kifakadt, de ezúttal is eltévesztette a házszámot
    Magyar ugar2023-06-07
  • „Béla, Béla, Béluska, úgy lő, mint a géppuska!” – Hetvenéves lenne a Vasas legendája, Várady Béla
    Exkluzív2023-04-12
  • Kiszabadult Budaházy György és öt harcostársa a börtönből – Nézze meg a PestiSrácok.hu közvetítését! (videó)
    Exkluzív2023-04-28
  • Vesztegzár

  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: 1979-ben megvesztegettük a líbiaiakat, hogy mi szállítsunk nekik amerikai alkatrészeket tartalmazó katonai rádiókat
    A Hálózat2023-06-04
  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: A diktatúra titkosszolgálatai ezért nyomoztak egymás ellen, hogy a másik ne akadályozza őket a lopásban
    A Hálózat2023-05-28
  • „Béla, Béla, Béluska, úgy lő, mint a géppuska!” – Hetvenéves lenne a Vasas legendája, Várady Béla
    Exkluzív2023-04-12
  • Az Állami-lakótelepről indulva lett a világ legdrágább játékosa és az utolsó magyar vb-gól szerzője – Détári Lajos hatvanéves!
    Exkluzív2023-04-24

(x)

(x) PestiSrácok.hu Filmklub

  • A hálózat

  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: 1979-ben megvesztegettük a líbiaiakat, hogy mi szállítsunk nekik amerikai alkatrészeket tartalmazó katonai rádiókat
    A Hálózat2023-06-04
  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: Csak ebben az egy ügyben nagyságrendileg annyit loptak el, mint amennyi 1989-ben a költségvetési hiány volt
    A Hálózat2023-04-16
  • Borvendég Zsuzsanna sorozata: A halott kommunista rabolt vagyona a többi kommunistáé, ezt kívánja a szocialista erkölcs
    A Hálózat2023-04-09
  • Sport

  • Feltöltődve, motiváltan érkeztek a játékosok Telkibe
    Forró drót2023-06-05
  • „Az ember elveszik, majd magára talál és újjászületik a hegyen!” – Suhajda Szilárd (1982-2023) emlékére
    Exkluzív2023-05-27
  • Egy varázslatos hokipályafutás vége – Vas János szögre akasztotta a korcsolyát
    Exkluzív2023-05-10
  • Blogok

  • Ervin a “Nagy”
    Ki ette meg a misszionáriust?2023-06-07
  • A székely autonómiával, mondjátok, mi lesz?
    Erdélyi levelek2022-10-31
  • Kinek higgyünk?
    Erdélyi levelek2022-11-07
  • ECO

  • Továbbra is egyéves csúcs közelében a forint
    Eco2023-06-07
  • Ötven repülőgépet rendelt meg egy kínai vállalat a magyar Magnus Aircraft Zrt.-től
    Eco2023-05-24
  • Gazdaságfejlesztési Minisztérium: soha ilyen alacsony még nem volt a regisztrált álláskeresők száma
    Eco2023-06-02
PestiSrácok
I M P R E S S Z U M
A PestiSrácok.hu kiadója a Media Vivantis Műsorszolgáltató Zrt.
A lap NMHH nyilvántartásba vételének száma: CE/29743-2/2014
A kiadó székhelye: 1036 Budapest, Lajos u. 126-130.
A kiadásért felelős személy neve : Kovács Gergely Csaba
A szerkesztésért felelős személy neve : Huth Gergely főszerkesztő
Szenvedi Zoltán lapigazgató

Munkatársaink

Kapcsolat

PestiSrácok.hu

Ahol alacsonyan szállnak a sallerek. És ahol nincs íróasztalfiók. Mert ami odakerülne, az itt megjelenik.

Írásaink a közmegegyezéses hazai sajtóetika és a Médiaalkotmány szellemisége szerint készülnek. Forrásainkat minden körülmények között megóvjuk, szivárogtasson bátran! Szerzőink neve olykor "írói név".

Adatkezelési Tájékoztató

*Kell még valamit mondanom Ildikó? - Az őszödi beszéd utolsó mondata.

Médiaajánlat

A PestiSrácok.hu multiszájton és társoldalain, a 061.hu, AzÖreg.hu, az Aristo blogol, a Ki ette meg a misszionáriust? és az Erdélyi Levelek blogokon exkluzív hirdetési felületeket kínálunk.

Oldalunk ügynökségi értékesítését az Atmedia végzi

Copyright © 2015-2022 PestiSrácok.hu

Agyvelőre mért ökölcsapás – Baloldali sajtószemle az ellenzéki szivárványkoalíció március 15-ei vergődéséről
Baloldali cicaharc Karácsonnyal és Fialával, a 444 tálalásában