A Nerpédia hirdetéseit a Facebook adattára szerint a KözösÜgyünk Nonprofit Kft. finanszírozza, ennek tulajdonosa pedig a Bajnai által alapított párt későbbi elnöke, Juhász Péter – írja a Tűzfalcsoport.
A portál kifejti: Juhász Péter cége is érintett lehet az Amerikából érkező kampányfinanszírozási botrányban, cége, a KözösÜgyünk Kft. neve ugyanis az Országgyűlés Nemzetbiztonsági bizottsága által készített, A magyarországi választások befolyásolására érkezett pénzügyi források áttekintése II. című dokumentumban is előkerül. Miközben az immár baloldali influenszerré transzformálódott botránypolitikus egy pénzgyűjtő platformon, a Patreonon keresztül igyekszik magának pénzügyi forrást összegyűjteni saját videós tartalmak segítségével, a portál szerint a kampányban indokolatlanul megugrott közösségimédiás tevékenysége, amely többek közt aránytalanul nagy hirdetési összegekben is megmutatkozott.
A Tűzfalcsoport szerint a Juhász Péterhez köthető KözösÜgyünk Kft. nevű cég 71 ezer eurót (2022. január 1. és április 3. között) költött csak Google-hirdetésekre. Hogy Juhász Péternek miből volt erre pénze, azt nem tudni, de az biztos, hogy valami bűzlik a volt politikus háza táján. Mint hozzáteszik, a Facebookon két helyen is hirdetett a KözösÜgyünk Kft., a Nerpédia oldalon, illetve Juhász Péter saját oldalán. A 2021. december 1. és április 3. közti időszakban 660 hirdetést adtak fel, szinte kivétel nélkül a választási kampány témában. A Nerpédián 2019 és 2023 között összesen 38 millió forintot költött el. Megint csak hangsúlyozzuk, hogy ennek az összegnek a legnagyobb része a kampányban hasznosult – fogalmaznak. Megjegyzik ugyanakkor: Juhász Péter saját oldalán szintén hirdetett, ott némileg kevesebb, mint 2 milliót tapsolt el, amit szintén a KözösÜgyünk Nonprofit Kft. fizetett, amely a fenti jelentés szerint is kapcsolatban állt a Datadattal.
Forrás: Tűzfalcsoport; Fotó: MTI/Mohai Balázs
Facebook
Twitter
YouTube
RSS