Vállalja a történelmi felelősséget a Városliget beépítéséért Baán László, a Liget Budapest projekt miniszteri biztosa. A parkba telepített új intézményekre nemzetközi építészeti tervpályázatot írtak ki, ami garantálja, hogy a milánói pavilonhoz hasonló eset itt nem fordulhat elő. Baán szerint közel félezer pályázat érkezett, ezeket az év végén ismerheti meg a közvélemény. Baán szerint olyan élménypark jöhet létre, amely egyedülálló lesz Európában.
Nemzetközileg is jelentős idegenforgalmi helyszínről álmodik
„A Városliget teljesen más eset. Amikor azt kérdezi valaki, hol van a világon olyan, hogy meglévő zöldparkba építenek épületeket, azt szoktam mondani, példáért nem kell túl messzire menni, látogassanak el egyszer a Városligetbe, és nézzenek körül, az éppen ilyen. Itt történelmi hagyománya van ennek: ez egy olyan sajátos városi szövet, ahol a zöldfelület, a kultúra és a szórakozás együtt, egyenrangúan található meg. 150 év alatt ilyenné alakította magának a város, így működik, így szeretik az emberek. Ennek a már meglévő és összetett intézményi struktúrának a megújításával és bővítésével a közeljövőben egy olyan sokrétű intézményi háló, városi családi élménypark jön majd létre, ami példa nélküli Európában. Ez nemzetközileg jelentős idegenforgalmi helyszínné fogja tenni a területet, ami komoly többletbevételeket fog generálni az országnak. Biztos vagyok benne, hogy ez a szinergia Budapesten nemcsak gazdaságilag, de történetileg is csakis itt érvényes, ezen a helyszínen”.
Miért most tiltakoznak, amikor végre fejleszteni akarnak?
„Ma egy hétköznap mintegy 15 ezer autó zúdul át a ligeten a Kós Károly sétányon, amit meg fogunk szüntetni, s már pusztán ezzel az intézkedéssel is ellensúlyozni lehet a ligetbe irányuló többlet-vendégforgalom környezeti hatását. Elég abszurd döntés volt hajdan, hogy a ligeten keresztül vezessék fel az autósokat az autópályára, illetve onnan be a városba, de ez ellen azóta sem tiltakozik különösebb vehemenciával senki. Ha most próbálnánk rávezetni a forgalmat az autópályára a Városligeten keresztül, el lehet képzelni, mekkora botrány lenne belőle, okkal. Mégsem történt a rendszerváltás óta semmi ez ellen. Ezért szoktam kérdezni néhány környezetterhelés miatt aggódót, hogy mit tetszettek eddig tenni a ligetért? Éppen most kell tiltakozni, amikor nem rombolni, nem tönkretenni, hanem megújítani és fejleszteni szeretnénk? Beleértve ebbe a jelenlegi parkterület teljes rekonstrukcióját, sőt a zöldfelületek növelését, egyúttal az autóforgalom drasztikus csökkentését? De visszatérve a kérdéshez: mindegyik új múzeumépület kínálata komplex lesz, a vendéglátást is beleértve, amennyire ez értelmes és lehetséges. Lesznek további vendéglátóhelyek is, az új szabályozás öt darab hatvan négyzetméteres pavilont enged létrehozni, amelyekben street foodot kínálhatnak majd. De megújul és bővül a park infrastruktúrája is: új padok, szemetesek, illemhelyek, kutyafuttatók, játszóterek, kivilágított, két kilométeres futókör, bábjátszóhely és még számos más új szolgáltatás várja majd a parklátogatókat. S természetesen jóval több pénz jut majd a parkfelület gondozására is…”.
A teljes interjú itt olvasható. Fotó: mno.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS