A tragédia óta először szólalt meg a személyét érintő, médiában megjelent nyilatkozatokkal összefüggésben a PestiSrácok.hu-nak a Dózsa György úti halálos autóbaleset gyanúsítottja, M. Richárd. A hétfőn házi őrizetbe helyezett férfi portálunknak küldött levelében reagál a személyét érintő sajtóhírekre, beszél a baleset körülményeiről, saját felelősségéről, illetve arról is, őszintén megbánta, hogy tragikus balesetet okozott. M. Richárd levelét változtatás nélkül közöljük.
A tragédia óta először szólalt meg a személyét érintő, médiában megjelent nyilatkozatokkal összefüggésben a PestiSrácok.hu-nak a Dózsa György úti halálos autóbaleset gyanúsítottja, M. Richárd. A hétfőn házi őrizetbe helyezett férfi portálunk felelős szerkesztőjének, Szenvedi Zoltánnak küldött levelében azt írta, azért érezte szükségesnek, hogy hosszabb nyilatkozatot adjon ki, mert, szerinte „a sajtóban számtalan olyan hír jelent meg ügyével kapcsolatban, amely valótlan, iratellenes és félrevezeti a közvéleményt”. Levelében többek között megemlíti, hogy noha a felelősséget nem kívánja másra hárítani, de azt a műszaki szakértői vélemény is igazolja, hogy mindkét fél felelős a balesetért. Beszél arról is, hogy a cselekmény előtt néhány nappal valóban kokaint fogyasztott, ám az igazságügyi orvosszakértő megállapította, hogy már a baleset idején nem volt kábítószer hatása alatt. Ugyanakkor megjegyzi azt is, hogy a bűnösségét teljes mértékben elismeri, őszintén bánja, hogy tragikus balesetet okozott és mindent meg kíván tenni a sértettek és a hozzátartozók kártérítése érdekében. M. Richárd levelét a cikk végén változtatás nélkül közöljük.
Halálos autóbaleset okozásával gyanúsítják
Ismert, a kecskeméti maffiaper egykori vádlottját szombat délután vette őrizetbe a Dózsa György úti, két halálos áldozattal végződött tragédia ügyében halálos közúti közlekedési baleset gondatlan okozása miatt nyomozást folytató Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK), miután a beszerzett személyi és tárgyi bizonyítékok, szakértői vélemények alapján megalapozott gyanú merült fel arra nézve, hogy a bűncselekmény elkövetésével M. Richárd gyanúsítható.
Házi őrizetbe került
Az őrizetbe vétel mellett a hatóság a nehézfiú előzetes letartóztatását is kezdeményezte a bűnismétlésre hivatkozva, de a Budai Központi Kerületi Bíróság (BKKB) hétfőn úgy döntött, hogy M. Richárd házi őrizetbe kerül. Igaz, a döntés nem jogerős, mivel az ügyészség fellebbezett. Novák Péter, M. Richárd ügyvédje a PestiSrácok.hu-nak azt mondta, hogy védence a bíróságon elismerte a büntetőjogi felelősségét, hiszen túl gyorsan hajtott. Az ügyvéd hangsúlyozta, hogy a térfigyelő kamerákat is kielemző szakértő szerint ügyfele 135-140-el ment. Hozzátette: objektívnek és korrektnek tartja a szakértő megállapításait, aki a tragédia kapcsán osztott felelősséget állapított meg, azaz, a szakember szerint a Citroen vezetője is felelős a balesetért (a BRFK portálunknak küldött mai válaszában azt is megerősíti, hogy a Citroen sofőrjének jogosítványát is bevonták), mivel szabálytalanul kanyarodott ( ráadásul az autó jobb hátsó ülésén lévő személy, aki kirepült, a szakvélemény szerint nem volt bekötve). Novák Péter hozzátette, az igazságügyi orvosszakértői vélemény megállapította, hogy védence nem volt a baleset idején drog, vagy alkohol hatása alatt.
Korrigálták a közleményt
A Fővárosi Törvényszék a döntés napján a honlapján számolt be a bíróság végzéséről. A hétfőn kiadott sajtóközleményben, annak ellenére, hogy ilyet a végzés nem tartalmaz, az szerepelt, hogy a Citroen a belső forgalmi sávban szabályosan közlekedett. Emiatt a férfi védője, Novák Péter levélben fordult a bírósághoz, amely ma korrigálta a tegnapi közleményét és már nem szerepel benne az a kitétel, hogy szabályosan közlekedett a Citroen.
M. Richárd portálunknak küldött levelét alább olvashatják:
“Tisztelt Szenvedi Zoltán Úr!
A sajtóban számtalan olyan hír jelent meg ügyemmel kapcsolatban, amely valótlan, iratellenes és félrevezeti a közvéleményt. Jelen levelemben szeretném összefoglalni az álláspontomat és a rendelkezésemre álló nyomozati iratok alapján informálni Önök útján az olvasókat a tényekről.
A gyanúsítotti kihallgatásom során a nyomozási bíró előtt elismertem a büntetőjogi felelősségemet és őszintén bánom, hogy ilyen tragikus baleset okoztam. Védőm útján a baleset sérültjei és az elhunytak hozzátartozói részére illő módon és megfelelő mértékben kártérítést kívánok fizetni.
Felelősségemet nem kívánom másra hárítani, de felhívom arra a figyelmet, hogy a térfigyelő kamerák felvételei és a nyomozás adatai alapján készült műszaki szakértői vélemény alábbi részletei egyértelműen igazolják, hogy a balesetben mindkét jármű vezetőjének felelőssége megállapítható:
– “Jól látható, hogy valóban a kanyart levágva kanyarodott a Citroen vezetője …” (szakértői vélemény 23. oldal)
– “Amennyiben szabályosan hajtotta volna végre a kanyarodást a Citroen vezetője és ugyanakkor indul, mint ahogy azt a valóságban tette, abban az esetben -4 másodperccel később lépte volna át a felezővonalat.” (szakértői vélemény 23. oldal)
-“… a Citroen vezetője részéről -2 másodperccel az ütközés előtt még elkerülhető lett volna elkormányzással.” (szakértői vélemény 27. oldal)
A balesetet túlélő, abban nyolc napon túli sérüléseket szenvedő Citroen típusú személygépkocsi vezetője szabálytalanul kanyarodott elém és a vezetői engedélye tudomásom szerint bevonásra is került jelen eljárásban.
A Citroen hátsó ülésén utazó személy biztonsági övet nem használt, a gépkocsiból történő kiesés során szenvedett halálos sérüléseket és “… kiesését valószínűsíthetően megakadályozta volna” a biztonsági öv használta. “Az elhunyt tényleges és esetlegesen bekövetkező sérüléseinek elemzése szakértői kompetenciámat meghaladja, így a kérdés további részére egyesített orvos-és műszaki szakértői vélemény keretében lehet maradéktalanul választ adni. (műszaki szakértői vélemény 38. oldala)
A vizelet – és vérvételi vizsgálati eredmények, valamint a nyomozás során kirendelt igazságügyi orvosszakértői vélemény alapján a tény az, hogy a cselekmény előtt 24-72 órával kokaint fogyasztottam, azonban “az aktív hatóanyag a vérből a mintavétel és így a cselekmény idejére már kiürült és ezért a biztonságos gépjárművezetésre hátrányos befolyásoló hatást már nem fejtett ki.” (igazságügyi orvosszakértői vélemény 4. oldal)
Mindezeket csak az olvasók korrekt tájékoztatása miatt írtam le és hangsúlyozni kívánom, hogy bűnösségemet teljes mértékben elismerem és mindent meg kívánok tenni a sértettek és a hozzátartozók kártérítése érdekében, mely szándékomat a bíróságon és a nyomozóhatóságnál is kinyilvánítottam.
Törökbálint, 2017. augusztus 22.
Tisztelettel:
Molnár Miklós Richárd”
Vezető kép: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS