Házi őrizetbe helyezte a két ember halálával végződött Dózsa György úti baleset gyanúsítottját hétfőn a Budai Központi Kerületi Bíróság (BKKB) – tájékoztatta a PestiSrácok.hu-t a nyomozás felügyeletét ellátó Fővárosi Főügyészség helyettes szóvivője. Gasz Péter elmondta, hogy a döntés nem jogerős, mivel az ügyészség az előzetes letartóztatás elrendeléséért fellebbezett. M. Richárdot halálos közúti közlekedési baleset gondatlan okozásával gyanúsítják. Novák Péter, a férfi védője a PestiSrácok.hu-nak úgy nyilatkozott, hogy a szakértő úgynevezett osztott felelősséget állapított meg, azaz a Citroen sofőrjét is felelőssé tette a balesetért.
M. Richárdot szombat délután vette őrizetbe a tragédia ügyében halálos közúti közlekedési baleset gondatlan okozás amiatt nyomozást folytató Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK), miután a beszerzett személyi és tárgyi bizonyítékok, szakértői vélemények alapján megalapozott gyanú merült fel arra nézve, hogy a bűncselekmény elkövetésével M. Richárd gyanúsítható. A balesettel kapcsolatban a PestiSrácok.hu néhány nappal ezelőtt írta meg, hogy elkészült és a rendőrség rendelkezésére áll az ügyben megrendelt igazságügyi szakértői vélemény, de a BRFK akkor még részleteket még nem közölt. Azóta annyi kiderült, hogy a rendőrség szerint M. Richárd felelős a halálos balesetért.
Nem került előzetesbe
Az őrizetbe vétel mellett a hatóság a nehézfiú előzetes letartóztatását is kezdeményezte a bűnismétlésre hivatkozva, de a Budai Központi Kerületi Bíróság (BKKB) hétfőn úgy döntött, hogy M. Richárdot házi őrizetbe helyezi – tájékoztatta a PestiSrácok.hu-t a nyomozást felügyelő Fővárosi Főügyészség helyettes szóvivője. Gasz Péter elmondta, hogy a döntés nem jogerős, mivel az ügyészség az előzetes letartóztatás elrendeléséért fellebbezett.
A Citroen sofőrjének felelősségét is megállapították
Novák Péter, M. Richárd ügyvédje a PestiSrácok.hu-nak azt mondta, hogy védence a bíróságon elismerte a büntetőjogi felelősségét, hiszen túl gyorsan hajtott. Az ügyvéd hangsúlyozta, hogy a térfigyelő kamerákat is kielemző szakértő szerint ügyfele 135-140-el ment. Hozzátette: objektívnek és korrektnek tartja a szakértő megállapításait, aki a tragédia kapcsán osztott felelősséget állapított meg, azaz, a szakember szerint a Citroen vezetője is felelős a balesetért, mivel szabálytalanul kanyarodott ( ráadásul az autó jobb hátsó ülésén lévő személy, aki kirepült, a szakvélemény szerint nem volt bekötve). Novák Péter hozzátette, az igazságügyi orvosszakértői vélemény megállapította, hogy védence nem volt a baleset idején drog, vagy alkohol hatása alatt.
Kokainozott napokkal a baleset előtt
A bíróság sajtóközleményéből annyi azonban kiderül, hogy a balesetet követő vizsgálat azt megállapította, hogy M. Richárd az esetet megelőzően kokaint fogyasztott, így a bíróság szerint bizonyítottság esetén a férfi terhére a kábítószer fogyasztásával elkövetett kábítószer birtoklásának vétségét is megállapíthatják. Úgy tudjuk, M. Richárd napokkal a tragédia előtt szívott kokaint, amit már csak a vizeletéből állapítottak meg, de a baleset idején tiszta volt.
A gyanú szerint halálos balesetet okozott
Emlékezetes, még májusban egy Mercedes kabrió egy Citroennel karambolozott a fővárosi XIII. kerületben, a Dózsa György úton. A Citroen a közeli trolimegállóba csapódott, elsodorva az ott várakozókat. A balesetben egy 23 éves férfi a helyszínen meghalt, hárman súlyosan, hárman pedig könnyebben sérültek. A súlyos sérültek közül egy 37 éves budapesti férfi a kórházba szállítást követően életét vesztette. A kabriót az éjszakai életben jól ismert M. Richárd vezette. Személye onnan lehet ismerős, hogy ő volt a kecskeméti maffiaper ötödrendű vádlottja, akire 2006-ban jogerősen nyolc évet szabott ki a bíróság. Megírtuk, a rovott múltú férfit hetekkel ezelőtt egyszer már előállította a rendőrség: M. Richárd éppen a II. kerületi Kapy úton haladt a Mercedesével, amikor a készenléti rendőrség munkatársai elfogták, majd az illetékes kapitányságra vitték, ahol “eltiltás hatálya alatt történt járművezetés” miatt kilencvenezer forintos pénzbírságot szabtak ki rá, majd elengedték. Arról is elsőként a PestiSrácok.hu számolt be, hogy a férfi már a Dózsa György úti baleset idején sem vezethetett volna.
Korábban is dolgoztak rá
Azt a 444.hu írta meg, hogy M. Richárd szereplője volt egy titkos eljárásnak is az év elején. A portál birtokába jutott rendőrségi, ügyészségi és titkosszolgálati dokumentumok szerint M. Richárdék egy korrupt rendőrtiszt elleni nyomozás során kerültek a hatóságok látókörébe 2017 elején. Ez a rendőr segíthetett neki megszerezni egy nagy értékű lopott autót. A szóban forgó gépkocsit még február elején lopták el a III. kerületből. Az Audit előző nap Németországból hozta be egy luxusautók tartós bérbeadásával foglalkozó német cég. M. Richárd közösségi oldalain sok fotón látható ilyen német rendszámú sportkocsi, illetve a német cég logóját viselő autószállító. M. Richárd pedig elhatározta, hogy a német üzlettársától ellopott kocsit visszaveszi, ha kell, akkor erőszakkal. Az ügyben több gyanúsítottat is kihallgatott már a Budapesti Nyomozó Ügyészség, de Radnai ütőembere egyelőre nincs a gyanúsítottak között. Érdemes megemlíteni, hogy ez az az ügy, amire később Tasnádi Péter is rákapcsolódott. Őt orgazdaság miatt márciusban vették őrizetbe, jelenleg házi őrizetben van, ám a vállalkozó tagadja, hogy bármilyen bűncselekményt is elkövetett volna.
Vezető kép: Horváth Péter Gyula/PS
Alex
2017-08-22 at 10:55
Nem tudom ki emlékszik még a Császár Előd ügyre. A tag bedrogozva “megcsúszott” BMW-vel a Budapest körszállónál a fasorban jóval a megengedett sebesség fölött. Nos egy 25 éves rendőrt kocsijával együtt letarolt, a rendőr meghalt. A pártatlan és független magyar bíróság csak felfüggesztett börtönt adott a gyilkosságért.
Mátyás Nagy
2017-08-21 at 20:48
Alex:
Kristálytiszta érvelés, még akkor is, ha a szakértő (kegyesen) csak 110 km/óra sebességet hozott ki a féknyom nélküli becsapódásnál.
Alex
2017-08-21 at 17:41
Nos a Citroen nem szenved balesetet, ha a 140-nel száguldozó nem ér oda. Egy hibás manöver, stb. még nem feltétlenül balesetokozó veszélyeztetés, de a városban autópálya sebességgel száguldás az. Aki a városban 140-nel okoz balesetet azt SZÁNDÉKOS EMBERÖLÉS miatt kell lecsukni 20 évre!
Gáspár Anett
2017-08-21 at 15:58
Akkor van “rálátása” a dolgokra?
Érdekes, a CEU-sok firkálnak könyveket valamiféle polipokról. Csak nem erről?!
defender
2017-08-21 at 15:50
Highlander:
Tökéletes!!!
Highlander
2017-08-21 at 14:19
Egy kis elemzés erről a tetves véglényről!
Régen két fajta ember hordott tetoválást, a lepra sittes kokeró, aki magára varrta élete párjának nevét. A másik rock és metál zenészek közül kereült ki, de azok között is csak egy szűkréteg, és nem agyig.
Most már minden barom tetoválva van, a kisebbség kompleszusukat, a mentális sérültségüket ezzel akarják kompenzálni.
Ez a véglény tökéletes példája ennek az aberrált világnak.
Vietnámi papucsba dzsesszel a buzija. Utoljára a római burnyákok idejében hordtak szandit, sarut és egyéb lábbelit. Nem azt mondom, hogy 40 fokba is western vagy motoros csizmát hordjon, de vegyen már fel egy rohadt cipőt.
A külseje az igazi kéjmámor, annyi növekedési hormon van benne, hogy a 90-es évek profi testépítői elszégyelnék magukat. Rajta már 5 doboz viagra se segítene, de valószínűleg nincs is rá szüksége, hiszen hátulról szereti, ő a quimbi elülső személye.
Gondolom a merdzsókat is a homokos pornóval kereste.
Ja és te mocsadék! Megöltél két embert!! Két embert! Két élet akaratlanul véget ért. Remélem egy Patrick Bateman vagy Dexter Morgan féle pszichopata fog veled végezni, de azt se érdemelnéd te sz@rházi. Éljél legalább 100 évig, szenvedve, kínlódva, magatehetetlenül.
Ámen!
olszal
2017-08-21 at 12:43
Csak gyanú…
Létezik nálunk is olyan hogy vádalku.
Meg olyan is, hogy informátor…
Amit korábban besúgóként értelmeztünk.
Feri Tekeri
2017-08-21 at 12:35
züllik az alvilág – még a patkányokat sem írtják…