Pesti Srácok

A kultúra segítségével épül a városbrand Budapesten

A kulturális intézmények és fesztiválok városbrandet építenek Budapesten. Történeteket, értékeket mutatnak, közösségeket hoznak létre - mondta Bán Teodóra, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ (BFTK) ügyvezetője csütörtökön egy szakmai konferencián.

MTI

A BFTK szakmai támogatásával megvalósult, turisztikai marketinggel foglalkozó rendezvény kulturális paneljében Bán Teodóra arra hívta fel a figyelmet, hogy a kultúra általi közösségek kialakítása felelősséggel jár, bármilyen műfajról is legyen szó, egy bizonyos szint alatt nem hívhatnak művészt a produkciókba. "A vonzerőt az intézmények, a termékek jelentik, ez igenis kapcsolódik egy közösségi élményhez" - fogalmazott Bán Teodóra.

PestiSracok facebook image

Káel Csaba, a Müpa vezérigazgatója arról beszélt, hogy az általa vezetett intézmény eddigi tizenegy éves története során hármas közösség épült ki. Ennek egyik összetevője a közönség, a másik, hogy a művészek szeretnek a Müpában fellépni, harmadrészt az itt dolgozók próbálják a lehető legjobb környezetet biztosítani a nézők és a művészek számára.

Mint kifejtette, a gazdasági haszon, valamint a város szellemi pezsgéséhez adott haszon egyaránt fontos a Müpa számára, ehhez kapcsolódik a Szeretek itt lenni! kampányuk is. "Szükség van az alulról jövő kezdeményezésekre, de kell, hogy legyenek szimbolikus, nagyszabású dolgok is, amelyek a Budapesthez, az országhoz kapcsolódnak. A fesztiválok ezen elemeket kapcsolják össze".

Ókovács Szilveszter, a Magyar Állami Operaház főigazgatója arra az álláspontra helyezkedett, hogy bár 32 ezer bérletesük van, az előadásokon egyszeri közösségek alakulnak ki, és az intézmény feladata, hogy a folyamatos impulzust kreativitással, a nemzetközi trendeket figyelve kialakítsa.

"Az operaházi épülettúrákon évente 160 ezren vonulnak át, az előadásainknak tavaly majdnem 600 ezer nézője volt. A közönség mintegy fele külföldi, egyre több az orosz néző. Ha nem számoljuk a nálunk dolgozó 1200 ember fizetését, az utánuk kifizetett járulékokat, az állami támogatásnak, az évi 3-4 milliárd forintos költésnek duplája jön vissza" - sorolta Ókovács Szilveszter.

Farbaky Péter, a Budapesti Történeti Múzeum főigazgatója elmondta, hogy míg a hozzájuk tartozó Vármúzeum látogatóinak 70-80 százaléka külföldi, a szintén a BTM ernyője alatt működő Aquincumi Múzeum, Budapest Galéria, a Bálna esetében is mindössze 20-20 százalék ez az arány.

A beszélgetés résztvevői beszéltek a hozzájuk kapcsolódó intézmények kommunikációs-marketing lehetőségeiről is. Mint elhangzott, a Müpában harmincan dolgoznak a marketing területen, viszont nincs reklámügynökségük. "Kiemelten fontos számunkra a közönségkapcsolati rendszer, a CRM, amelyen keresztül új és meglepő marketing-módszereket is használni lehet" - fűzte hozzá Káel Csaba. Ókovács Szilveszter beszámolt arról, hogy a Magyar Állami Operaházban 14 ember foglalkozik marketinggel, és az éves kiadásuk, 14,5 milliárd forintból csak 400-500 millió megy kommunikációra, ami szerinte nagyon kevés a nívó megtartásához.

Fotó: Horváth Péter Gyula- 061.hu

Ajánljuk még

Rejtélyes cég tűnt fel Szombathelyen és sorra kapja a megbízásokat a várostól: végrehajtások sora és a szakmai tapasztalat hiánya sem akadály

Exkluzív 2022 szeptember 11.
Kisebb botrányt váltott ki a minap Szombathelyen, hogy a Savaria Karnevált, amely mellesleg Közép-Európa legnagyobb történelmi rendezvénye, nem a korábbi, már sokszor bizonyított cég biztosította. Az új megbízott vállalkozó biztonsági őrei - akiket alvállalkozóként vontak be - botrányosan viselkedtek a látogatókkal. A megyei napilap számolt be róla, hogy az őrök obszcén kifejezésekkel illették az embereket, nyomdafestéket nem tűrő trágárkodással ürítették ki éjjel 1 órakor a borok utcáját. A Savaria Történelmi Karnevált mostanáig rendszeresen biztosító Marcus Security szombathelyi partnere szerint politikai indíttatás és bosszú áll a váltás hátterében és nem mellesleg más munkákat is elvettek tőlük, úgy hogy szakmai eredményeik magukért beszélnek. Még ennél is izgalmasabb, hogy kik kapták a Marcus Security helyett a munkát. A három 30-as éveiben járó fiatal, akik érdekeltségébe a város által nem is csak a Savaria Karneválra leszerződtetett cég mögött egészen elképesztő cégháló bontakozik ki, már becsődölt cégekkel, végrehajtások sorával. És feltűnik a színen egy korábbi baloldali országgyűlési képviselő-jelölt is.

Milliárdos ingatlanvagyonnal gyarapodik tovább tatabányai családok nyomorán a „Szeviép-család” – Csinos céghálót találtunk az egykori vezér fia körül

Exkluzív 2022 május 25.
A Pesti TV Az Ügy című riportműsorában mutattuk be a tatabányai szellemtársasházat, amely tizenöt éve áll befejezetlenül. A huszonegy lakásos, a földszinten nagy irodaépületet is magába foglaló ingatlant sajátos konstrukcióban kezdték építeni 2004 után. A telektulajdonos, első számú építtető, a Környe és Vidéke Takarékszövetkezet ingatlanhasznosító cége, a Tak-Ing végelszámolás alatt áll; az építő Pólus Kft. 2007 óta felszámolás alatt; a lakásaikat előre kifizető tatabányai családok, összesen tizenöt károsult család a mai napig nem kapott vissza egy fillért sem. Közben tavaly év végén a félkész épület az egyik szeviépes érdekeltség kezébe került. A Szeviép-üggyel a PestiSrácok.hu az elmúlt években kiemelten foglalkozott; követjük a több száz kisvállalkozó csődjéért felelős, csődbűncselekménnyel vádolt milliárdosok ma is tartó büntetőperét. Megmutattuk, hogy a mai napig milyen luxusban élnek, és egy tényfeltáró cikksorozatban azt is, hogy a Szeviép csődeljárása előtt milyen elképesztő céghálót építettek fel a Szeviép-vezérek, amely cégekben immár egy-egy családtagjuk a tulajdonos. Ebben a tényfeltáró riportban azt mutatjuk meg, hogyan kerül a Szeviép-vezér B. Sándor fia Tatabányára, miként jutottak hozzá a tizenöt család anyagi megnyomorítását jelentő, milliárdos értékű ingatlanvagyonhoz, és azt is, hogy a tatabányai botrányban szereplő cég csak egy az újabb céghálóban. Körülbelül tíz milliárdos vagyont találtunk éppen csak, hogy „muzsikáló” cégekben, és mindez az egyik B.-fiú kezében fut össze.