Takarítónőnek jelentkezett, végül jósként alkalmazták az egyik ismert ezotériával foglalkozó műsorba az éppen odatévedt álláskeresőt, mert “jól mutat a képernyőn”. Az, hogy a jövendőmondáshoz nem ért, mellékes szempont volt. A PestiSrácok.hu-nak nyilatkozott egy jós, aki fellebbentette a fátylat az ezós átverésekről. Nézők százai telefonálnak naponta tetemes percdíjért spirituális segítség reményében, de a pénzenergia úgy tűnik, hogy mégsem hozzájuk, hanem a műsor készítőihez érkezik. Az ezoterikus műsorokat gyártó cég tulajdonosa matematikus, aki az eddig felhalmozott milliárdjai alapján igazán reálisan látja a valóságot: rengeteg pénzt lehet keresni mások hiszékenységéből. Ja, és nem mellesleg Soros György fizette a tanulmányait.
Magyar jós-export Varasdra? Igen!
A Pestisrácok.hu-nak megszólaló jósnő éveket húzott le az ismert tévéműsorban, amiből akkor lett végleg elege, amikor azt is megmondták, milyen válaszokat adjon és bábuként használták. M.A.R. beszélt szakmai féltékenységről, acsarkodásról és a szakmaiság szinte teljes hiányáról is. Tudták, hogy a magyar jósokat egy horvátországi stúdióba szállítják hetente, ahol lakást bérelnek nekik?
A jövőbe látás díja bruttó 475 forint percenként, ugyanez például Németországban 1,99 euró, a lengyeleknél 4,88 zloty, míg Ausztráliában 5,5 dollár. Kissé hiteltelenné teszi a jósdapanamát, hogy az Asztro Show szerződési feltételeiben a gyártó Questico AG például felsorolja, mi mindenért nem vállal felelősséget: például a jósok által szolgáltatott információk helyességéért és minőségéért, pontosságáért, biztonságáért, időszerűségéért, jogszerűségéért, alkalmazhatóságáért. “Különösen nem felel a szolgáltató olyan károkért, amelyek abból adódnak, hogy a hibás információkat a felhasználók követik” – áll a szövegben.
A PestiSrácok.hu-nak nyilatkozó jós, M.A.R elmondta, hogy a stúdió egy budai irodaházban van, ahol szinte egy szabályos call center működik, amely nonstop koordinálja a nemzetközi telejövendölést. A több nyelven üzemelő honlapon pedig folyamatosan követni lehet, éppen melyik jóshoz lehet tanácsért fordulni. Akinek a neve mellett zöld “most elérhető” gomb jelenik meg, máris hívható, közben a szomszédos stúdiókban veszik fel az adásokat, amelyekben több médium közül egy élőben jósol, miközben a képernyőn további ablakokban felkínálkozó kollégái számát is lehet tárcsázni.
Az extévés-jós azt meséli, hogy a jóskínálat rendkívül bőséges, az örök slágertéma pedig továbbra is a szerelem, az egészség és a pénz. M.A.R -nek leginkább abból lett elege, hogy az ő nevében vette fel több call-centeres jós a telefont, így a néző azt gondolta, hogy az ő útmutatásait hallja. Az is felháborította, amikor direkt megszakították a hívást, hogy újra ketyegjen a percdíj, hiszen az, aki spirituális segítséget kér, nyilván bajban van már eléggé. Akad olyan “kolléga”, aki melléteszi a telefont, körmöt reszel, miközben a vonal túlsó végén valaki éppen segítséget kér. M.A.R beszélt arról is, hogy nem tudnak, de nem is lehet néhány percben teljes útmutatást adni, ő pedig azért kezdett ott dolgozni, hogy ezt meg tudja tenni. Aki képernyőre kerül, nem csupán a nézőkre és az égiekre kell figyelnie, hanem a fülében duruzsuló szerkesztőre is, aki ha éppen elfelejti kikapcsolni a hangot, akkor folyamatosan sztereóban beszél – vagy csámcsog, böfög – az élő adást vezető fülesébe.
Jósokat keresünk!
A portálunknak nyilatkozó jóst maga a tulajdonos Törőcsik Jenő “tesztelte le” és hívta a műsorba, miután “elképedt tisztán látó képességein”. Limuzinnal vitték a budai stúdióhoz, de mint kiderült, ez mással nem történt meg.
Miután az első jósműsorokat megcsináltuk, nem tudtam, ámítjuk-e a nézőket, vagy igazán segítünk-e nekik. Ezért elmentem az egyik legjobbnak tartott látóhoz, aki a nevem és a születési adataim közlése után olyan dolgokat mondott el, amiket senki nem tudhatott minimális logikai valószínűséggel sem. Úgy álltam fel az asztaltól, hogy a világ nem olyan, amilyennek elképzeltem – nyilatkozta korábban Törőcsik.
Mielőtt bedobták volna a “mély vízbe”, M.A.R-nek tesztelték tudását. Kellően lenyűgözte a jelenlevőket, majd néhány perces eligazítást kapott az élő műsor vezetéséhez, majd fogadhatta a hívásokat a stúdióban. A legtöbb “jóst” azonban az utcáról szedték fel, előfordult, hogy a takarítónőnek jelentkező álláskeresőből egy pillanat alatt lett jövendőmondó, mert “jól mutat a képernyőn”.
“Itt ellenőrzött szakemberek dolgoznak, míg más jósoknál a minőséget senki sem kontrollálja” – by Mr. Pénzenergia
Vélhetően a takarítónőnek nem kellett kártyát vetni vagy mágiát végezni, mert ő csak “kisablakos” jós lett, nem “főképernyős”. Ott pedig nem is a tanácsadás a lényeg, hanem az, hogy minél több percig tartsa a vonalat a hívó. Mert a percdíj jelentős…
Pénzenergia-küldést csak a portálunknak nyilatkozó jós végezhetett, mert szerinte ez csak nála működött. Viszont ő állítja, valóban szeretett volna segíteni a hozzáfordulókon, amit – úgy véli – nem lehet pár percben, telefonon vagy tévén keresztül adni. Szerinte a telejósokkal éppen az a legnagyobb gond, hogy személyes találkozás nélkül, hihetetlenül rövid idő után “kategorikusan kijelentik”, kire mi vár.
Leteszi a telefont, és ott marad az a szerencsétlen a további kérdéseivel. Ráadásul mindennek többféle kimenetele lehet, amiket mind végig ellene vele beszélni. Ha valaki jobban megfigyeli ezeket a tévés jóslatokat, akkor feltűnhet, hogy futószalagon mondják az általánosságokat, úgy, hogy az minden ember életére igaz lehetne. Pont úgy működnek, és pont annyira személyre szólóak, mint a horoszkópok a magazinokban.
A látó szerint ezért ez a szolgáltatás szinte csak a pénzről szól, és éppen azokat verik át, akik a leghiszékenyebbek. Kötelezően ledolgozandó munkaidő sincs, igaz, aki nincs eleget a telefon másik végén, annak bizony felkopik az álla, hiszen a jóslással töltött perceket havonta összesítik, és ennek alapján jár a fizetés. M.A.R. szerint “vérre ment” a jósok közötti versengés, mindenki a pénzkereseti forrást látta a műsorban. Pedig ők szinte alig kaptak részesedést, a nagy pénzt a cég zsebelte be.
Azt kifelejtették a leírásból, hogy a hívók 30 százaléka kerül jó esetben adásba, akiket szintén borsos pénzért kapcsolgatnak egyik jóstól a másikig, és ha Fortuna mellette van, akkor kerülhet maximum 20 másodpercre az élő adásba – meséli az extévés, aki szerint 10-15 másodpercet adtak csupán a válaszadásra neki, így pedig “nem lehet korrektül tanácsot adni”. A tulajdonos milliárdokat kaszált, neki bejött a pénzenergia…
Off-shore cégháló szívja fel a milliárdos “pénzenergiát”
Az OPTEN Cégtár adatai szerint a Telemedia Call Centre Investment Limited nevű máltai offshore vállalkozás birtokában álló médiabirodalom az utóbbi években évi tízmilliárdos bevételre tett szert Magyarországon; és akkor még nem beszéltünk a máltai anyacég és más külföldi bejegyzésű vállalkozásaik helyi forgalmáról.
1(09)/6 Telemedia InteracTV Limited MT 1703 Msida, Tower Gate Place Tal-Qroqq Külf.cég, szervezet nyilvántartási hatóság: Malta Financial Services Authority
A cégcsoport tízmilliárdos magyarországi bevételéből az Ezo.tv 2008-ban még csak 150 millió, 2010-ben viszont már 1,3 milliárd forinttal vette ki a részét. Kitűnő érzékkel a cég SMS Ige néven már 2002-ben vallásos üzenetküldő szolgáltatást indított, melynek jegyében az előfizetők heti 475 forintért naponta kaptak egy transzcendens gondolatot mobiltelefonjukra. Most viszont már percenként kell ugyanennyit fizetni ahhoz, hogy valaki a 90-es előhívójú emelt díjas számon akár az adásban, akár azon kívül kapcsolatba kerüljön a megfelelő jóssal.
Társcégük, a Telemédia InteracTV Kft. gyártja a szintén többtucatnyi országba Magyarországról sugárzott betelefonálós játékokat is, szintén emelt percdíjért. Jól meg is büntette a Gazdasági Versenyhivatal őket fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt. Valami gond lehet a pénzenergia áramlásával, mert ennek a cégnek a pénzügyi helyzete a legfrissebb, nyilvánosan hozzáférhető mérlegadatok szerint nem kielégítő.
A fotók illusztrációk.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS