Vitákkal teli időszakra számít a kormány az európai politikában, mert még mindig fennállnak az identitásválság okai, amelyeket az újra erősödő migráció hoz felszínre – mondta Dömötör Csaba, a Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában.
Az államtitkár elmondta: azt szeretnék elérni, hogy Európa képes legyen megvédeni magát a migrációs válságban és megerősíteni a gazdaságát.
Jó lenne, ha az európai jobboldal is magáénak vallaná ezeket a célokat, és megújulna. Az Európai Néppártnak magának kell eldöntenie, hogy mit választ, és ettől függ, hogy a Fidesz merre megy tovább
– tette hozzá. Az európai gazdaság a lassulás jeleit mutatja, ami önmagában is vitákat vetít előre.
Bármit is hozzon a mostani év, állunk a viták elébe, de a magyar gazdaság ma már stabilabban áll a lábán: nagyobb a növekedés, alacsonyabb az adósság és nagyobb a magyar tulajdon aránya. Ez sokat számíthat majd a rázósabb időszakokban
– fogalmazott az államtitkár. Dömötör Csaba szólt arról is, hogy a környezetvédelem közös ügy, amely a napi pártpolitikai csaták felett áll, és nem is lenne jó, ha azok “foglya” lenne. Hozzáfűzte: az utóbbi időszakban mintha az ellenzék megpróbálta volna kisajátítani a környezetvédelem ügyét.
Az a helyzet, hogy a kormány már évek óta a cselekvés útját járja: évtizedek óta nem látott fásítási program indult, a kormány több százezer lakás energia-korszerűsítéséhez nyújtott segítséget, és támogatást biztosított többek között elektromos autók beszerzéséhez is
– hangsúlyozta. Hozzátette: rövidesen elkészül egy újabb kormányzati akcióterv is, amely tartalmazza, hogy 2022-től csak elektromos járműveket lehet beszerezni a városi tömegközlekedés területén, és felszámolnák az illegális hulladéklerakókat is. Kiemelte, hogy Magyarország azon 21 ország közé tartozik, amely úgy növelte gazdaságát, hogy közben csökkent a széndioxid-kibocsátása.
Ezen az úton szeretnénk továbbmenni, többek között ez is szerepel a stratégiában
– fűzte hozzá, azzal együtt, hogy a cél, hogy 2030-ra az áramtermelés 90 százaléka széndioxid-mentes legyen, később pedig szeretnék elérni a klímasemlegességet is, de ehhez még meg kell vívni egy nagy vitát. A vita lényege, hogy ki állja végső soron a számlát: a magyar kormány szerint a legnagyobb szennyezőknek kellene, a baloldali vélekedés alapján viszont szétterítenék a terheket. Dömötör Csaba szerint ennek különböző megnyilvánulási formái vannak – mint például a dugódíj, vagy a széndioxid-adó –, de az biztos, hogy a családokkal fizettetnék meg a számlát.
Mi más utat javaslunk, fizessenek inkább a szennyezők, Brüsszelnek pedig több forrást kellene előteremtenie
– hangsúlyozta a politikus, azzal együtt, hogy nem szeretnék, ha a kohéziós források csökkennének, és azt sem, hogy a klímapolitikai döntések például az élelmiszerárak növekedésével járjanak. Hozzátette: a kormány számításai szerint a teljes klímasemlegesség elérése 50 ezer milliárd forintba kerülne 2050-ig. Az államtitkár kitért arra is, hogy Orbán Viktor miniszterelnök csütörtöki sajtótájékoztatóján az egészségügyi fejlesztések kapcsán elhangzott kijelentések azt jelzik, hogy stratégiai ágazatról van szó, amit a kormány több irányból is megerősít. Lépéseket tesznek a kórházi adósságállomány felszámolására, folytatódik az egészségügyben a béremelési program, és felújítják a kórházi váró- és kórtermeket. Kiemelte azt is, hogy 2010-hez képest 720 milliárddal költenek többet az egészségügyre, és szeretnék, ha ez érezhető lenne ott is, ahol az állampolgárok megfordulnak.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
kamcsatka
2020-01-12 at 15:48
oriasi kamu ez Domotor ur, a korrmanya, politikusai semmit nem csinalnak 10 eve mint a termeszetvedelmet es a kornyvedelmi szakigazgatast ütik vágják. most hirtelen meg zeccet vilagosodni? szanalmas bmeg.
Namond
2020-01-12 at 13:16
Az európai térhez mindig hozzátartozott az érdekérvényesítés – fehérasztal – akár vitákon át is.
Ez legfeljebb a FIDESZ néhány, Gál Kingához hasonló egyéni tudományos karrier fejlesztésére vagy nyaralásra, meggazdagodásra berendezkedett képviselőjének meglepetés.
A képviselőknek az érdekérvényesítés minden formájára alkalmasnak kellene lennie.
hozzaszolo
2020-01-12 at 10:05
Már megy is a maszatolás. Orbán szó szerint ezt mondta:forgalomba állítani. Nem beszerzést mondott. A forgalomba állítás azt jelenti a (pl. BKV-nál), hogy a telepről kimehet a forgalomba a garázsmester szerint. Tehát a dizelek nem mehetnek ki, vagyis akkor már nem lesznek dízel buszok. Persze tudom, nem fogják két év alatt lecserélni a most szinte új buszokat. Tehát Orbán rosszul mondta. Utólagos kormányzati kommunikációban kijavíthatnák. Úgyis kell a kommunikáción javítani.
ViAM
2020-01-12 at 09:57
Nagyon nehéz lesz, de egy lépést sem szabad hátrafelé menni!!!