Aláírásgyűjtést jelentett be a Jobbik Miskolc helyi közlekedési vállalatának tönkretétele ellen, csakhogy a megyeszékhelyet nem más vezeti, mint a párt által is támogatott Veres Pál. Ráadásul a helyi Fidesz–KDNP éppen napra pontosan két hete jelentette be aláírásgyűjtési kezdeményezését az 1-es busz megmentése érdekében.
Miközben története legsúlyosabb válságát éli át a szivárványkoalíció által támogatott Veres Pál vezette Miskolc közlekedési vállalata, az MVK Zrt., addig a Gyurcsány Ferenc szövetségesévé avanzsált párt képviselői aláírásgyűjtés címén a kormányt hibáztatják a városi tömegközlekedés csődközelbe juttatásáért. A kormány forráselvonásaival és intézkedéseivel eddig kilencszázmilliós kárt okoztak az MVK Zrt.-nek – hangoztatta sajtótájékoztatóján a Velünk a Város jobbikos frakcióvezető-helyettese. Badány Lajos úgy vélte, az ötszázmilliós állami támogatás megvonása azt jelenti, hogy ha a kormányon múlna, huszonhárom napra leállítaná a teljes miskolci tömegközlekedést. A frakcióvezető-helyettes emellett Facebook-oldalán a baloldali polgármester elődjét, Kriza Ákost bírálta. A jobbikos politikus szerint a ki nem fizetett ötmilliárdos számlát a korábbi fideszes önkormányzat vonta el a közlekedés finanszírozásától rendeleti kötelezettségek megszegésével. A Jobbik aláírásgyűjtésének mai bejelentése azért is érdekes, mivel a Fidesz–KDNP helyi frakciója napra pontosan két hete jelentette be hasonló kezdeményezését, csak éppen Jobbik által is támogatott baloldali városvezetéssel szemben, a miskolci 1-es busz megmentése érdekében – írja a Magyar Nemzet.
Hollósy András, a Fidesz–KDNP frakciószóvivője a legutóbbi sajtótájékoztatóján rámutatott: a válságot Miskolc baloldali politikai vezetői okozzák, akik teljesen rátelepedtek a vállalat irányítására. Szerinte ennek az a legnyilvánvalóbb jele, hogy a legnagyobb válság idején is teljesen átpolitizált a vállalat felügyelőbizottsága, hiszen az öt főből mindössze egyet delegálnak a dolgozók. A többiek mind a pártok delegáltjai, vagyis Bartha György (MSZP), Badány Lajos (Jobbik), Prokaj Tamás (Momentum) és Tompa Sándor (DK) – fogalmazott Hollósy András, megjegyezve: a válság odáig jutott, hogy a baloldali városvezetés már az 1-es busz megszüntetését helyezte kilátásba. A miskolci Fidesz–KDNP véleménye egyértelműen az, hogy nem lehet megszüntetni Miskolc legelső és egyben legfontosabb autóbuszjáratát, vagyis az 1-es buszt. Különösen nem úgy, ahogy a baloldali városvezetés tervezi, vagyis elfogadható szakmai magyarázat nélkül. A járat megszüntetése hetvenéves közlekedési szokást töröl el, rontja az utazási komfortot, átszállásra kényszeríti az utasokat, ezáltal megdrágítja az utazást érthetetlen okból – hangsúlyozta a Fidesz–KDNP frakciószóvivője. Arról is beszélt, hogy a baloldali városvezetés a miskolci tömegközlekedésben 2019 óta egyébként is csak drasztikus jegyáremelést, a bliccelők jutalmazását, járatcsökkentéseket, ezáltal reggeli zsúfoltságot tudott felmutatni, most pedig, a járvány idején az utasok egészségét is veszélyeztető válságmenetrendet kíván bevezetni. Az utasok érdekében tiltakozunk az újabb megszorításokkal és a válságmenetrenddel szemben is, aminek bevezetése a veszélyhelyzet alatt egyébként is jogszabályba ütközik – emelte ki a kormánypárti politikus.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS