A FIFA játéksorozat lassan három évtizede szórakoztatja a labdarúgás szerelmeseit számítógépen és konzolokon. Az eleinte mókás kis játéknak indult FIFA-sorozatban még soha nem szerepelt magyar klubcsapat, pedig a Fradinak már kijárt volna ez. Az egykori aranycsapat és annak játékosai már szerepeltek a híres focis játékban, sőt Dzsudzsák korábban a borítón is látható volt, mint a magyar kiadás egyik reklámarca. De komplett csapat szerepléséig egészen az idei esztendőig várni kellett.
A FIFA játéksorozat 1993-ban indult el világkörüli hódító útjára. Az első rész alcíme International Soccer volt, azaz nemzetközi futball, aztán 94-től megjelentek a számozott kiadások. E sorok írója, már az első kiadás óta részt vesz a játékban. Elképesztőn jól van kitalálva a játék menete és a hangulat lassan harminc évre egyre csak fokozódik a programban. Szóval, az az olvasó, aki még egyszer sem látta, milyen is a FIFA-sorozat, elhiheti, hogy nem véletlenül lett az egész világon az egyik legnépszerűbb játék. Ma már nem csak számítógépen, de a két jól ismert konzolon (Playstation, Xbox) is lehet rúgni a képzeletbeli bőrt, sőt egyéb platformokon is találkozhatunk a játékkal. A Fradi a két évvel ezelőtti BL szereplése után már kiérdemelte volna, hogy a játékban is megtalálható csapatok között legyenek. Ehhez képest a román bajnokot újfent üdvözölhettük, a Fradit meg nélkülözni kellett. Úgyhogy óriási siker és a magyar focinak pedig hallatlan lehetőség, hogy bekerültek a játékba.
A Ferencvárosi Torna Club életében a FIFA22-ben való megjelenés újabb mérföldkő, hatalmas siker, amelyet a pályán kívül értünk el, de a pályán nyújtott teljesítményünk is kellett hozzá, jó érzés, hogy ismét valamiben elsők tudtunk lenni a magyar klubok közül
– állapította meg Orosz Pál, az FTC Labdarúgó Zrt. vezérigazgatója. – A Fradi múltjának és a jelenének, a Kubatov Gábor elnökké választása óta végzett egy évtizedes csapatmunkának egyfajta közös elismerése is ez a nagyszerű lehetőség. Egyelőre egyetlen magyar csapatként képviselheti hazánkat az FTC, és hozza közelebb a klubot és a labdarúgás szeretetét a legfiatalabb generációkhoz, valamint ismerteti meg a Ferencvárost és az általa képviselt értékeket nem csupán határainkon belül, hanem az egész világban.”
A FIFA-játékba egy ideig mindenki be szeretett volna kerülni a labdarúgás világából, azonban ma már kikerülni is lehet, ami egy-egy csapatnak bizony veszteség lehet, akár anyagilag is. A Juventus gárdája például képtelen megegyezni normálisan a FIFA-val, de az AS Roma csapata is a rivális játéknak adta el a jogokat a tavalyi esztendőre. A FIFA eladási rekordot a FIFA 12 tartja, amiből 186 millió fogyott szerte a világon és már az első héten is 3,2 milliót adta el. A következő kiadás, a FIFA 22 október elején jelenik meg és a borítón újra Mbappé lesz látható, akárcsak a tavalyi esztendőben.
Facebook
Twitter
YouTube
RSS