Álprofilokkal és bérkommentelőkkel is jelentősen segítheti az ellenzék kampányát Bajnai Gordon adathalász cégcsoportjának Amerikából támogatott csapata. Ha kell, irreális aktivitást tudnak generálni egyes tartalmak köré a DatAdatnál – írja az index.hu.
Mint arról már korábban beszámoltunk, fény derült rá, hogy Bajnaiék adathalász cégcsoportja is finanszírozhatja Márki-Zay kampányköltéseit. A kormánypártok válaszokat várnak a Márki-Zay Pétertől a Datadat-botránnyal kapcsolatban. A baloldal miniszterelnök-jelöltje azonban ebben az ügyben is mélyen hallgat. Most azonban kiderült, hogy kommentelő és ellenzéki bejegyzéseket megosztó álprofilokkal is segítheti Márki-Zay Péter kampányát Bajnai Gordon és volt titkosszolgálati minisztere, Ficsor Ádám Amerikából támogatott adathalász cégcsoportja. Az Index cikke bemutatja, miként erősítenek rá a számukra fontos tartalmakra a datadatos csapatnál.
Mint tudod, ahogy egy online kampányt folytatsz, és futtatod a hirdetéseket, az egyik célod az, hogy összegyűjts annyi információt az emberekről a közösségi médiából, amennyit csak lehetséges. És tudod, a targetáláson túl, amit a Facebookon tudsz csinálni, tudsz valamiféle mikrotársadalmi közösséget is megcélozni. És idővel, a kérdőívekkel és minden más forrással együtt, amit belehelyezel a kampányba, elkezdesz fejleszteni egy szavazói személyiséget
– fejtette ki Patrick Frank, a Datadat tájékoztatási igazgatója egy nyilvánosságra került beszélgetésen arról, miként végzi a választók profilozását Bajnai Gordonék adathalász cégcsoportja.
De hogyan is történik az említett mikrotársadalmi közösségek megcélzása, amiről Frank beszélt? A portál szerint a hatalmas mennyiségű adat, amelyet sikerül begyűjteni az emberekről, segít meghatározni, hogy kiket milyen témával kell megszólítani és aktivizálni. Információik szerint pedig ezt már álprofilok felhasználásával is végzi az ellenzék. Számos olyan gyanús Facebook-profilra bukkantunk, amelyek hatalmas aktivitást fejtenek ki, de feltehetőleg nem valódi felhasználók vagy esetleg fizetett kommentelők vannak mögöttük. Ezeknek a profiloknak a tevékenysége révén igyekeznek aztán fölerősíteni az ellenzék számára fontos üzeneteket a közösségi médiában.
ONLINE ÁLPROFILSEREG
Az álprofilok egy része jól láthatóan a hírek és kormányellenes mémek megosztására koncentrálva lett csatasorba állítva. Naponta akár ötven politikai tartalmú bejegyzést is megosztanak ezeken a profilokon keresztül, különösen az olyan egyértelműen baloldali kiadványok bejegyzéseit, mint a 2019-ben alapított Nyugati Fény vagy az Ezalényeg, amelyeknek a Datadattal való kapcsolata már korábban sajtótéma volt, és amelyeket 2019-ben, az önkormányzati választásokra készülve hoztak létre.
Feltűnő, hogy személyes információkat alig adnak meg magukról ezek a „felhasználók”, és nem osztanak meg olyan mindennapi tartalmakat, amelyeket a valódi személyek szoktak. További érdekesség, hogy az esetek jelentős részében megállapítható, hogy éppen 2019-ben hozták létre ezeket a profilokat is.
Ficsor Ádám, Bajnai Gordon volt titkosszolgálati minisztere és datadatos üzlettársa egy beszélgetésen maga ismerte el, hogy a cégük jelentős munkát végzett a 2019-es önkormányzati választások előtt; 12 jelölt munkáját segítették, akik mindegyikéből polgármester is lett.
Forrás: index.hu; Fotó: MTI/Beliczay László
Facebook
Twitter
YouTube
RSS