Az üzemanyag drágul, a bérlet nem – olvasható a szlogen a BKK buszok hátulján, amivel a fővárosi vezetés próbálja az embereket rávenni arra, hogy az autó helyett a tömegközlekedést válasszák. Az viszont jó kérdés, hogy mire gondol a költő, ugyanis a saját, magyar rendszámú autóknak az üzemanyagár még mindig ársapkás, azaz 480 forint literenként, csak a céges és a külföldi rendszámú autóknak kell piaci árat fizetni. Tehát a BKK is piaci árat fizet az üzemanyagért, aminek nyilván nem örülnek. Lehet, hogy Karácsonyék így akarják motiválni az embereket arra, hogy segítsék őket? Ezért is emelték a pótdíjak, napijegyek, csoportos napijegyek és hetijegyek árát, hogy a lyukakat tömjék? Ezért szavazta meg a baloldali többségű fővárosi közgyűlés, hogy négy zónás parkolás legyen és a központi helyeken hatszáz forint legyen egy óra, ráadásul este tízig? Az autósok ellehetetlenítése a tömegközlekedésre való átállásról szól? Mindeközben a BKV energetikai közbeszerzésére továbbra sem érkezik érvényes ajánlat, senki nem tudja megmondani, mi hajtja januártól a villanymotoros járműveket és ha ez nem lenne elég még biztonságosnak sem mondható a budapesti tömegközlekedés.
Félrevezető az a szlogen, ami a BKK buszok hátuljára lett kiírva, ugyanis első ránézésre azt gondolhatnánk, hogy azért érdemes tömegközlekedést használni az autónk helyett, mert folyamatosan növekszik az üzemanyagár Magyarországon és jobban tesszük, ha inkább buszra szállunk, ugyanis a bérlet nem drágult. A havi bérlet valóban nem, sok más viszont igen. Szeptember 1-jétől a 24 órás jegy 1650 forint helyett 2500 forintba kerül, a csoportos 24 órás jegy ára 3300-ról 5000 forintra nőtt, a 72 órás jegy 4150-ről 5500 forintra, a hetijegy ára pedig 4950-ről 6500 forintra emelkedett. A helyszíni pótdíj 8 ezer forintos összege 12 ezerre nő, a nem a helyszínen fizetett pótdíj 16 ezer forintról 25 ezerre, a 30 napon túli befizetés esetén alkalmazandó 32 ezer forintos összeg pedig 50 ezerre emelkedett.
A tömegközlekedés tehát akkor éri meg, ha az ember egy teljes hónapban gondolkodik és főleg akkor, ha a belvárosban van a munkahelye. Ugyanis a parkolási zónák is megváltoztak, hála a baloldali többségű fővárosi vezetésnek, mostantól ugyanis négy zóna van, a legdrágább a legfrekventáltabb helyen, a belvárosban található, ott óránként 600 forintot kell fizetni és két órával tovább, mint eddig, tehát este 10-ig. Tehát már nem csak haladni nem lehet Budapesten autóval, de megállni sem érdemes.
Az üzemanyag ára viszont azoknak az autósokat, akik magyar rendszámmal rendelkeznek és nem céges autót használnak, továbbra is 480 forint/liter köszönhetően a benzinárstopnak. Karácsonyék akkor a hirdetéssel azt akarták üzenni, hogy ők milyen hősök, hogy a bérletek árát nem emelték annak ellenére, hogy nekik piaci áron kell az üzemanyagért fizetni? Mindenesetre első ránézésre elgondolkodtató, hogy mire gondoltak.
Ugyanakkor a tömegközlekedésben sajnos vannak nem várt pillanatok. A villamosenergiával működő járművek, mint a troli és a villamos például lehet, hogy januártól leáll. Ennek veszélye pedig azért áll fent, mert ha a BKV energetikai közbeszerzésére továbbra sem érkezik érvényes ajánlat, senki nem tudja megmondani, mi hajtja januártól ezeket a járműveket.
A tömegközlekedéstől ódzkodók pedig joggal húzzák a szájukat, ugyanis a BKK járatain mindig történik valami. Mai hír például, hogy a hatos villamoson egy nőt késsel raboltak ki. Az ilyen és ehhez hasonló incidensek pedig nem ritkák. Nem véletlen, hogy Karácsony Gergely nemrég egy felhívást tett közzé közösségi oldalán, hogy kit és milyen jellegű atrocitás ért már a BKK járatain, mert eljött talán az idő, hogy ez ellen fellépjenek.
Fotó: PestiSrácok.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS