A Financial Times beszámolója szerint Oroszországnak sikerült kikerülnie a szankciókat azzal, hogy olajexportjának szállításához olyan tartályhajókra támaszkodik, amelyek nem kell rendelkezzenek G7-biztosítással. Ezzel a módszerrel Oroszországnak sikerült elegendő tankert találnia ahhoz, hogy termelésének háromnegyedét elszállítsa.
A magas áraknak és az orosz olajra július óta érvényes kedvezményes árengedménynek köszönhetően az orosz kormány idén 15 milliárd dollárt nyerhet. Az elmozdulás kettős csapás a nyugati erőfeszítésekre, amelyek Oroszország olajeladásokból származó bevételeinek korlátozására irányulnak. Az orosz olaj nagyobb hányadát nem csak a felső határon kívül értékesítik, de Moszkva növekvő függetlensége az eladóként egybeesett az olajárak erős emelkedésével,
amelyek a héten 13 hónap óta először meghaladták a 95 dolláros hordónkénti árat.
Míg az EU és az USA nagyrészt megtiltotta az orosz olaj behozatalát, a G7-ek árkorlátozásának célja az volt, hogy az orosz olaj továbbra is áramoljon a globális piacokra. A cél az volt, hogy megakadályozzák a kínálat beszűkülését és az árak gazdaságilag és politikailag káros megugrását. Oroszország a héten betiltotta a dízel és más üzemanyagok exportját, ami jelentős lépés a dízel egyik legnagyobb globális értékesítőjétől.
Forrás: Financial Times; Fotó: Telegram
Facebook
Twitter
YouTube
RSS