Az Európai Unió Környezetvédelmi Tanácsa elfogadta, hogy 2035-től nem szükségszerű kivezetni a belsőégésű motorokat, amennyiben lehetőség lesz a karbonsemleges szintetikus üzemanyagok használatára – mondta a technológiai és ipari miniszter pénteken, Zalaegerszegen.
Palkovics László a ZalaZONE Trilaterális Konferencián elmondta, hogy a szintetikus üzemanyag használata komoly eredmény, ennek köszönhetően sikerül megvédeni a belsőégésű motorokat, amelyre a magyar és a német autóipar épül.
Az autóipar éves kibocsátása megfelel a GDP 25 százalékának
– tette hozzá. Rámutatott, hogy az iparág jövőjére többfajta megoldás létezik, ami ugyanazt a feltételrendszert teljesíti. Olyan autók gyártását jelenti, amelyek a környezetet kisebb mértékben terhelik vagy egyáltalán nem terhelik, biztonságosak, és rendelkeznek az elérhető funkciókkal (ilyen például az önvezetés). A miniszter felidézte, hogy a trilaterális együttműködés – amely szorosan kapcsolódik a ZalaZONE Járműipari Tesztpálya tevékenységéhez – 2017-ben jött létre Magyarország, Ausztria és Szlovénia között. A kutatással foglalkozó intézetek és az autóipari klaszter ipari vállalatainak közös célja, hogy a nemzetközi infrastruktúra kiépítésével megteremtsék az önvezető járművek közúti tesztelésének lehetőségét.
Ezeket a járműveket ugyanis nemcsak zárt tesztpályán, hanem több országban, normál országúti körülmények között is vizsgálni kell
– emelte ki Palkovics László.
A konferenciára tagországokon (Magyarország, Ausztria és Szlovénia) kívül öt országból érkeztek megfigyelők. A szakemberek a kutatás-fejlesztési együttműködésekről, valamit a jogi szabályozás hátteréről számoltak be, és bemutatták az eddigi eredményeket.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Kovács Tamás
Laca
2022-07-16 at 11:37
Contrabass !
Nagyon kedves tőled ,hogy egy-az egyben bemásoltad a
Totallcar egy cikkének a részletét.
Egyébként a cikk címe az hogy :Ezért átverés az áramnál tisztább üzemanyag.
Kell még valamit írnom ezenkívül?
Chiovini György
2022-07-16 at 07:40
Végtelenül sajnálatos, hogy Palkovics is beállt a zöld ámokfutásba. Ez rengeteg kárt fog okozni Magyarországnak. 2035-re pedig már EU sem lesz. írta na4
Egyet értek vele.
Zebulon
2022-07-16 at 06:19
Ezt már Hitler és a nácik is megpróbálták.
Látták mi lett belőle.
Királytigris
2022-07-15 at 19:44
Contrabass
2022-07-15 at 19:08!
Aha, ez az a tipikus termék aminek az előállításához több energiára van szükség, mint ami kinyerhető belőle.
A benzin akár természetes, akár szintetikus, SZÉNHIDROGÉN, ÉS AZ ELÉGETÉSE FOLYAMÁN SZÉNDIOXID KELETTKEZIK!
Contrabass
2022-07-15 at 19:08
Nincsen szó semmiféle polimerről meg kőolajról, utána lehetne nézni!
Ízelítőül:
Első lépésként a levegőből különleges csapdákkal kivonnák és összegyűjtenék a szén-dioxidot. A csapda szűrőin átáramolva a szén-dioxid fennakad, és szivacsszerű anyagot képezve összegyűlik – miközben a szűrt levegő akadálytalanul áthalad. A szivacsszerű anyagot 95 fok fölé hevítve (energiabefektetés) a szén-dioxid újra felszabadul, és összegyűjtve elvezethető. A szénhidrogének közé tartozó benzin és gázolaj előállításához a másik fontos összetevő a hidrogén, amit vízből állítanának elő.
Királytigris
2022-07-15 at 18:27
A szintetikus anyagok olyan anyagok, amelyek szintetizált polimerekből vagy kis molekulákból készülnek. Ezeknek az anyagoknak az előállításához használt vegyületeket kémiai anyagból nyerik, amely kőolajból vagy petrolkémiai anyagból származik.
Erőt egészséget, megint a kőolajhoz lukadunk ki.
Királytigris
2022-07-15 at 18:23
A hidrogén égésének a kivételével, minden más anyag égésnél széndioxid keletkezik.
na4
2022-07-15 at 18:16
Végtelenül sajnálatos, hogy Palkovics is beállt a zöld ámokfutásba. Ez rengeteg kárt fog okozni Magyarországnak. 2035-re pedig már EU sem lesz.
Contrabass
2022-07-15 at 17:43
Nem lesz büdös, vízből és széndioxidból állítják elő. A kísérletek már előrehaladott fázisban vannak, a Porsche és a német állam a legnagyobb finanszírozó. Chilében folynak a kísérletek és a tesztek, két éven belül tömegtermelésre állhat a gyártó. Teljesen zöld infrastruktúrával oldják meg a gyártást. A leginkább környezetszennyező a szállítása lesz (hajó), bár terveznek hozzá szintetikus ü.anyaggal működő teherautókat is.
Theo
2022-07-15 at 17:37
Sokkal egyszerűbb lenne igazi egyszerű kisautót gyártani megint.
A Polski Fiat nagyszerű kisautó volt. Elfért benne 2 szülő 2 gyerek, feleakkora parkoló hely igénye volt, mint a mai teherautó külsejű “személy” autóknak. A fogyasztása is kicsi volt. Ha tényleg komolyan gondolják a spórolást, akkor ilyen kell. Persze olcsón.
Mehet mellé a luxus is a celkozonsegnek, de ne kényszerítenek már mindenkit arra, illetve,ha nem telik, akkor meg kutyagolasra.
Laca
2022-07-15 at 17:36
“2035-től nem szükségszerű kivezetni a belsőégésű motorokat, amennyiben lehetőség lesz a karbonsemleges szintetikus üzemanyagok használatára”
Na áljunk meg egy picit.
Nem vagyok kémikus,de tessék már mondani nekem olyan anyagot (a hidrogén kivételével)aminek az elégetésével nem keletkezik széndioxid vagy szénmonoxid.
A többi égéstermékről nem is beszélve….
Orientál
2022-07-15 at 17:07
Csak mennyi lesz a literenkénti ára?
csakafidesz
2022-07-15 at 16:35
SKH 2022-07-15 at 15:49
Miután GPS-től vészfékasszisztensig mindent kötelező beletenni az EU-ban, még az abroncsokba nyomásmérőt is, a tolatókamera még csak ajánlás, tehát a mai autók az uniós elvárások miatt drágák. Az orosz kocsikban ez nincsen, a Lada Vesta ki is lett tiltva. Oroszországban milliószámra futnak olcsó kínai kocsik. Szó se róla, a kínaiak beletennék a fentieket, de a ruszkik kérték, hogy hagyják a fenébe, mert ezektől nem lesz jobb az autó csak drágább.
csakafidesz
2022-07-15 at 16:29
Antónia 2022-07-15 at 16:07
Szénből és különféle dolgokból csinálják, lényeg az, hogy nagyon büdös. Anno Romániában azért volt büdös a benzin és a romániai autók füstje, mert Elena Ceausescu kitalálta, hogy a román kőolajipar Ploiestiben nem termel elég olajat, az önellátás kívánalmai szerint a benzint keverték műbenzinnel. (A tiszta műbenzin még büdösebb volt, de a Wehrmacht azért használta.)
csakafidesz
2022-07-15 at 16:24
Brávó! Igazi náci megoldás, a németek csináltak műbenzint. Anno nagyon büdös volt, most majd kevernek hozzá francia parfümöt. Az extrához Chanel-5 jár. Az ára? Nos az a gyanúm, hogy nem az átlagemberek pénztárcáját fogják figyelembe venni.
Antónia
2022-07-15 at 16:07
Kőolajból készítik?
Zolika
2022-07-15 at 15:50
El fogunk pusztulni!!!!! Bill Gates menccccs meg minket!!!
SKH
2022-07-15 at 15:49
Látta már valaki az új autó árakat? Nem kell már betiltani a normális/használható autókat, mert az áruk miatt eladhatatlanná váltak. Ne kenjük csak a forintra, mert anélkül is méregdrágák.
A benzin/dízel megfizethetetlen lett, az elektromos kutyaszer pedig eleve a felső tízezernek készült
Fiziqs
2022-07-15 at 15:37
Végre egy értelmes döntés. Most kellene egy cikk arról, hogy halad a kutatás a KFKI-ban a szintetikus üzemanyagok előállításához szükséges katalizátorok és üzemanyagcellák témájában. Mert ilyen is van ám, csak pénzes lobbi nincs mögötte. Pedig ezzel sokkal jobban járnánk, mint az n+1. akkumulátorgyárral. Persze lehet, hogy a kormány sem tudja mi folyik itt Budán.
:o)
2022-07-15 at 15:34
De ha megduplázódik a széndioxid mennyisége, akkor mindmeghalunk, mert 0,056% lesz!!!!
Hesslerezredes
2022-07-15 at 15:16
És erről az agyament tébolyról még komolyan nyilatkozik a miniszter??!!??!!
Az eszem megáll.
Itt mindenki hülye????????????
Egyébként meg mi az, hogy karbonsemleges üzemanyag??????????
Amit kukoricából, meg faszeszből állítanak elő?????????
Méregdrágán???????????
És fogjuk már föl, hogy ezen a bolygón a széndioxidnak az égvilágon semmilyen üvegházhatása nincs, annyira parányi a mennyisége: 0,028 % – az egész atmoszférában!!!!!!!!!
Bármit is hazudozzon a sok “tudós”, meg szag-értő???!!!???!!!