Pesti Srácok

A háborúban mindent szabad – Az ellenzék idei választási kampánya kísértetiesen hasonlít a Brexit-kampányhoz

Magyarul is látható a Brexit: Háborúban mindent szabad című nagysikerű film, amelyben egy Dominic Cummings nevű stratéga vezeti a kampányt, amellyel meg akarják győzni a brit lakosságot arról, hogy az ország lépjen ki az Európai Unióból. A film önmagában is érdekes, de tanulságként levonható, hogy nagyon hasonló módszerekkel próbálta meggyőzni a magyar lakosságot az ellenzék a 2019-es önkormányzati választások során, hogy szavazzanak az ő jelöltjeikre.

Ahogy azt a Tutiblog korábban megírta, a Fidesz egész egyszerűen kezdettől fogva nem is használta a legújabb kampánytechnikákat, aminek az lett a következménye, ami. Ennek oka főleg az, hogy a Fidesz a rendszert nem bináris vagy duális helyzetre alkalmazta, hanem a korábbi centrális erőtér stratégiát vetette be. Eközben az ellenzék – főképp a Momentum – 2019 májusában bevetette azt a körülbelül 3 éves eszközt, amit az angolok a Vote Leave kampányban használtak.

– olvasható a Tutiblog cikkében. Az írás többek között arra is kitér, hogy miközben az ellenzéki netes média és social campaign erősebb volt (és ráadásul jelentősen többet is költöttek rá), mint a Fideszé, és használta a legmodernebb technikát, amit a jelek szerint a Fidesz lebecsült. Hogy egy egyszerű példát említsünk: Karácsony Gergelynek körülbelül 128 ezer lájkolója volt a Facebookon, majd a végén ez felment 190 ezer környékére. Tarlós Istvánnak NEM volt Facebook-oldala.

PestiSracok facebook image

A Tutiblog terjedelmes cikke ITT olvasható.

Forrás: Tutiblog; Fotó: MTI/AP/Matt Dunham

Ajánljuk még