Magyarul is látható a Brexit: Háborúban mindent szabad című nagysikerű film, amelyben egy Dominic Cummings nevű stratéga vezeti a kampányt, amellyel meg akarják győzni a brit lakosságot arról, hogy az ország lépjen ki az Európai Unióból. A film önmagában is érdekes, de tanulságként levonható, hogy nagyon hasonló módszerekkel próbálta meggyőzni a magyar lakosságot az ellenzék a 2019-es önkormányzati választások során, hogy szavazzanak az ő jelöltjeikre.
Ahogy azt a Tutiblog korábban megírta, a Fidesz egész egyszerűen kezdettől fogva nem is használta a legújabb kampánytechnikákat, aminek az lett a következménye, ami. Ennek oka főleg az, hogy a Fidesz a rendszert nem bináris vagy duális helyzetre alkalmazta, hanem a korábbi centrális erőtér stratégiát vetette be. Eközben az ellenzék – főképp a Momentum – 2019 májusában bevetette azt a körülbelül 3 éves eszközt, amit az angolok a Vote Leave kampányban használtak.
A jelenség kívülről a következő: Ahogy a vote leave, vagy Trump kampányában is megfigyelhettük: a közvélemény-kutatásokban (mármint az objektívebbnek nevezettekben) végig vezet az úgynevezett „favorit” (l. Clintonné, vagy az EU maradás-párti oldal), majd az utolsó héten, akár pár nappal a választás előtt egyszer csak hirtelen átveszi a vezetést az esélytelenebb, és a favorit pofára esik
– olvasható a Tutiblog cikkében. Az írás többek között arra is kitér, hogy miközben az ellenzéki netes média és social campaign erősebb volt (és ráadásul jelentősen többet is költöttek rá), mint a Fideszé, és használta a legmodernebb technikát, amit a jelek szerint a Fidesz lebecsült. Hogy egy egyszerű példát említsünk: Karácsony Gergelynek körülbelül 128 ezer lájkolója volt a Facebookon, majd a végén ez felment 190 ezer környékére. Tarlós Istvánnak NEM volt Facebook-oldala.
A Tutiblog terjedelmes cikke ITT olvasható.
Forrás: Tutiblog; Fotó: MTI/AP/Matt Dunham
Kétes
2019-11-03 at 19:47
Semmi sem az aminek látszik.
A Momentum nem (csak) azt mondta kezdetben, hogy Orbán takarodj, hanem a fiatalokat érintő, de általuk sem megoldható problémákkal azonosította Fideszt. Tehát annyiban hasomlított az önkormányzati választási kampányuk a Brexit jampányhoz, hogy nem mondtak semmit, hogy mi lesz a “The day after…” esetén. Ez már részben látszik, de még egyetlen lakást sem kapott egy 18 éves sem tőlük és egy éttermi mosogató sem jött haza Londonból, sőt gyanítom, hogy januárban szmog is lesz Budapesten.
Szabó László
2019-11-03 at 10:41
Azt azért lássuk be, hogy nehéz dologról van szó. Eleink férfiként küzdhettek, mert ránk férfiak támadtak, vállalva az arcukat. Most frusztrált tiniket kell meggyőzni, hogy igazából nem rossz nekik, a komplexusaik pedig belülről fakadnak. Én a demokráciában látom a hibát. Nem normális, hogy a kezdő tizenegybe bekerülhet szavazással olyan, aki nyíltan az ellenféllel van.
khm
2019-11-03 at 08:10
Van egy rossz hírem!
Háborúban lőni is szoktak,ezért nem ártana odafigyelnünk a liburnyákok sötét erőire!
Buga Jakab
2019-11-03 at 05:44
A Fidelitasnak már rég a Momentum nyakán kellene lihegnie, nekik kellene lenyomni őket. Az utca visszafoglalása helyett ficsúrkodnak. Elképesztő, nem is tudom, hogy léteznek e egyáltalán. Nem értem.
JÓSKA
2019-11-03 at 07:59
Nézzünk kicsit magunkba!Ez a név Fidelitas,egy cumi.Magyarföldön,ezzel csak,őrsgyűlés a balhé.A Fidesz akkor vitte be a gyomrost amikor,és persze,ahol kellett.Ehhez Viktor még hozzátette amit csak Ő tud,ésláss csodát,azonosultunk ezzel a névvel.A Fidelitas ikább a Senilitas kicsi kis,kisöccse.És ezen nem változtat ajó akaratú emberek szipátia kölcsöne sem.
Gáspár Anette
2019-11-02 at 21:37
És?!
Mi ebből a tanulság?
a kormánypártok -a kifelé hamukázáson kívül-, milyen
következtetéseket vontak le a “nemkampányból”?!
Lakner Csabi
2019-11-03 at 21:27
Akkor nyissa ki a szemet. Az ellenzek mit produkalt maganak eddig az igergetesen kivul?