Mint arról lehetett tudni, a magyarországi IKEA szivárványszínű, ún. STORSTOMMA táskákkal készült a homofóbia, transzfóbia és bifóbia elleni világnapra. A svéd bútorcég a termékek eladásából befolyt összeg egy részével az LMBTQ-lobbi hazai zászlóshajóját, a Háttér Társaságot támogatta. Az IKEA viszont mindössze huszonhat országban folytat szivárványos kampányt úgy, hogy a bútorcég áruházai világszerte közel hatvan államban vannak jelen. A vasarnap.hu megnézte, melyek azok az országok, ahol nem kaphatóak ezek a táskák, és talán nem túl meglepő módon Oroszországban és a muszlim országokban nem kaphatóak, így ezekben az államokban valamiért az IKEA honlapja sem zeng ódákat az LMBTQ-emberek elfogadásáról.
A vasarnap.hu azt írja, az IKEA honlapjáról kiderül, hogy a vállalat homo-, transz- és bifóbiaellenes kampánya nemcsak Magyarországra korlátozódik: 2019 óta több mint huszonhat országban értékesítették a szivárványos táskákat.
Az LMBT+ befogadás témája különösen közel áll a szívünkhöz. Az IKEA mindig kiállt az emberek többségéért abban az értelemben is, hogy elutasítjuk a diszkriminációt. Azt akarjuk, hogy minden szexuális irányultságú és nemi identitású ember otthon érezze magát, nemcsak az IKEA-ban, hanem mindenütt
– olvasható a svéd multi állásfoglalásában. Mielőtt azonban elsírnánk magunkat, hogy a XXI. században is vannak még igazi jóemberek és cégek, akik időtől, tértől és üzleti érdektől függetlenül támogatják az LMBTQ-közösséget, ne menjünk el szó nélkül amellett, hogy az IKEA mindössze huszonhat országban folytat szivárványos kampányt úgy, hogy a bútorcég áruházai világszerte közel hatvan államban vannak jelen. Van tehát a Földön több mint harminc ország, ahol az IKEA nem érzi annyira fontosnak, hogy kiálljon a szexuális kisebbségek jogai mellett.
Hogy megtudhassuk, hogy melyik országokban lehet az IKEA-ban szivárványos táskát vásárolni, a lap kereste a céget Facebookon és e-mailben is. Az előbbi platformon azt a választ kapták, hogy nincs rálátásuk más országok IKEA áruházaira, így nem tudják megmondani, hogy hol lehet kapni a STORSTOMMA táskákat és hol nem. Valójában azonban nehéz elképzelni, hogy a cég áruházai ne tudnának egymásról, főleg annak tükrében, hogy simán rá lehet keresni az interneten, hogy melyik térségben árusítják a szivárványos termékeket.
Alighanem senkit sem ér meglepetésként, hogy Oroszországban és a muszlim országokban (Szaúd-Arábiában, Bahreinben, Indonéziában stb.) nem kaphatók a STORSTOMMA táskák, és ezekben az államokban valamiért az IKEA honlapja sem zeng ódákat az LMBTQ-emberek elfogadásáról. Pedig elvileg azt akarják, hogy minden szexuális irányultságú és nemi identitású ember otthon érezze magát, nemcsak az IKEA-ban, hanem mindenütt. Úgy tűnik azonban, hogy a társadalmi felelősségvállalásnál fontosabb a pénz és a profit, így nem merik bevállalni, hogy az LMBTQ-lobbi ellen zéró toleranciát hirdető országokban is az azonos neműek kapcsolatát propagálják.
Pedig józan paraszti ésszel is belátható, hogy ha már valahol szükség lenne az érzékenyítésre, az nem Európa és Magyarország – ahol ma már teljes jogegyenlőségben élhetnek a normálistól eltérő szexuális orientációval rendelkező emberek –, hanem azok a muszlim államok, ahol még mindig bűncselekménynek számít, ha valaki homoszexuális aktust folytat.
Az a helyzet, kedves IKEA, hogy nemcsak kapzsik és képmutatók, hanem végtelenül gyávák is vagytok. Még azok mellett sem mertek teljes mellszélességgel kiállni, akik állítólag különösen közel állnak a szívetekhez
– írta a vasarnap.hu.
Forrás: vasarnap.hu; Fotó: Horváth Péter Gyula/PestiSrácok.hu
Schenkhyalfonz
2021-05-22 at 12:09
Némely alapítók korábban egy másik szélsőséges nézet hívei voltak, végül is az ún. “átöltözés” ismert tevékenység.
obsitos
2021-05-21 at 23:46
Azért pártolják a gender-ideológiát, mert NEMTELEN RIPŐKÖK, tehát univerzális , bárki által bármire felhasználhatóak! (pfúj)
Mekkelek
2021-05-21 at 23:29
Én bojkottálom az ikea-t, amióta ezt a gederaberrált ál-liberális politikai propagandát erőlteteti.
Kiss Piroska
2021-05-21 at 19:22
Az ikeától nem vásárolok amióta politizálni kezdett. Nem vagyunk egy véleményen. Ez a tilalom minden olyan országra, termékre vonatkozik, akik ártanak – árt ottak a hazámnak.
Bizakodom, nem lesz kényszerítő körülmény ésmeg is tudom tartani a fogadalmam.
Lárifári
2021-05-21 at 16:53
@ Bubu2021-05-21 at 16:03
Tudom. Minden, mindennel összefügg. Csak sokan nem látják át.
A német gazdagok rönkfaházainak anyaga sem Schwarzwaldból, vagy a régió szerinti, helyi erdőből zármazik ma már.
khm
2021-05-21 at 16:07
“minden szexuális irányultságú és nemi identitású ember otthon érezze magát, nemcsak az IKEA-ban, hanem mindenütt”
A pedofília is egy szexuális irányultság. És van még több is abban a rohadt betűhalmazban,ami szintén TÖRVÉNYBE ÜTKÖZIK!!!!!!!
Szerintem NE ÉREZZE JÓL MAGÁT NÁLUNK EGYIK SEM!!!! Az ikea sem!
Bubu
2021-05-21 at 16:03
Lárifári:
Ne felejtsük el, hogy a gyönyörü Erdélyben a korrupt szöröstalpúak segítségével írtják az erdöt, lopják a fát, ami nélkül nem léteznének.
A politiakialg korrekt és félhülye Svédországban ezt már régen megtiltották nekik.
Lárifári
2021-05-21 at 15:58
Könnyen tudott évtizedekig olcsó lenni kényszermunkával és így még olcsósága ellenére extra profitot termelni. Ma meg már nem is olyan olcsó, viszont ugyanolyan sz_ar, mint volt. Egy bútorasztalos tanonctól jobb minőséget várnak el. Széteső hulladék. Viszonylagos olcsósága mellett, ár-értékarány a béka s_egge alatt.
A húsgombócáról, meg a szószáról annyit, hogy előadja itt nagy svéd nemzeti eledelként, holott nem is svéd. Mindenki tudja, hogy a törököktől vették át az 1700-as években, kicsit más fűszereket használva fel hozzá.
Na meg jön a szupertitkos recepttel. Persze el lehet hinteni, hogy ezt, meg azt tettek bele és szupertitkos, hogy a lefele ívelő imázsukat ideiglenesen visszatornásszák. Aztán később mást találnak ki a figyelem felkeltésére, mint pl. most ez a kibetűzhetetken szivárványlobbi.
Ja egyszer kóstoltatták velem a gombócot. Szemem becsukom, egyik kezem a s_eggembe tugom, úgy is jobb kaját készítek.
Nahát
2021-05-21 at 15:48
IKEA bútor = szemét.
Egyszerű Polgár
2021-05-21 at 15:44
Rendben, színt vallottak! Számomra ez annyit jelent, hogy majd akkor megyek az IKEA-ba ha b..i leszek! Jobb ez így, mintha a bejáratnál kellene visszafordulnom!
khm
2021-05-21 at 15:24
Amúgy annyira várom,az első b.zifelvonulást az arab országokban. 🙂
khm
2021-05-21 at 15:22
vélemény
Lehet,hogy másnak olcsó termékek,de ótvaros sz@r,és nehezen szerelhető cuccok.
Amúgy még csak nem is találtam olcsónak.
“Nem vagyunk annyira gazdagok,hogy olcsót vegyünk.” Gyakran mondta Édesanyám.
khm
2021-05-21 at 15:18
Fontosak,vagy nem ez a cég NÁLAM bojkott alá került.
vélemény
2021-05-21 at 15:00
A PS cikke után az IKEA találva érzi magát és esetleg tovább folytatja erkölcstelen kampányát?
A normális, “jó ízlés” megtartása érdekében teljesen felesleges volt ezt az írást iderittyenteni.
A dúsgazdag bútorcég alapvető reklámja a jó minőségű, még könnyebben összeszerelhető, olcsó termékek
piacora való szétterítése. A csalogató húsgombócok kevésbé kifogásolhatóak.
Lárifári
2021-05-21 at 14:52
Mindamellett, hogy bútorai a f_os kategóriába tartoznak, akkor nem volt érzékeny az alapító, mikor belépett a svéd náci pártba. 2008-as riportjában is úgy viccelte el a témát, h Mussolinit jobban szerette, mint Hitlert.
Akkor sem volt érzékeny, amikor a 70-es 80-as években az NDK-ban a STASI által letartóztatott politikai foglyok és elítéltek kényszermunkájával termeltetett és fölözte a hasznot.
Akkor sem volt érzékeny, mikor az NSZK-ban éhbérért, rabszolgamunkában dolgoztak a külföldi vendégmunkásai a beszállító cégeinél.
Ez vonatkozik ugyanúgy sok akkori, nyugatnémet, ma jófiú szerepében tetszelgő cégre, akiknek 40 ezer politikai elítélt dolgozott kényszermunkában az NDK börtöneiben.
Csak néhány név:
Quelle, Kaufhof, Otto, Neckermann, Aldi, Volkswagen, BASF, Bayer, Hoechst AG, Thyssen und AEG., C&A, Woolworth, Salamander.
Az IKEA 90 millió, a Volkswagen 100 millió, a Quelle 250 millió nyugatnémet márka extraprofithoz jutott így évente.
És ezek pofáznak most emberi- meg egyéb jogokról.
szenzáció
2021-05-21 at 14:50
Évek óta be sem teszem a lábam az IKEA-ba, nem iszom Coca-Cola termékeket és a lehető legkevesebb hollywoodi filmet nézem.
Ha ez az egész LMBTQ-kreténség megéri a nagy multicégeknek, akkor hajrá!
Tudományos libsizmus
2021-05-21 at 14:49
Sunyi kis patkányok.
bl
2021-05-21 at 14:41
A fejletthaladó cégek valójában már nem is lehet tudni, hogy mik.
Politizálnak, érzékenyítenek, divatot próbálnak kreálni-megülni, szétszedik az asztalt darabjaira és úgy árulják, nem is árulnak semmit csak a brand-et, a márka mögött megbúvó termék istenigazából senkinek se kellene, ha nem lenne kritikus módon beágyazódva a modern korba, oly erősen, hogy ki se lehet robbantani onnan, stb.
A marketing csodákat tesz. Elérték azt a csodálatos állapotot, ahol az infantilis vásárlóközönség már életérzést vásárol és teszi ezt oly módon, hogy közben a saját identitásával fizet érte. A saját identitás gyorsuló ütemű leépülésével. (Abban van a jövőbeni haszon.)