Magasabb lett az idén érettségiző diákok vizsgaeredményének átlaga a tavalyinál, még ha nem is minden tantárgyból – írja az Oktatási Hivatalra hivatkozva a Magyar Nemzet. A 2016-os statisztikákból az is kiderül, hogy továbbra is nagy a szakadék a gimnáziumok és a szakközépiskolák között. A legaggasztóbb különbség a nyelvoktatás területén tapasztalható, amit jól mutat, hogy egy gimnazista diák átlagosan 25 százalékkal jobb eredményt ért el a nyelvi érettségin, mint egy szakközépiskolás.
Túlszárnyalta az idén érettségizett diákok teljesítménye a tavalyiakét – derült ki a Magyar Nemzet által megismert eredményekből. Az Oktatási Hivatal (OH) statisztikái szerint az idén végzettek tanulmányi átlaga 3,66 lett a tavalyi 3,57-tel szemben. Ilyen magas érettségiátlagot – szintén 3,66-ot – utoljára 2005-ben produkáltak a tanulók. A jó eredmény az, hogy a vizsgát tevőknek a legtöbb tantárgyból sikerült javítaniuk. Míg 2015-ben matematikából az azt megelőző hat év leggyengébb eredményét jelentette a 2,84-os átlag, ez idén 3,02 lett. Magyar nyelvből az átlagos osztályzat 3,52-ról 3,64-ra javult, ami megegyezik a tanulók két évvel ezelőtti teljesítményével. Történelemből 3,49-ról 3,59-ra nőtt az átlag, amivel a diákok az elmúlt öt év legjobb teljesítményét produkálták. A nyelvtudással kapcsolatos eredmények is biztatók. Angolból 2011 óta nem sikerült olyan jó átlagot elérni, mint amilyen az idei 3,72-os volt. Németből ennél is látványosabb a javulás: míg a vizsgázók tavaly és tavalyelőtt is egyaránt 3,4-es átlagot értek el, az idén ez már 3,59 volt.
Ugyanakkor az informatikaérettségi eredményei jelentősen visszaestek: míg tavaly bizakodásra adott okot, hogy a 2014-es eredményhez, a 3,34-hoz képest 3,76-ra javultak az eredmények, ez 2016-ban már csak 3,58 volt. A visszaesést az is jelzi, hogy bár az informatikából jelesre érettségizők automatikusan kiválthatják az ECDL-bizonyítványt, az idén erre 173-mal kevesebb, összesen 5438 főnek volt lehetősége. Ez azt jelenti, hogy a diákok a matematika- után az informatikaérettségi kihívásait teljesítették a legnehezebben, míg a harmadik hely megosztva a német és a történelem tantárgyé lett. Az informatikaeredmények egyaránt romlottak a gimnáziumokban és a szakközépiskolákban. Míg a gimnazisták teljesítménye a tavalyi 71,5 százalékról 68,8 százalékra esett vissza, sokkal nagyobb teljesítményromlást lehetett tapasztalni a szakközépiskolákban, ahol a tanulók, illetve vizsgázók átlaga több mint 5,5 százalékkal, 52 százalékra csökkent.
A teljes cikket itt olvashatják.
Fotó: szon.hu
Facebook
Twitter
YouTube
RSS