
Megkapták a vasúthatósági engedélyt a Hódmezővásárhely–Szeged tram-train járművei, így megkezdődhet az ötvenezer kilométeres futópróba, a tesztet mind az öt hibrid villamos szerelvénynek hiba nélkül kell teljesítenie – írta a Magyar Nemzet pénteken.
A tervek szerint valamikor késő ősszel indulhat el az első magyar – és közép-európai – vasút-villamos rendszer utasforgalmi szakasza, ideiglenes menetrenddel. Időközben elkészültek a vásárhelyi karbantartóbázis tervei, a kivitelezés megkezdése tavaszra várható. Előrébb tart a szegedi remíz, a Szeged-Rendező pályaudvaron már épül a javítócsarnok és zajlanak a közműkiváltások is. A járműtelep és a külső vágányhálózat megvalósításának határideje jövő év februárja. Toborozzák a járművezetőket is – írta a lap.
A Magyar Nemzet emlékeztet, hogy a Hódmezővásárhely–Szeged vasút-villamos rendszer létesítése érdekében 2012-ben született az első részletes megvalósíthatósági tanulmány. A fejlesztés lényege, hogy a meglévő városközi vasúti pályát, valamint a Szegeden kiépült villamoshálózatot felújítják, összekötik, Hódmezővásárhelyen belül pedig kiépítik a városi villamospályát. Mivel a nagyvasút nem villamosított, ezért olyan hibrid működésű villamosszerelvényeket szereztek be, amelyek a nyílt pályán dízelmotorral haladnak, a városon belül pedig az ott kiépített energiaellátást használják.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Máthé Zoltán
TS
2021-08-27 at 14:45
Lazics! A tram-train piszkosul bejött pl. Karlsruhéban, igaz, Szeged nem Karlsruhe. Hogy itt ez hogyan hasznosul és mit hoz a környéknek? Remélem, többet, mint gondolod. Lehet, ha kicsit beválik itt, még jobban beválik Debrecen és Nyíregyháza között. Vagy itt, a főváros környékén. Valamit lendíteni kell a közösségi közlekedésen! Vagy be is lehet zárni a vasutakat, mint qrcsányi.
Lazics
2021-08-27 at 10:12
Én, mint érintett a térségből, kijelentem, hogy ez a tram-train egy agyrém. Ez a szegedi pm. agyában született meg, felbátorodva a korábbi pályázati sikeren, melyen Szeged 32 milliárd Ft-ot kapott.
Vérszemet kaptak, mert azt kiválóan le lehetett nyúlni belőle. A Szeviép itt bukott meg előszőr, így a cseh kivitelezőpartnenek kellett befejezni a projektet.
Ennek mintájára kitalálták ezt a tram-traint,miközbeb eddig is járt a két város közt vonat, naponta vagy 6 járatpár.
Látjuk milyen műszaki problémákat okoz egy ilyen hibrid, ami a városban a villamos felsővezetékről, nyílt pályán egyelőre dieselmotorral. Aztán, hogy legyen valami értelme és haszna, Lázár kibővítette a pályafelújítással, villamosítással, Szabadkáig való meghosszabbításával. Mentve ami még menthető.
Érdekesség, hogy a kb. félúton fekvő Algyő település pm.-je óriási fejlődést vár a projektől. Miközben a tram-train be sem megy a községbe, hanem a 47-es 2 x 2 sávos főütvonal túloldalán lévő vasútállomáson áll meg, ahogyan eddig is a vonatjáratok. Hogy lesz ebből fejlődés? Az algyői pm. ugyanolyan tutyi-mutyi, mint a szegedi (és a b.pesti)
Sz.István
2021-08-27 at 09:28
ezt mondtam én is évekkel ezelőtt. a polgármester azt erőlteti hogy Törökbálint felől érkezzen vonat, így városon belül nem lenne villamos.
Papamaci
2021-08-27 at 08:52
Ezt több helyen is meg lehetne csinálni. Ott van pl. Érd. Lejönne a villamos Parkvárosból, és rácsatlakozna a 40-es vasútvonalra.
Solaris
2021-08-27 at 08:22
Nem sok egy kicsit 50.000 km futópróba?
Kérdezem ezt mint irodalmár.
Ja nem.
Antónia
2021-08-27 at 07:37
Szuper!
Követendő jó példa.