Ingyenes telefonos applikáció segíti a parkolást Budapest V. kerületében. Az alkalmazás térképen mutatja a szabad parkolóhelyeket, szabadon választott navigációval elvezet a kiválasztott helyre, majd a parkolás befejeztével ezen keresztül történik a fizetés is – jelentette be Szentgyörgyvölgyi Péter (Fidesz–KDNP) polgármester csütörtöki sajtótájékoztatóján.
A városvezető beszámolója szerint jelenleg ezerötszáz parkolóhelyen lehet használni az úgynevezett Parker telefonos applikációt, amely ingyenesen letölthető iOS-es és androidos készülékekre, elsősorban a kerület déli részén és néhány északi utcában. Jövő év végére az V. kerület teljes területén kiépítik a rendszert – írta a Magyar Nemzet. Szentgyörgyvölgyi Péter azt is kiemelte, hogy az ingyenes applikáció segítségével jelentősen visszaesik a parkolóhely-kereséssel töltött idő a kerületben, hiszen célirányosan megtalálható a legközelebbi szabad férőhely. A polgármester a sajtótájékoztatón bemutatta a rendszer alapjául szolgáló, a parkolóhelyekre telepített szenzorhálózat egy elemét is, amely valós időben jelzi a férőhelyek foglaltságát, megjelenítve azt egy felhasználói felületen. A kerület becslése szerint ha az eddig telepített ezerötszáz szenzor esetében csupán az autósok tíz százaléka használja az alkalmazást, akkor havi szinten ötezer órával kevesebb időt töltenek felesleges autózással, ennek révén közel tízezer literrel kevesebb üzemanyagot égetnek el, ezzel is csökkentve a lég- és zajszennyezést. Belváros-Lipótváros önkormányzatának parkolási koncepciója a szeptember elején élesített telefonos applikáció és szenzorhálózat mellett a kerületben élők autóinak – háromszáz járműnek – mélygarázsba helyezésével is enyhíti a parkolási problémákat. A most bevezetett alkalmazás létrejötte annak köszönhető, hogy az önkormányzat a kerület parkolási díjból származó bevételének egy részét folyamatosan fejlesztésekbe forgatja vissza. Az V. kerülettel ellentétben a baloldal főpolgármester-jelöltje, Karácsony Gergely által vezetett Zuglóban több százmillió forint hiányt okozott a fizető parkolás 2017-es bevezetése, ráadásul a helyi lakosok nagy része is kénytelen fizetni a kerületi parkolásért.
Forrás: Magyar Nemzet; Fotó: Totalcar
Bejla
2019-09-06 at 13:22
a fotón amúgy egy VI. kerületi parkolóoszlop láccik 😛
pufff
2019-09-06 at 14:40
AGYHALOTT AZ A KERÜLET KI FOG MARADNI ,….?? PERSZE HA A BALLIBERÁLISOK ELLOPJÁK A MILLIÁRDOKAT ,MINT A 4-ES METRÓ 167MILLIÁRD FORINTJÁT ,…STB.
Kristóf
2019-09-06 at 09:39
Így most annak lesz rosszabb, aki két évben egyszer kénytelen beautózni a városba. Keresheti a helyeket, mert az alkalmazást használók elhalásszák előle azt a párat is ami akad.
Amúgy pedig megoldódna sok baj, ha mindenki szépen visszaköltözne oda, ahonnan származik, és megélne helyben abból, amit ad neki a táj. Nem Lákátosék laknák be az országot, hanem visszaállna a növekvő demográfia a vidéken mindenféle csok nélkül. És mellesleg megszűnne a városi parkolás problémája is.
Kristóf
2019-09-06 at 09:43
Persze ez nem “környezetvédelem”, vagy vele azonos “természetvédelem” lenne, hanem a Teremtés rendje maga.
marton
2019-09-07 at 07:40
Kedves Kristóf ez ugyan nem menne.. A falusi családok “lába” alól kihúzták a kommunisták a földeket. Gyakorlatilag szinte koldussá tették a falvakat. Generációk nőttek fel azóta , akik már nem értenek a föld műveléséhez, és eszközeik sincsenek hozzá.. Szerintem is a falunak a faluban kellene élnie, de ezt már sok évvel ezelőtt elszúrta a “munkásosztály élcsapata”…