A budapesti városvezetés sebességkorlátozásokkal és forgalomszervezési megoldásokkal javítana a fővárosiak életminőségén. Ennek érdekében több kerületben is mintaprojekteket indít, hogy élesben tesztelje nemcsak a helyiek, hanem a budapesti közúthálózatot használó autósok tűrőképességét is-mutatott rá a hirado.hu. Csősz Krisztián, a Budapesti Autósok Közösségének alapítója úgy látja, több intézkedés még a KRESZ-szel sincs összhangban és káoszt okoz a közlekedésben.
A főváros forgalomszervezési mintaprojektjeit múlt héten mutatta be egy háttérbeszélgetésen Balogh Samu, Karácsony Gergely várostervezéssel is megbízott kabinetfőnöke és néhány ellenzéki vezetésű kerületi vezető- idézi beszámolójában a hirado.hu. A mintaprojektek közül talán a legismertebb a pesti alsórakpart hétvégi elzárása a forgalom elől, de emellett még számos más, a belső kerületeket érintő forgalomszervezési és a nagyforgalmú főutak sebességét korlátozó intézkedésre is sor kerül. A mintaprojekteket egy prezentációban ismertette a főváros.
Nem egyeztetnek
A stratégia tervezésének részeként a főváros több lépcsőben, mintaprojekteken keresztül vizsgálja meg július és október között azt, hogy hogyan fogadja a változtatásokat, az éles tesztelést az érintett területek lakossága. A visszajelzéseket a közösségitervezés.budapest.hu oldalon gyűjtik október végéig, és a kiértékelésüket követően módosítanak majd a stratégián. A hirado.hu kérdésére válaszolva Dorner Lajos elmondta: a főváros az elmúlt időszakban eddig egyetlen alkalommal kereste meg a VEKE-t, az ITS egyik júliusban megtartott tematikus workshopjára kaptak meghívót, de más ügyben nem történt megkeresés. Csősz Krisztián, a Budapesti Autósok Közösségének alapítója pedig úgy látja, több intézkedés káoszt okoz a közlekedésben.
Őrületes sebességgel zajlanak az intézkedések, sokszor a KRESZ-szel nem összhangban történnek forgalmi átszervezések, ami káoszt okoz a közlekedőknek, járműtől függetlenül
hangsúlyozta Csősz Krisztián.
Forrás: hirado.hu/Fotó: MTI
Facebook
Twitter
YouTube
RSS