A légi-forgalom átalakulása Európában a járvány kitörése után
Új halálesetek száma 1 millió lakosra vetítve
Új halálesetek száma szerint
Forrás: worldometers.info
Utolsó frissítés: 2020. április 26. 20.00 óra
Facebook hozzászólás
Forrás: worldometers.info
Utolsó frissítés: 2020. április 26. 20.00 óra
ikabika
2020-04-14 at 13:24
Szerepel a táblázatban a tesztek mennyisége is, és az 1 millió lakosra eső tesztelések száma is. Mielőtt nekiállsz síránkozni, azelőtt legalább nyisd ki a szemed 😀
amúgy egyetértek…
KerGerit ENSZ-főtitkárnak!
2020-04-13 at 15:07
Sztem ne csesztessük KerGerit.
mindenki, a kormány is, ő is mindent megtesz a vírus ellen, amit tud.
Tőle ennyi telik…
Lukács Krisztina
2020-04-13 at 14:08
https://www.peticiok.com/karacsony_gergely_alkalmatlan_mondjon_le
Akarki
2020-04-11 at 23:49
Ott van az
Tudományos libsizmus
2020-04-11 at 18:22
Úgy tűnik Németországban nem csak a sajtó hazudik, mint a vízfolyás, de a statisztika is.
tango47
2020-04-11 at 18:20
Az objektív megállapítás az, hogy 1 millió lakosra hány halálos esik. A többinél nagy a hibahatár.
ikabika
2020-04-11 at 16:53
C’mon, the Chinese datas and statistics are a shame, a “bitter joke”, az the Iranian health ministry said.
Szvetlana Neizvestnij
2020-04-11 at 13:22
Mind a 10 millió magyar állampolgárt 5-8 naponta tesztelni???
Ön egy idióta ?
IGEN, Ön nem normális.
gyozo2018
2020-04-11 at 10:48
Ha nincs panasz, nincs értelme.
Reggel még negatív vagy, másnapra meg pozitív. De másnap már nem tesztelsz, mert abban a tévhitben vagy, hogy minden OK.
Akkor végzünk kémiai vizsgálatokat, amikor panaszod van. Akkor megállapítják, hogy mi az oka. Addig nincs értelme.
kiss józsef
2020-04-11 at 08:17
A lényeg úgyis az, hogy hányan halnak meg (haláleset 1 millió lakosra). Abban benne van az összes védekezési forma. A tesztelés sem gyógyít önmagában, és “tökmindegy” mennyi a betegszám. A hatásosság számomra még mindig a halálozás rátája.
Bakonyi Gábor.
2020-04-09 at 06:15
A prolik hozzáállása a dolgokhoz az, hogy mindig valaki másnak kellene tennie valamit, sohasem nekik.
Másrészt egy proli képtelen felfogni, hogy létezik holnapi nap is, a hat-nyolc napos lappangási idő számára már felfoghatatlan távolságban van, így nem is értik, hogy mi köze lehet annak, amit hat-nyolc napja tettek, ahhoz ami ma van, és mi köze leend annak amit ma tesznek, ahhoz, ami később leend.
Éppen ezért a bal-liberrált megoldás természetesen egyetlen nap alatt oldaná meg a problémát a teljes lakosság tesztelésével, úgy, hogy a prolinak közben semmit sem kellene tennie: mások végezzék a sok millió tesztet, és másokon, mert nekik nyilván még a mintaadás is kényelmetlen lenne, ugyanúgy ahogy a járványügyi előírások betartása is kényelmetlen, tehát nem is tartják be… Az, hogy a valóságban kivitelezhetetlen az elképzelés, nem jelenti azt, hogy egy proli ne tekintené részéről elintézettnek a járványra adott válaszát.
Bokor Géza
2020-04-11 at 13:28
Yes Sir! 10:)
János
2020-04-11 at 17:20
Tökéletes látkép !!!
??☹️
ikrek
2020-04-08 at 09:46
Hívhatod magadat sote-nak, de a ha valóban lettél volna valaha az intézmény közelében tudnád, hogy semmi jelentősége nincsen.
Palya Attila
2020-04-07 at 15:47
ott a tesztek mennyisége 1 millió lakosra lebontva
Antónia
2020-04-07 at 06:22
Magyarországnál csak két ország képes jobban teljesíteni a védekezésben, Kína és a migránsútvonalból kieső Szlovákia.
Magyar Gyula
2020-04-05 at 13:35
Az előző évtizedekben, a krónikus betegségekkel kórházba került idős betegek halál okaként a tüdőgyulladás volt beírva. Tehát, ezek az idős betegek valószínűleg normál tüdőgyulladásban haltak volna meg a kórházban.
Korrekt mérleget csak a legvégén lehet készíteni.
Ha bármelyik ország kozmetikázik az úgyis kiderül.
Jó lenne, ha egy kórházi dolgozó megerősítené vagy cáfolná állításomat.
Maradj otthon.
Katalin
2020-04-01 at 17:14
A mai napon voltam az ORFI gyógyszertárban!
Le a kalappal előttük, a Magyar egészségügy és abban dolgozók előtt!
Az ajtóban tetőtől talpig beöltözött egészségügyisek fogadják a betegeket. Kapnak maszkot, kesztyűt, lábvédőt. Ki kell tölteni egy nyomkövetési lapot, majd lázmérőzés. Ezután engedik csak be az ember fiát! Nem volt várakoztatás!
A gyógyszertárban is beöltözött gyógyszerészek fogadnak!
Ennél több kell?
Beckagi
2020-03-30 at 16:20
Elnèzèst,de hol olvastad, hogy naponta 2000 ember lesz tesztelve, én ha nem haragszol 1000 -röl olvastam én a napontáról egy szót sem., lehet hogy nem eléggé ismert vagy a német nyelvben, ha megengeded, én 40 évig voltam közhivatalnál, (Finanzamt) és ott azért mégis kellett tudni az elöirások, paragrafusok megértéséhez, és alkalmazásához “némi” nyelv. ismeret.
J.G.
2020-03-26 at 21:02
te-so-te, nagyon hü… vagy!
10.000.000,- teszt és másnap kezdhetik újra, mert akin ma még nem tudják kimutatni az holnap már beteg lehet!
Szőke ciklon
2020-03-26 at 09:36
Örvendetes, hogy a hazai balliberális oldalon számolatlanul bukkannak fel a virológus, most meg már a statisztikus szakértők is. Ebben az utolsóban nem vagyok biztos, ismerve keresztapjuk matematikai képességeit. Elég undorító dolog a halálozás %-os értékein vitatkozni, mert ugye, aki nem éli túl, annak tök mindegy, hogy valójába 3, vagy 5%, neki az bizony 100%!
balog tibor
2020-03-25 at 14:35
https://www.youtube.com/watch?v=2cX80z6TRc0
balog tibor
2020-03-25 at 14:31
Az ellenzeki szavazok azt nem ertik, vagy nem akarjak erteni hogy az ellenzeket kormanyra segiteni nem jo alternativa. Ezt mar bebizonyitottak 2010 elott. Ehhez csatlakozik egy ujgeneracios politikai lobby akiknek a kormany levaltasan es a globalista erok fele szabadutat nyito munkassagon kivul nincs mas programjuk egyenlore.
Mi, kormanyparti szavazok sejtjuk hogy nem minden koser de jut is marad is elven tamogatjuk a kormanyt azok ellen a nemzetkozi erok ellen akik a semmi nem jut es semmi nem marad elvet mar bebizonyitottak.
Ha egy egyszeru peldat mondok talan sok ellenzeki megnyugszik es nyugodtan atgondolja az egeszet 2022-ig.
1990 aprilis 8.-aan lecsereltem a zsigulimat egy suzukira, egy par ev utan kezdett egyre tobb penzbe kerulni a fentartasa es javitasa,
2004 majus 1-en szolt par kolfoldi baratom
hogy menjek ki hozzajuk, kapok egy jobb autot toluk bar nem ingyen de meg fogja erni.
A haverok eleg sokba kerultek nekem mert elkertek az autora szant penzemet es mindig csak annyit adtak vissza belole amennyibol nem haltam ehen.
2010 aprilis 11.-en elhataroztuk egy par magyar haverommal hogy majd megoldjuk egyutt a kerdest, takarekoskodtunk, segitettuk egymast, nem csak autora tellet de itt-ott masra is.
Most mergesek ram a kulfoldi ismerosok es van par irigyem is itthon es csak most jottem ra hogy a nyugati ismeroseim hangoltak ellenem ezeket az irigy embereket.
2020 marcius 25.-en megbetegettem es par haverom is, a nyugati ismerosok elfordultak az itthoni irigyek meg meg duhosebbek, szerencsere nagyon kevesen vannak, a tobbseget probaljuk segiteni, van tartalekunk ugy hogy tuleljuk.
Antónia
2020-03-25 at 05:05
Ez nem tesztverseny.
Minden lényeges dolog benne van.
0,2 haláleset/egy milló lakos.
Míg a szomszédos Ausztiában 2, és a velünk hasonló lélekszámú Hollandiában 16.
mona
2020-03-24 at 13:29
Bemásolok ide egy blog hozzászólást. Úgy érzem már több platformon harcolunk…
Idézem :
KawaZXR250
” 1 vagy max 2 hónapig lehet ezt csinálni, de utána itt a jóidő és az emberek nem fogják bírni ezt a bezártságot és meglódulnak kifelé mint a hangyák. De őszintén, az is lenne a helyes döntés. Induljanak újra a cégek, az emberek kezdjenek eljárni dolgozni. Az öregeket meg le kell szarni. Ők is szarnak ránk. Kisgyerekes anyukák gondolkodjatok. Ki a fontosabb? Az idős szüleitek, vagy a gyerekeitek jövője? Tudom, hogy nehéz döntés, de mégis egyértelmű a válasz. Ha nem lesz munka, akkor a gyerekeitek fognak éhezni..”
Mi jöhet még ezután, öt órán belül 2 kedvelése volt.
tango47
2020-04-04 at 16:14
Az illetőnek igen jó lehetett a kapcsolata a szüleivel. Ezt vetíti ki a hozzászólásával.
Littvay Emese
2020-04-13 at 09:11
Tényleg nem akarok általánosítani, de sajnos a mai fiatalok többsége így gondolkodik.Utálják az időseket, ahol lehet, beszólnak nekik, sőt, láttam olyat is, mikor a fiatal anyuka a babakocsit nekitolta egy idős hölgynek. Mikor az hátrafordult, még rá is ripakodott, hogy menjen az útjából, mert ő kisgyerekkel van. Egyébként döbbenetes ez a hozzáállás! Vajon az ilyen a saját nagyszüleit és szüleit is belekalkulálja a “pusztuljanak az idősek” elgondolásába???
Fanfan
2020-04-19 at 19:34
Mona! Te egy igazan mocskos szarhazi gazember vagy! Te is leszel öreg és nagyon zokon veszed ha le akarnak szarni azok akik neked köszönhetik a a jobb életet a tanulast a munkahelyet a lakast és a jó infrasruktúrat! Ha az öreg karanténban van nem gatolja az életedet és a nagy pofaddal nem gondolsz arra ,hogy neked is lehet olyan rejtett betegséged ami hozzasegít ahoz , hogy elpatkolj , ha megkapod a vírust!
marika
2020-03-24 at 12:16
Tobb helyen valoban meg kellene osztani ezeket a targyilagos infokat.Feltetelezem sok mindenki nem fogja a leirtakat erteni teljesen de a lenyeg igy is mindenkinek “lejon”,leesik.Hasznos! es nagyon jol megfogalmazott iras.Koszonom
Reszelő Aladár
2020-03-24 at 10:51
A halálozási világátlag a fenti számok alapján 8744/171874 azaz kb 5% körül alakul. Nálunk ez most jelenleg 8/187 aza kb 4,2%. Viszont nagyon kicsi a minta. Egy esetleges mai halálesettel 9/187-re azaz 4,8-ra emelkedne a szám, de ettől még nem lesz “tömeghalál”.
Minél nagyobb a globális minta, annál jobban be lehet lőni, hogy mi várható.
A betegségben az a sunyi, hogy aki elkapta csak ritkán mutat tüneteket viszon simán fertőzőképes. Így potenciálisan bárkiben ott lehet, vagyis lehet tesztelni, lehet újabb eseteket találni és beírni a táblázatba, de ha az illető otthon marad, meg nem betegszik és nem fertőz, akkor nincs sok értelme.
Ha úgy tetszik két opció nyílt:
– mindnekit letesztelni: ez nyilván lehetetlen
– mindenki maradjon otthon: ez is lehetetlen, de még mindig jobban megvalósítható. Alighanem ezért törtéik ez.
mona
2020-03-23 at 11:43
Van valahol olyan táblázat is ahol a magyarországi tesztek számát is mutatták , ha jól emlékszem pár napja 4400 körül volt. De tesztelni csak a tüneteket mutatót és a kontaktjaikat érdemes, vagyis indokolt esetben.
berta
2020-03-23 at 08:00
nem tudom, mi az oka, hogy a viszonylag alacsony fertőzöttség ellenére nagyon magas a halálozások száma, a környező országok közül a legmagasabb…tud erre valaki magyarázatot? Most még az intenziv ágyak sem foglaltak….
Géza
2020-03-24 at 15:00
Azon is múlik, hogy melyik ország mit ír be végül a halál okának. Ha valakinek súlyos betegsége van, amibe feltehetően előbb vagy utóbb belehalt volna, és most megkapta hozzá a koronát, ami miatt ez hamarabb bekövetkezett, akkor könnyen lehet, hogy mondjuk a németek erre azt írják be, hogy elhúnyt daganatos betegségben, egy másik ország pedig azt, hogy koronavírusban. Azért írtam a németeket, mert ott irreálisan alacsony a halálozási adat, miközben nem gondolnám, hogy olyan marhára egészségesebbek az emberek vagy éppen jobb az ellátás, mint mondjuk Svájcban. De sok más országot is lehetne említeni. Az észak Olasz régió is a leggazdagabb területek közé tartozik.
Mátyás
2020-03-25 at 10:47
Valódi statisztikát a járvány elvonultával lehet majd készíteni, de egészen pontosat még akkor sem. Jelenleg a regisztrált fertőzöttekhez képest ismerjük a halálesetek számát. Viszont a nem ismert eseteket is beszámítva ez valószínűleg mindenhol 3% körül lesz. Olaszországban pl. 10% körüli, de ez csalóka, mert valószínűleg rengeteg nem ismert eset van, és mivel azt írják, hogy sok emberen tünetmentesen átmegy, vagy enyhe tüneteket produkál, azok nem is lesznek soha ismertek. Persze számít a lakosság kora és egészségi állapota is, amiatt lehet eltérés az egyes országok között.
Frigyesy Ágnes
2020-03-22 at 22:10
Magyarország nem a 12., ez nem igaz. MI szerencsére a kimutatások végén vagyunk!!! Lásd itt:
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html?fbclid=IwAR2gGrUlVMi5deeYcQ5Un59qfCRtY7sxFwp3DbR4OfQ8KL4PPa8RZsbXYR8#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6?&&utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_202003
Géza
2020-03-22 at 23:11
Senki nem mondta, hogy a 12. Ez a statisztika a worldometers.info oldalról van. Azon is ugyanazok a napi aktuális adatok vannak.
Bauer Mihály
2020-03-22 at 19:03
Kár, hogy ebben a súlyos problémákkal terhelt időszakban több hozzászóló is nagy elánnal esik egymásnak ahelyett, hogy építő jellegű módon értelmezni, esetleg a tájékozatlanabbak számára érthetően magyarázni próbálná a táblázatban látottakat. Én csak egy alapvető dologra szeretném felhívni a figyelmet. A közölt statisztikai táblázat nagyon szép és jó – csak éppen nem teljeskörű!
A fenti statisztikai adatok (bár elemei önmagukban tényszerűek, igazak lehetnek) más-más szempontú csoportosítás vagy értelmezés esetén teljesen más végkövetkeztetésre vezethetnek. Nem mindegy, hogy gazdaságpolitikai, járványügyi vagy éppen politikai szemszögből szemléljük azokat.
Szűrtek – vagy nem? Zártak – vagy sem? A nagyarányú terjedés milyen kor- és foglalkoztatási csoportokat érintett? Ahány ország, annyiféle megközelítés és intézkedés-sorozat (vagy azok elmaradása) történt.
Ezért van maximálisan igaza az országos tisztifőorvos asszonynak abban, hogy az egyes országok számadatai önmagukban nem hasonlíthatóak össze.
A fentieken kívül a táblázatban közölt adatokkal egy alapvető további bajom is van: hiányzik a megbetegedettek, a gyógyultak és az elhalálozottak korcsoportos megoszlása, a megbetegedettek fertőzés előtti státusza (egészségesen vagy krónikus betegségre fertőződöttek-e)!
Míg Olaszországban a fertőzés dühöngött az É-i országrészben a sí- és turistaközpontokban, nem kímélve fiatalt és időset, addig Németországban telt házas stadionokban játszották a Bundesliga I. és II. labdarúgó mérkőzéseit, zárt csarnokokban a kézilabda és kosármeccseket – főként fiatal kora-középkorú tömegek előtt! E nézők jelentős része maga is sportos, egészséges életmódot folytat. Ez szerintem nagyrészt meghatározhatja azt az óriási különbséget, amely a német és olasz megbetegedettek gyógyulási-elhalálozási mutatóiban látható. Mielőtt kommentelő társaim egymást ledorongoló további hozzászólásokra ragadtatnák magukat, a figyelmükbe ajánlom egy hajdani, elismert közgazdász-guru tanulságos mondását: “Én csak a saját magam által hamisított statisztikáknak hiszek.”
Szőke ciklon
2020-03-22 at 17:19
Gyanítom, hogy Magyarországon nagyon könnyen megállítható lenne ez a járvány, ha tudnánk, hogy a milliónyi, főleg libsi szakértő közül melyikük tanácsát kéne megfogadni. Óvatosan kell kezelni ezeknek a nagyokos szakértőknek a tanácsait, nehogy úgy járjunk, mint a libatenyésztő, aki a rabbihoz fordult tanácsért a libák pusztulása miatt, akinek még az utolsó liba elpusztulása után is lett volna még egy jó tanácsa!
Én azt javaslom a szakértőknek, hogy hozzáértő tanácsaikat saját magukon próbálják ki.
Fixit
2020-03-22 at 13:56
1) Irtózatos butaságokat hordasz össze.
2) Dél-Koreában 300K körüli tesztet végeztek és 8K ferzőzöttet találtak azt jelenti, hogy 1 detektált (megtalált) esetre nagyjából 35 teszt jut (ebben benne van hogy a gyanus eseteket többször is tesztelik). Magyarországon ez az arány nagyjából ugyanannyi – ennek értelme amugy is csak bizonyos betegszámig lényeges.
3) Az ostoba logikád alapján sehol nem tudnák mennyi beteg van hiszen sehol nem tesztelték le a teljes populácót.
4) az utolsó pont a “tesztek” eredménye és a mintavételtől számított idő – ez még a leggazdagabb országokban is 2-3 nap. Tehát ennyi idő alatt ha a tag történetesen nem volt fertőzött simán elkaphatja majd jóhiszeműen fertőzhet hiszen negatív.
Az időtartam nem csak a laborkapacitás, hanem a vizsgálathoz szükséges idő miatt lassú. A tesztek (legalábbis a megbízható) egy un Reverse Transciptas – PCR azaz RT-PCR ez gyak genetikai elemzés. Ennek egy ‘verziója’ a ‘real-time’ sem azt jelenti hogy azonnali és az RT a kötőjel előtt nem erre utal.
Még akkor is órákba telik (pár óra jelen állás szerint), ha a DK ostoba háziorvosa toporzékolva bömböl és földhözveri magát.
És az előkészítési időről nem beszéltünk.
A PCR berendezés egy speciális ‘melegítőgép’ vagy kemence ami adott ideig adott hőmérsékleten (valójában egyféle hőmérsékleti profilt követ akár az SMD sorok forrasztóautomatái) tartja a lötyit, hogy a szükséges biokémiai rekciók lejátszádjanak amiknek idő kell. Ilyenkor gyak a mintában levő kevés anyagot pl DNS-t vagy RNS-t (pontosabban annak adott érdekes részét amit un. primerekkel jelölnek ki) ‘felszaporitják’ (amplifikálják) hogy a koncentrációja elérje azt a darabszámot amit már a detektor képes érzékelni.
Ezekután a kapott eredmények önmagukban még csak nyers mérési adatok amiket át kell kergetni egy computerprogramon ami a megfelelő módon megmondja valóban pozitiv-e a minta.
Az eljárás minden lépése korlátos és csak egy adott statisztikai hibahatáron belül éértelmezhető viszont ezekből bizonyos mérés után (és ezeket már kinában elvégezték) meghatározhatóak olyan törvényszerüségek amikkel lehet következtetni a meg nem mért populációban a lehetséges fertőzött számra.
Magyarországon éppen az Orbánék adtak egy rahedli pénzt archeogenetikai kutatásokra amik pontosan ilyen elemzéseket tesznek lehetővé. Maga Kásler és onkológusként ezzel kelt – feküdt.
A magyar kutatók / orvosok pont azért mert világszinvonalú tudás van jelent pontosan tudják mit csinálnak és világszinvonalúak a kérdésben aki ezt tagadja ostoba vagy egy rohadék.
Még valami a leírásom nagyon leegyszerüsítő a lényeg benne van nem fogok beleállni egy szőrszálhasogató vitákba mivel nem vagyok biokémikus viszont évekig bioinformtikai problémákkal is foglalkoztam tudom mit beszélek tudom, hogy működik ez a mérés.
mona
2020-03-23 at 11:50
Abszolút egyetértek és kösz hogy ennyi energiát fektettél a leírásba. Több portálon is meg kellene osztanod, mert a ballib propaganda főleg ebbe köt bele. Büszke vagyok Magyarországra ahogy kezeli a helyzetet !
marika
2020-03-24 at 12:14
Valoba tobb helyen meg kellene osztani ezeket a targyilagos infokat.Feltetelezem sok mindenki nem fogja a leirtakat erteni teljesen de a lenyeg igy is mindenkinek “lejon”,leesik.Hasznos! es nagyon jol megfogalmazott iras.Koszonom
Neandermüller Péter
2020-03-21 at 22:39
Idióta libsi bohóc.
Poroszlai Róbert
2020-03-21 at 16:43
sote takarodj a hávégére!
Poroszlai Róbert
2020-03-21 at 16:41
Neked nem ér semmit elvtárs, de másnak igen.
Kitekintő
2020-03-20 at 19:02
Pontos követés:
https://www.bing.com/covid
triacus
2020-03-22 at 02:31
Inkább innen:
https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
ez a John Hopkins Egyetem tájékoztatása – meg vannak adva a források is, ahonnan az információkat szerzik (ami azért kissé hitelesebb)
triacus
2020-03-22 at 21:14
Illetve egy másik:
https://nextstrain.org/ncov
itt látható a terjedés útvonala is – például hogy a pécsi víruslabor által visszafejtett vírus Hollandiából származik, az Londonból, ami Olaszországból érkezett, ami meg Wuhanból eredeztethető.
moliere
2020-03-20 at 08:27
Nézzünk már bele az adatokba! Olaszországban a fertőzöttek közel tíz százaléka meghal – a statisztika szerint. (Még ettől sem kell kétségbe esni, mert láthatóan a harmincezerből soha nem lesz háromszázezer fertőzött, ami egy hatvanmilliós országban nem világjárvány szint.)
De Németországban a harmadannyi fertőzött (már ez is érdekes, mert egy Németo. egy átjáróház még mindig…) és a 12 ezer fertőzöttből na hány halott lett? Na hány? 1000? Nem. 100? Nem. 28!!! Ez konkrétan a közel tíz százalékos halálozás (olasz adat) helyett hoz nekünk egy három ezrelékes halálozást!
Ez olyan, mintha nem is ugyanaz a betegség lenne. Pedig ugyanaz. Csak nagyon eltérő politikai stratégiával kezelik. Olaszország mintha keltené a világpánikot, Németország meg mintha rájött volna, hogy ez az egész az ő betérdeltetéséről szól. Ne jöjjön senki, hogy “lesz az még több is”, mert ezek az országok egyáltalán nincsenek elszigetelve egymástól, már több, mint egy hónapja “tombol a vírus” Európában, és teljességgel ki van zárva, hogy egy Németország ne minimum a francia adatokra hasonlító adatsort produkáljon. 80 millió lakossal, sűrűn lakott területen, nagyon sűrű infrastruktúrával, és Európa keresztútján, sokkal inkább, mint Olaszország vagy Franciaország.
A titok, hogy egy országot “jobban elkerüljön a vírus”:
– kevesebb teszt.
– kevesebb rögzített haláleset koronavírus miatt
– és a legfontosabb: szigorú kormányzati kontroll, legfőképpen a média és az adatközlés tekintetében.
Joris
2020-03-24 at 07:28
S leginkább az állampolgárok fegyelmezettsége, ami természetesen évtizedek után megmutatkozik egészségi állapotukon is…
Littvay Emese
2020-03-19 at 16:22
És kiket kellene tesztelni? Csak úgy találomra? A hosszú lappangási idő miatt becsapós a teszt. Mert a fertőzés elején negatív eredményt mutat, miközben már hordozó vagy. Akkor válik pozitívvá, mikor már konkrétan beteg tőle valaki.
moliere
2020-03-20 at 18:50
Ezért nem sok értelme van tesztelni. Az mondjuk érthető, hogy akik minél gyorsabban akarnak minél nagyobb pánikot, és összeomlást, azok követelik a tömeges tesztelést, hátha “kiderül” a rejtegetett valóság és akkor az emberek “végre megértik, hogy mekkora a baj” (értsd tömegpánik, összeomlás) és “végre megbukik ez a – mily gyönyörű szó – rezsim” “gyilkos rezsim”.
Rohadtul ne teszteljünk! Semmilyen komolyan vehető eredményt nem kapunk.
Fanfan
2020-03-19 at 13:47
Valóban nagyon normalis dolog, hogy a területi eloszlast nem hozzak nyilvanossagra, mert az felesleges helyvaltoztatashoz vezetne. Aki fertőzöttebb területen él elmenne egy kevésbé fertőzöttre mint ahogy azt az olaszok is tették és ezzel elterítették a fertőzés, aki meg kevésbé fertőzött, vagy mentes területen él kevésbé tartana be az óvó rendelkezéseket! Ezért a T. újsagírók feleslegesen erölködnek naponta az infon.
A kormany meg tegye mar a hatarokon túlra és tiltsa be az ellenszegülő és a népet hergelö, NGO-kat. Van elég bajunk nem kell, hogy aljas önérdekből felesleges cirkuszokat csinaljanak pl. Afgan diakok ügyében. Tanulni engedtük be őket nem cirkuszolni. Amennyiben nem képesek betartani a törvényeinket ilyen rendkívüli helyzetben azonnal ki kellene őket toloncolni.
AKissLaci
2020-03-19 at 10:19
Ugyanezen gondolatmenet fordítottja értelmesebbnek tűnik: talán azt kellene tesztelni, aki beteg (tüneteket mutat).
Persze maradhat a “bináris keresés” is (mert ugye vagy igen, vagy nem, de az biztos), vagyis az ország minden állampolgárát leteszteljük. (Közben persze kerüljük a csoportosulást, nehogy összefertőzzük egymást.) Tesszük ezt persze minden áldott nap, mert ugye a tegnapi negatívakat közben már összefertőzte néhány pozitív, szóval noch einmal. Ha vesszük a kábé 15 napos lappangási időt, akkor az ország lakossága tekintetében remek statisztikai adatokhoz jutunk mindössze 150 millió teszt elvégzésével, és mindenki megnyugodva hátradőlhet. Leszámítva a halottakat.
Ilyen alapon egyébként a Holdra is utazhatunk, azzal az egyszerű módszerrel, hogy egy jó nagyot ugrunk.
AKissLaci
2020-03-19 at 10:01
És mennyit? 1997-et, vagy 116-ot?
moliere
2020-03-19 at 00:31
Valahol jogos döntés. Ez a magyarázat is stimmel.
moliere
2020-03-20 at 08:30
Ez a komment tévesen ismétlődött, fentebbre vonatkozik, Tobi bejegyzésére.
moliere
2020-03-19 at 00:28
Nem a tesztek mennyisége az, ami ezt az egészet nagyon zárójelbe kényszeríti, hanem az, hogy négy ötöde a fertőzéseknek tünetmentes marad, és így a túlnyomó többség most sem tesztelteti magát, a legtöbb országban, mert nem szán rá időt, pénzt, és kockáztat feszültséget. Nincs tünet, nincs fertőzöttség.
Ez alól kivétel volt Olaszország, ahol elkezdték állami kampánnyal ingyen leszűrni a tömeget, és így kijött egy sokkal nagyobb szám. Ez pedig magyarázat a fertőzöttek magas számára. De a halálozások magas számára ez nem magyarázat.
Meggyőződésem, hogy arra az a magyarázat, ami a mai Magyar Nemzet Online cikkében van, az áldozatok átlagéletkora 80 év. átlagosan két-három krónikus súlyos betegségben szenvedtek. Na itt jön a politikai, szakpolitikai döntés.
1. Ha a 87 éves beteg Olaszországban hal meg, és történetesen korona pozitív volt, akkor beírják a statisztikába, mert most ezt a döntést hozta a kormány vagy valakik. Ha mondjuk ez NÉmetországban történik, akkor beírják a krónikus betegséget, hiába korona plusz, mert mondjuk ki, nem akarnak hazudni maguknak.
Ebből adódhatnak a döbbenetes eltérések a halálozási számokban, amit végül is kimutat a táblázat. Tehát nem azt mutatja ki, hol arat a koronavírus, hanem azt, hogy hol hogyan csapják be magukat.
2. Van ugye influenza is, ezt a korosztályt ilyen állapotban ilyenkor eléggé meg szokta viselni, és bizony arat is. Erről egy olasz szót, esetleg hallhatnánk? Vagy most ez politikai tabu, hogy a majdnem háromezer halottnak mondjuk negyede, fele, vagy háromnegyede influenza-áldozat, vagy szimultán beírható lenne annak is, mert korona pozitív, de influ pozitív IS!
Mindebből látható, hogy nem kevés politika, taktika, és persze ettől még kevés szakszerűség és pláne nemzeti felelősség van az olasz gyakorlatban. Szívből kívánom, hogy bukjon bele ez a felelőtlen aberrált rezsim, amely minden szinten kudarcot vallott, de jól szolgálja a pénzügyi rendszer újrafelosztó kampányait.
Ditta
2020-03-18 at 23:36
Nem értem, hogy miért nem figyel senki Svájcra! Jelenleg Olaszország után a második legfertőzöttebb ország Európában! (Ha csak Spanyolország hamarosan meg nem előzi.) Ha lakosságát tekintjük, 2. helyezett! Nincs elég intenzív ágy, Bulgáriának is több van, az illetékesek pedig kritikusnak ítélik meg a helyzetet. Már csak az élelmiszerboltok és a patikák vannak nyitva. Az előbb hallgattam Dr. Kochot a svájci tévében. Semmi értelme az ész nélküli tesztelésnek, ő is azt mondta. Nem is lenne annyi teszt. És a neheze csak most jön!
Piszematyi
2020-03-18 at 21:59
Koronavírus teszt
Avagy, miért nem végeznek mindenkin vírustesztet általános szűrés jelleggel?
Az ok roppant egyszerű: a fertőzött emberben a vírus nem mutatható ki. Csak a vírusra adott immunreakció, azaz az antigén megjelenése. Az pedig csak a lappangási idő végén jelenik meg.
Ezért aztán hiába kezdenék szűrni koronavírusra az egész országot, a szűrés a kezdeti stádiumban levő fertőzötteket nem mutatná ki – miközben már fertőznek – mindaddig, amíg a szervezet immunreakciója meg nem jelenik. Az pedig napok.
Vagyis a szűrés hamis eredményre vezetne, mert a szűrt negatív reakciójú emberekről azt hinnénk, hogy egészségesek, miközben lehet, hogy már fertőznek.
És ha másnap végeznénk egy újabb tesztet, lehet hogy akkor is negatív lenne a teszt, és lehet, hogy az ötödik napon is… Ezért nem lehetett kimutatni a vírus behozatalát sem a határon, repülőtéren, buszon, vonaton.
De akkor mi az értelme a vírustesztnek?
Egyszerű az ok. Ha kiderül, hogy a beteg vírushordozó (is) volt, akkor fel kell kutatni a lehetséges kontaktusokat, és akit lehet ezek közül karanténba küldeni, mert lehet hogy ugyan ők sem mutatnak a tesztre semmilyen választ, azaz (még) negatív a teszt, de már lehetnek fertőzők.
Ezzel csökkenthető a vírus terjedésnek üteme.
Emlékeztek? Lapítandó a görbe:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=3007485105969172
Ezen kívül nagyjából semmi értelme a vírustesztnek (esetleg segíti a terjedés utólagos matematikai vizsgálatát). Viszont nyilván nem olcsó, erőforrást köt le, személyzetet, tehát mérlegelni kell, mennyit végzünk el, mert sokba fog kerülni. Ezért mondta a kormányfő, hogy a WHO ajánlása szerint végzik el a szükséges tesztet
Hogy mindenki értse.
Lázat is csak azért mértek bizonyos helyeken (egyes határokon, repülőtéren, stb.), hogy akinek influenzaszerű tünetei vannak, ami lázzal is jár, azt kiemeljék, mert nagyobb eséllyel lehet egyben vírushordozó is. Tehát érdemes elkülöníteni.
Ettől még egészségesnek tűnő emberek simán hordozhatták be lábon a vírust, az nem volt kimutatható a fertőzés megszerzésnek első napjaiban (a lappangási időben).
Ezért is nem értettem bizonyos emberek háborgását. Volt, aki kifejezetten azt állította egy vitában, hogy a kormány szándékosan elhallgatja a betegek számát, meg direkt hamisítja az adatokat ezzel is… bezzeg Ausztriában, bezzeg Svájcban, bezzeg Európában…
…
AKissLaci
2020-03-19 at 09:44
Érdekes. Az országos tisztifőorvos, Dr. Müller Cecília szerint a koronavírus-teszten az Egészségügyi Világszervezet (WHO) protokollja szerint járnak el, és a teszt a koronavírus RNS-ének két jellegzetes génjét mutatja ki – antigénekről szó sincs.
Igaz, ezek a noname-népek nem is a facebookról, a Nők Lapja Caféból és a Gyakorikérdések.hu nevű “tudástárakból” szerezték ismereteiket.
Ülj le, egyes.
Egyébként tényleg van olyan teszt, ami ezt a módszert használja valamely vírus jelenlétének igazolására (ismertebbek közül mondjuk az AIDS-et okozó HIV, vagy mondjuk a Hepatitis B) – csak nem a koronavírusét. Pontosabban nem EZÉT a koronavírusét, amelytől most rettegünk. Humán sejtet támadó koronavírusból eddig hatot ismert az orvostudomány, ez éppenséggel a hetedik, ami valószínűleg a tobzoskából és/vagy denevérekből mutálódott át humán sejtekre. Ez a kérdés merőben empirikus, bár már biztos van 8-10 olyan Facebook-csoport is, ahol választ kaphat rá a tudásra szomjúhozó állampolgár.
Polló László
2020-03-19 at 17:56
AKissLaci
Noha a teszt tényleg a vírus RNS-ének két gén párját mutatja ki, de ettől még Piszematyi hozzászólása korrekt, mert a teszt érzékenysége alacsony és csak abban az előrehaladott állapotban képes kimutatni a vírust, amikor már egyébként az antigének is felszaporodnak ellene a szervezetben.
Emiatt inkább Önnek kellene a tudását nem a Hadházy-féle kókler-sarlatán-demagógoktól megszereznie, és belátnia, hogy akármennyit is elkölthetünk a tesztelésekre, attól még a járvány simán tovább terjedhet.
Kívánok tehát Önnek is házi karantént, sok kézmosást és a más emberekkel találkozásai radikális csökkentését. Mert ez – és csak ez – képes megakadályozni a vírus terjedését.
marika
2020-03-24 at 12:01
Ez igy van!Ezert karos ilyen iranyban befolyasolni az embereket.Amugy van meg egy hozadeka az effele info,hir,koveteles terjesztesenek. Barminek nevezzuk is,a lenyeg hogy sok ember immunrendszere gyengulni fog,mivel meg jobban stresszel,fel,aggodik es felhaborodik amiatt hogy ot,a szertteit,akar kit szures szinten nem tesztelik!Azok akik ezt butasagbol,politikai megfontolsagbol fakadoan mivelik,ugyan olyan felelotlenek,mint azokaz emberek,akik a tiltas,ajanlas ellenere kint lofralnak,csoportosulnak
berta
2020-03-25 at 11:03
Köszönöm, nagyon jól, érthetően összefoglaltad….
Katalin
2020-03-26 at 09:41
Én megfordítanám a kérdésre a választ!
Minden, de minden opció annyit ér amennyit mi emberek betartunk!
Tehát mit sem érnek a szűrések, tesztek stb, ha mi nem tartjuk be az általános előírásokat.
Már pedig Mi Magyarok jól állunk az opciók betartásában. Javítani persze lehet, de az ismeretlen tényezők még mindig hatnak!
Zafirus
2020-04-11 at 19:54
Matyikám maximálisan igazad van! De tudod ez az ország 10 millio virologusa, orvosa, biroja! Kuevára nem érti a sok barom arc, hogy semmi értelme a nyaklo nélkűli teszteknek! A teszt nem mutatja ki a friss fertőzést, csak mikor már tünet van!
trma
2020-03-18 at 12:08
Ez a napi 2000 honnan van?
Én csak kb egy héttel ezelőttit találtam, ott összesen volt Svájcnál 4000.
Illetve a környező országok is nagyjából annyit tesztelnek, mint mi.
oks
2020-03-18 at 20:47
facebook/index/444/stb kamuhír, csak a szokásos
AKissLaci
2020-03-19 at 10:00
Dear Tobi! Azt tudom, hogy nagyon elegánsan hangzik, de azt tudod, hogy az “atípusos” szónak kétfajta jelentése van? 1. Rendellenes. 2. Nem-tipikus. Nálad most melyik forog fenn? Mert 1. A tüdőgyulladás jobbára rendellenesnek tekinthető az emberi szervezetben. 2. A SARS-CoV2 (ez a koronavírus, amiről beszélünk) elég tipikus tüdőgyulladást okoz.
Az nem véletlen, ha minősítgetek. 😉
Orientál
2020-03-18 at 01:57
Téged teszteljenek több mint 9millió helyett. Több mint 9milliószór folyamatosan. Még ekkor sem veszed észre tahóságodat mert zokni vagy szellemileg.
Tobi
2020-03-17 at 20:02
Svédország meg befejezte a tesztelést. Csak a súlyos állapotban lévő betegeket tesztelik.
AKissLaci
2020-03-18 at 16:33
Csodás. És minek, ha súlyos állapotban van, te igen okos?
Tobi
2020-03-18 at 17:51
Mert a tünetek nem egyértelműek, pl.: tüdőgyulladása mástól is lehet. A normál influenza is okozhat atipusos tüdőgyulladást. Ezért akit lázzal és tüdőgyulladással kórházba szállítanak letesztelik, hogy karanténba kell-e tenni? És mert ez a WHO által jóváhagyott protokoll.
Tényeket írtam, nem én találtam ki, utánanézhetsz.
Úgyhogy megkérlek ne minősítgess!
moliere
2020-03-19 at 00:31
Valahol jogos döntés. Ez a magyarázat is stimmel.
saghy rozalia
2020-03-17 at 17:55
És hogyan? Hosszú sorokban álljanak az emberek? Vagy?
Birom,amikor vagdalóznak hogy ezt kellene, azt kellene.
Svajc jóléti ország volt már akkor is amikor itt söpörték a padlást
Fanfan
2020-03-17 at 16:01
Mondj még par ilyen okosat, és bebizonyítod mennyire tajékozatlan vagy! A fertőzés csak a fertőzést követő par nap elteltével mutatható ki amikor a vírus mar elszaporodott a szervezetben és indikalhatóva valik! Nem vagyok doki , de elhiszem amit ők mondanak.
Fanfan
2020-03-17 at 16:04
Bírd elviselni , hogy vannak dolgok amit jól, vagy jobban csinalunk mint masok és tegyünk meg mindent , hogy ez így is maradjon! Rajtad is múlik!
Ildikó
2020-03-20 at 07:17
Ez pontosan így van! Csak a már meglévő betegség esetén mutatható ki! Ha nincs fertőzés, mi a bánatot tesztelnének. Túl sok az okostojás!
J.G.
2020-03-26 at 21:17
ÖSSZEESKÜVÉSELMÉLET!
Azért az nagyon elgondolkodtató, hogy az
USA -ban 68.489,- főből 1032,- fő halt meg (legelhízottabb társadalom tele betegséggel)
miközben az
Olaszoknál 74.386,- főből 7.503,- fő
HONNÉT VOLT EZEKNEK GYÓGYSZERÜK, CSAK ÚGY KÉRDEZEM?
Locksmith
2020-04-03 at 14:35
Ez igaz! Ld. úszó Kapás Boglárka esete. Mikor hazajött házi karanténba ment, letesztelték: NEGATÍV. Eltöltött 3 napot a karanténban, újabb teszt, ami POZITÍV. Gondolom nem otthon szerezte a vírust.
Tobi
2020-03-17 at 14:27
Sehol sem tesztelik teljes körűen a lakosságot. Nincs annyi teszt. De ha lenne…. akkor sem lehetne a teljes populációt tesztelni.
saghy rozalia
2020-03-23 at 08:53
Sorban mindenkit, folyamatosan? Hogy csinálnád?
Paczona Ottó
2020-04-14 at 12:15
Szép hosszú libasorban a teljes lakosságot. A sor vége – betartva a két métert – kb. Fokvárosban lenne. És utána körforgásban, mert mire körbeér, egész más lesz az eredmény. Bár rövidebb lenne a sor, mert közben egy részük meghal. Mire minden negatív lesz, már nem is lesz ember.