Miután felvásárolta a BHS Handling Kft.-t, beléphet a repülőgépek és a légi utasok teljes körű kiszolgálásának piacára Magyarországon a Goldair csoport. Ezzel a ferihegyi földi kiszolgálás ismét négyszereplősre bővülhet – írja csütörtöki számában a Világgazdaság.
A lap idézi az Airportal.hu-t, amely úgy tudja, hogy a délkelet-európai piacon meghatározó, több, mint harminc repülőtéren jelen lévő görög Goldair csoport a BHS Handling Kft. felvásárlásával terjeszkedik a régiónkban. A BHS Handling Kft. januárban szerezte meg a repülőgépek és a légi utasok teljes körű kiszolgálásához szükséges hatósági engedélyeket, és a nyilvános adatbázisok szerint július 20-án Goldair BHS Kft.-re változtatta a nevét – ismertetik. A ferihegyi földi kiszolgálást jelenleg a brit Menzies és a török Celebi uralja. A harmadik versenytárs a hazai nagyvállalatok tulajdonában lévő Airport Service Budapest. A budapesti reptéren az állami hátterű Malév Ground Handling Zrt. június közepén fizetésképtelenség miatt indult felszámolása nyomán keletkezett piaci rés. A görög hátterű Goldair erős konkurencia lenne.
A Goldair csoport Görögország vezető logisztikai és szállítmányozási vállalata, tulajdonosa, Kallinikosz Kallinikosz pedig az ország egyik legbefolyásosabb vállalkozója. A Goldair Group nemcsak a légi, hanem a vízi és a vasúti közlekedésben, a logisztikai iparágban és a turisztikai szektorban is meghatározó szereplő. Stratégiai pozíciókat tölt be a pireuszi kikötőben, részesedése van a Rail Cargo Austriában, emellett a Pireusz–Belgrád–Budapest–Bécs vasúti tranzitfolyosó kialakításának jelentős befektetője. A Goldair Handling 1992 óta működik, és ma az egyik vezető földi kiszolgáló vállalat Délkelet-Európában. Százhúsz légitársaságnak nyújt szolgáltatásokat, köztük számos olyan partnernek, amely jelenleg is repül Budapestre.
Forrás: MTI; Fotó: MTI
utálat
2020-07-30 at 21:04
A görögöktől ments meg uram minket!!!
Károly
2020-07-30 at 14:43
Isten őrizzen a görögöktől, nagyon nem jó a tapasztalat.
Ugyan kik, a cég valós tulajdonosai???????
Reméljük a döntéshozók észnél vannak??????
hivő
2020-07-30 at 15:01
Egyetértek Károly,
először a Celebi most
a Görögök.Mi ez,
a Balkán?És ha
állami hátterü volt
a BHS Handling akkor
miért nem tartottuk
meg?
Királytigris
2020-07-30 at 19:31
Azt is szétlopták mint a MALÉV-et.
oshon
2020-07-31 at 07:35
Ezen lehet biza csodalkozni … a jovoben nagyon fontos tenyezot nem szabad kiadni masok kezebe , az biztos ! Az olahoknal mar 3 evtizede veszteseges (mert lopnak , nagy fizetesek ,stb) az ok MALEVjuk , a TAROM , de senkinek sincs esze agaban sem eladni !!! Hulyeseg ami tortenik itt , nehezen lehet megerteni miert nem eri meg mukodtetni egyeseknek , es masoknak nagyon MEGERI , plane ilyen agazatban !!!
Namond
2020-07-30 at 12:29
Malév Ground Handling Zrt hogy a fenébe lett fizetésképtelen?
Csak nem szervezték ki – outsourcing – feladataikat, mert a főnökök utáltak munkaszervezéssel foglalkozni?
A repülésben egyedül a földi kiszolgálás és a légi irányítás lehet manapság nyereséges, a fapadosokat és teherszállítást leszámítva.
Királytigris
2020-07-30 at 09:31
Az a MALÉV GH is megérne egy misét, hogy miért nem tudott nyereségesen működni, míg a többi társaság Ferihegyen igen, sőt a helyére egy újabb jelentkező is akad.