Lewis Hamilton, a Mercedes brit versenyzője nyerte a vasárnapi Formula–1-es Török Nagydíjat, ezzel címét megvédve hetedszer is világbajnok lett. A 35 éves Hamilton sorozatban negyedik vb-címét hódította el, isztambuli sikerével ugyanis behozhatatlan előnyre tett szert az összetett pontversenyben. Hamilton ezzel beérte az örökranglistán az F1 történetének eddigi egyetlen hétszeres vb-győztesét, a legendás német Michael Schumachert. Hamiltonnak az isztambuli az idei 10. és pályafutása 94. futamgyőzelme. A világbajnok mögött Sergio Pérez, a Racing Point mexikói pilótája lett a második, míg a négyszeres vb-győztes német Sebastian Vettel (Ferrari) a harmadik.
A verseny vizes aszfalton, de nem esőben kezdődött, és a futam során a pálya folyamatosan száradt. A rajtot a pole pozícióból startoló Lance Stroll (Racing Point) nagyon jól kapta el, míg a második kockából induló Max Verstappen (Red Bull) több pozíciót is veszített az indulásnál. A nedves aszfalton a mezőny egy része nagyon szenvedett, az első kör végén Stroll, Pérez, Vettel volt az első három helyen száguldók sorrendje, Hamilton hatodikként haladt, a vb-címre matematikailag még esélyes Valtteri Bottas (Mercedes) pedig egészen a 17. helyig csúszott vissza.
Az első kerékcserékre a hetedik és 12. kör között került sor, ezek után az élen maradt a Stroll, Pérez duó, Verstappen viszont feljött a harmadik helyre, mögötte Vettel és Hamilton száguldott. Néhány körrel később Verstappen utolérte Pérezt és megpróbálta megelőzni, de a nedves aszfalton tapadást vesztett, megcsúszott és megpördült, ismét több pozíciót veszített.
Bottas közben a mezőny hátsó részéből nem igazán tudott feljebb kapaszkodni, sőt, többször is megpördült, csupán a 13. helyig jött fel. A 34. körben Vettel, majd a 37. körben az élről Stroll kiállt a boxba kerékcserére, Hamilton pedig a 38. körben megelőzte a vezetést ideiglenesen átvevő Pérezt és feljött az első helyre.
A hajrában Hamilton magabiztosan tartotta a vezető pozíciót, sőt, lekörözte csapattársát, Bottast, aki változatlanul a 13-14. helyen szenvedett; ezzel eldőlt, hogy az idény hátralévő három futamán már nem tudja behozni hátrányát Hamiltonnal szemben az összetettben. Vettel az utolsó két kanyarban jött fel harmadiknak, miután csapattársa, Charles Leclerc megtámadta Pérezt, de elrontotta a manőverét, így Vettel megelőzte. A négyszeres világbajnok német versenyző a tavaly októberi Mexikói Nagydíj óta nem állt dobogón.
A világbajnokság két hét múlva, Bahreinben folytatódik.
Forrás, fotó: MTI
polizza
2020-11-18 at 13:17
Igen Naprózsa, az is a fehérek alkotása, mint rengeteg minden más is.
És OK, hogy vigyük oda a segítséget, de a segítség alapján mikorra fognak saját lábra állni? Vagy eltartást várnak, mint itt Európában a nagy többsége az ide özönlötteknek? Tisztelet a mindig létező kivételeknek.
Én már a 70-es évek elején is érdeklődtem az autósport iránt. bár M.on akkor még az F1 versenyekről is nehéz volt infót szerezni, sőt a magyar versenyekről sem szólt a SportHíradó sem. Max nagy-nagy késéssel az Autósélet egy-két szóban mindössze.
De azóta kevésbé érdekel, mikortól azt láttam, hogy nem a jó vezetőt sztárolták – sőt Schumit sokszor leszólták, mert ő normál életet élt, a felesége nem csápolt ott a versenyeken, nem nyilatkozgatott stb. – hanem azt a versenyzőt, aki pl zöldre festette a haját, meg örökké bilizott valahol, meg hasonlók és imádottja volt a csajoknak, meg elég ügyesen népszerűsítette saját magát.
Aztán mikor Hamilton beállt a mezőnybe, bár nem szurkoltam neki, de azt mondtam, mutasd meg, te sem vagy alábbvaló. Ő meg egy ilyen FB-huszárrá fejlődött.
Aztán kiderült, hogy akár még messziről is manipulálni lehet verseny közben az autókat. Ma már ugye önvezetés is létezik a világban. Tehát úgy érzem, igenis irányítható az eredmény.
Hamilton viselkedése, irányultsága pedig nekem nem tetszik. Én más gondolkodású embereket értékelek.
Ő viszont pont olyan, akit manapság tolnak előre a végtelenségig a lib körök, ezáltal a media.
Egyébként lehet, Kviat jövőre már nem lesz/lehet ott. Ha ez így lesz, engem senki nem tud meggyőzni arról, hogy nem az az oka, hogy nem elég lib, PC, hogy nem térdelt, sőt, még nyilatkozott is, hogy ő csak ki előtt térdel le.
És szerintem Vettelt is kicsinálták. Manapság az olyan mint ő, aki nem extrém, az nem győzhet. Nem engedik.
Manapság valahogy mintha a csapatoknak nem lenne olyan fontos a győzelem. Valószínűleg elfogadták az eredmény kiosztásának módszerét. Gondolom így is ki-ki a pénzénél van. Azt nem veszíti.
Ez az egész így meg már nem verseny, hanem csakis üzlet. Valakiknek.
Naprózsa
2020-11-16 at 19:06
Köszi, kedves Tony Kukocs. S Hamiltont nem azért nem kedvelem mert néger, hanem mert egy nagyképű arrogáns “kiválasztott”. Az a szerepe, hogy a fekete országokat és nézőket is bevonja az utazó cirkusz fogyasztói körébe, ezért nyomják a képességein felül, s nem azért mert olyan szupertehetség, hanem mert “lám le tudta győzni az összes fehér embert, és még meg is alázhatja őket a térdepeltetéssel” – példakép a feketéknek. De az autó a feneke alatt azért fehérek alkotása…
Tony Kukocs
2020-11-16 at 09:38
Naprózsa2020-11-15 at 22:16
Alonso volt. Állítólag jövőre visszatér, de nem topcsapathoz.
Naprózsa
2020-11-15 at 22:16
Egy ideje nem követem forma 1. világát, de rémlik valami, hogy egy előző években még sokszoros világbajnok nagy cécóval átigazolt egy gyengébb csapathoz, mert ott azt hirdették, hogy valami szuper új technikával csodaautót csinálnak. A sokszoros világbajnok átigazolt, a csodakocsi nem vált be, ő meg nem nyert többet…
(de bocs, nem emlékszem ki volt az)
Mekkelek
2020-11-15 at 21:43
Hamilton egy ellenszenves ripacs. Nem azért mert néger. Mielőtt bárki rasszizmussal vádolna. Az emberek nem a statisztikáért kedvelnek valakit. Raikkonen egy db vb címével sokkal eredetibb arc. Eddie Irvine Schumacher vízhordója volt, aután amikor Schumacher a lábát törte, hirtelen úgy összerakták Irvine autóját, hogy vb címért hajthatott a szezon végén.
Azért azt kár tagadni, hogy a forma 1-ben nem a pilóták hanem az autók közötti különbség dönti el a vb címet. Istállón belül is nagy különbségek lehetnek két autó között, mert nem ugyanazok készítik fel őket.
Tony Kukocs
2020-11-15 at 21:04
Kedves Naprózsa !
Hát akkor Schuhmacher, Niki Lauda, Senna, Prost is csak azért lettek világbajnokok, mivel jó kocsit tettek alájuk ? Mert valamennyi top-csapattal, top-autóvak nyert Egy kicsit azért vezetni is tudtak, mint Hamilton. Amiért mégis sokan itt alázzák Hamiltont azért van, mivel a felsorolt versenyzőkkel ellentétben ő néger.
Naprózsa
2020-11-15 at 18:07
De lehet, kedves Tony Kukocs. Még az azonos istállóban lévő ugyanolyan autóban versenyző másik pilótának is be szoktak szólni, hogy ne merje megelőzni a kijelölt favoritot. Régebben néha kifecsegték a vetélytársak, hogy megy ez a háttérben az utazó cirkuszban.
De felőlem mindenki azt hisz amit akar, s nem is akarom lerombolni a tiszta versenyben való hitét, kedves Tony, csak már láttam sok karón varjút meg efféle agresszív “szupertehetséget”…, a többiek meg inkább életben akarnak maradni a pályán…
Tony Kukocs
2020-11-15 at 17:37
Naprózsa2020-11-15 at 16:47
Hét világbajnoki címet azért nem lehet csak úgy véletlenül nyerni. Még Verstappen is elismeri, hogy ő a valaha volt legjobb. Apropó gyors autó. Mit is csnált ezzel a gyors autóval Bottas. Nedves pályán nem tud vezetni, így ő a futottak még mezőnyébe került körhátránnyal. Hamilton pedig a 6. helyről rajtolva remek taktikával nyerte meg.
Naprózsa
2020-11-15 at 16:47
Nem Hamilton nyert, hanem az autó, amit alája toltak ennek a néger majomnak.
Majd ha ő két lábán futja végig a pályán a köröket, akkor brekeghet arról, hogy ő nyert.
Régebben még én is néztem a férjemmel a F1-et és bosszantott, hogy ha valaki egy gyengébb autóban volt kénytelen versenyezni, akkor abszolút semmi esélye nem volt nyerés közelbe se kerülni. Itt a háttérben dolgozó mérnökök és szerelők munkája számít, a pilóta majdnem mindegy.
Egyébként sok sportágban így megy, a mienkben is akinek gyengébb volt a felszerelése, nem is álmodhatott sikerről.
féktáv
2020-11-15 at 16:39
A Forma1-ben eltöltött 14 éve alatt 10-szer (!) volt alatta világbajnok autó és sosem vezetett olyan kocsit, amely 2-3. erőnél lassabb volt. Azt se tudjuk, hogy mit csinálna a középmezőnyben, így sosem lesz komplett pilóta.
Gyors autóval ő a leggyorsabb, minden más rejtély.
Tony Kukocs
2020-11-15 at 16:30
Lineker által a focira mondott törvényszerűség, amely szerint „a futball egy egyszerű játék: huszonkét férfi kerget egy labdát 90 percig és a végén mindig a németek nyernek”. az F-1-re is igaz. Itt “csak 20 veresenyző kergeti egymást , igaz autóval alattuk és a végén mindig Hamilton nyer.
Nick Rivers
2020-11-15 at 15:24
Kezdetektől fogva neki szurkoltam. Nagyon jó versenyzőnek tartom. A fizimiskájának, stílusának köszönhetően más hangsúlyt is kapott az F-1 amit persze azonnal reguláztak elmebeteg szabályokkal. Folyamatosan amortizálták az versenyek hangulatát szerződések olvasgatásával, értelmezésével, elsőbbnél is elsőbb versenyzők helyzetbehozásával….stb
Lassan,de biztosan kiábrándultam az F1-ből és amikor Hamiltom élen álló BLM harcossá vált, igazolást kaptam magam részére, hogy nem kell bánkódjak, hogy már nem érdekel az F1.