A jogszabályok újragondolásán dolgozó szakértők közölték, már zajlanak az egyeztetések a KRESZ-változásokról, melyek célja, hogy egyszerűsödjenek a szabályok. Céljuk, hogy a már fölöslegessé vált paragrafusokat kigyomlálják a jelenlegi szabályok közül.
Mayer András, a Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet ügyvezetője felidézte: 1968-ban született az a bécsi egyezmény, amely többek között az európai országok közlekedési szabályrendszerét egységesítette. Ehhez Magyarország később csatlakozott, és ez alapján elindult egy új közlekedési jogszabály készítése, ez a KRESZ, ami 1976. január 1-jén lépett hatályba. Mint mondta, azóta már több változat is készült, és most már egy jó ideje tudni, hogy hozzá kell nyúlni a KRESZ-hez. A szakember ugyanakkor a Pénzcentrumnak megjegyezte: az alapszabályok lényegében nem változnak, hiszen azokat a bécsi egyezmény rögzíti – szemlézte az Infostart.
A szemléletében gondoljuk a változtatást. Olyan struktúrába alakítani, hogy könnyebben értelmezhető legyen, hiszen a könnyebb értelmezhetőség a szabálykövetés alapja
– tette hozzá.
Pető Attila, a Kreszprofesszor néven ismert közlekedési szakember is részt vett az egyeztetéseken. Ő azt mondta, régi igény, hogy egy, a mai kornak megfelelő, modern, viszonylag rövid, de mégis információkkal teli jogszabály íródjon, amiből az emberek tudnak közlekedni, a tanárok pedig tanítani. Közölte azt is, hogy a szakmai egyeztetések még eléggé az elején tartanak, tehát egyhamar nem születik meg a végleges módosítási javaslat.
Cipelünk magunkkal olyan jogszabályt, aminek ma már semmi értelme
– mondta, hozzátéve, hogy mindenkiben megfogalmazódott az egyszerűsítés igénye.
Kitért arra is, hogy bár a bírságtételek a közelmúltban körülbelül 50 százalékkal emelkedtek, “de még mindig megmosolyogtatóak.” Ha valaki az autópályán 130 helyett 230-cal megy, kap 300 ezer forint bírságot, de ez nem nagyon fogja visszafogni azokat, akik több tízmilliós autót hajtanak.
Forrás: ATV, fotó: YouTube
Bukohill
2024-02-29 at 15:05
Végre megtilthatnák, hogy mindenféle féleszű idióta sárga villogókat szereljen a járművére.
Római jogász
2024-02-29 at 11:41
Mikia352024-02-29 at 09:45
Ember!!
Nem azt írtam, hogy ENGEM ZAVAR!!!
Hanem azt, hogy a kretén gazemberek ebbe kötöttek bele!!!!!!!!!!
Próbáltam jellemezni, hogy a jogalkotás mekkora baromállat!!!!
Laci
2024-02-29 at 10:45
Nagyon sok a felesleges tiltás, Büntetném, ha az útépítők hétvégén kint hagyják a táblákat, miközben senki sem dolgozik, semmi nem indokolja. Pofátlanságnak tartom autópályán 90-es, vagy 100-as táblák kihelyezését, mert ez csak arra van, hogy a rendőrök tudjanak lesben állni. Több kamerát kérek a zebrákhoz, mert sok az őrült. vagy pl. Gödön védőkorlát van az út mellett, mégsem engedik meg a 70 km-es sebességet. A múltkor Kismaroson a babakocsis anyukát alig tudtam visszarántani, pedig az egyik sáv elengedett, de egy újgazdag gyerek százharminccal elszáguldott előttünk mintegy 10 cm-re. Ezektől legalább 10 évre bevonnám a jogosítványt. A baleseteknél kötelezően előírnám a Kresz táblák felülvizsgálatát, az út és az csomópont kialakítás vizsgálatát, mert nem mindent tiltani kell, hanem jó utakat és csomópontokat kell tervezni. Az előírások jók, de be kell tartatni őket. Pl: Verőcén két öntöttvas villanyoszlop áll egy kanyarban az út közepén, szabálytalanul, de egy gazember polgármester kisírta, hogy ez milyen szép. Az egyiket kidöntötte egy kamion, mert nem tudott miatta kanyarodni, a másik még áll, pedig három ember halálát okozta. Az útkarbantartók pedig csak lopják az állam és az önkormányzatok pénzét, ahol aszfalt kocsibejáró van az többnyire lopott, kátyúzás csak papíron van, a drága javító anyagokat ellopják. Az útszegélyt csak papíron javítják, az érte járó pénzt ellopják. Van itt még tennivaló. Ahol komcsik maradtak vezetőnek ott csak lopnak, csalnak, hazudnak.
csakafidesz
2024-02-29 at 10:15
Mikia35 2024-02-29 at 09:45
A harmadik lámpa nem zavar. Főképp az zavar, hogy a hársó lámpák formáját és FÉNYERŐSSÉGÉT semmi sem szabályozza. Beállok a lámpánál, előttem áll a Nagy Luxuskocsi formabontó hátsó lámpával és ezek olyan erős fényűek, hogy inkább a műszerfal tetejét nézem. Ha fékez annak a fényét a Holdon is lehetne észlelni. Ez teljesen felesleges. Éjjel jövök a pályán, előttem egy Mercedes. Fékez, azt látom, hogy olyan a fénye mintha vakut dugnának az orrom elé. Erre nincsen szükség. Egy fékező kocsit elég 150 méterről észrevenni, a szomszéd falúig nem kell elérnie a fénynek.
Mikia35
2024-02-29 at 09:45
Római jogász
2024-02-29 at 08:56
Miért baj Neked, hogy hátul középen, általában a hátsó szélvédő felső élének magasságában van egy féklámpa?
Az a féklámpa arra hivatott, hogy ne csak a közvetlenül mögötte haladó gépjármű vezetője lássa a fékezési szándékot, hanem a szélvédőn keresztül akár a második, harmadik gépjármű vezetője is érzékelje ezt.
A büntetési tételeket kellene főleg a 180-200km/h-val gyorhajtóknak megemelni.
De azt is meg kellene tiltani, hogy kerületi önkormányzatok álszakemberei csak úgy megváltoztathassák az utcák menetirányát (lásd Bp. VII. ker), közlekedési káoszt okozva, valamint a bicigli sávok kialakításának módszerét!
Római jogász
2024-02-29 at 08:56
Ismerve a magyar jogalkotás színvonalát a fos helyett majd kapunk valami másik szart!
A 90-es években évekig tiltották az amerikai autók behozatalát, mert azoknak volt középen is a hátsó szélvédőnél egy stop-lámpa.
Aztán azóta minden új autón van ilyen jelzőeszköz.
Piha!…