Németországnak vissza kellene térnie a Nyugat és Kelet, valamint a nagy és kis tagállamok közti közvetítői szerephez, ahogy régen tette ezt Helmut Kohl, most pedig Emmanuel Macron – írja a Frankfurter Allgemeine Zeitung. A cikk szerint az elmúlt évek Lengyelország és Magyarország elleni küzdelem nem felelt meg az együttműködés szellemének, hanem mérgezően hatott az EU belső kohéziójára.
A Frankfurter Allgemeine Zeitungban megjelent cikk felhívja a figyelmet arra, hogy a lengyel és a magyar kormány által hozott egyes intézkedések ellentmondanak a jogállamiságról alkotott elképzeléseknek, ugyanakkor egyre világosabbá válik, hogy a tagállamok közös értékrenddel rendelkeznek, azonban az értékek meghatározása nem egységes. A szerző továbbá megjegyzi, hogy az elmúlt évek Lengyelország és Magyarország elleni küzdelem nem felelt meg az együttműködés szellemének, hanem mérgezően hatott az EU belső kohéziójára.
A cikk kiemeli, hogy Németországnak vissza kellene térnie a Nyugat és Kelet, valamint a nagy és kis tagállamok közti közvetítői szerephez, ahogy régen tette ezt Helmut Kohl, most pedig Emmanuel Macron, aki nemrég meglátogatta Orbán Viktort, mivel felismerte, hogy az összes tagállam egysége nélkül a további integráció kudarcra van ítélve. A cikk felhívja a figyelmet arra, hogy az európai egyesülés nem az európai identitások és értékek összeolvasztására jött létre, hanem a szuverén államok közötti együttműködés és a kölcsönös előnyök érdekében. A fiatal tagállamok arra emlékeztetik az európai közösséget, hogy az egység a sokféleségben nem jelenti a sokféleség egyesítését.
Forrás: Mandiner; Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
Pamacs
2022-01-05 at 21:27
Németország, megszállt ország, (azt hiszem, 21 amerikai hadosztály által, ma is). Amerikai atomfegyverekkel teli. Annyi a mozgástere, amennyit a Pentagon, CIA, FBI és a FED enged neki. Ennyit a német morál lehetőségeiről, ami engedve van nekik-
Torockó
2022-01-05 at 19:58
“tegyük helyre”: “A német Európa egyik legértelmesebb és legerkölcsösebb nemzete.” Lehet, de nem biztos. De az biztos, amire te is célzol, hogy “öngyűlölő”vé tették. Azaz elhülyítették, gyávát csináltak belőlük, kezelhető birkákat. Beteg közösséggé tették őket.
És ez az ő felelősségük is. Erre az idiotizmusra nem válasz az, hogy mi mondjunk le saját érdekeinkről.
Igen, tanulunk, ránk fér, de a meghunyászkodást, ne vegyük át.
Rézmüves Gusztáv
2022-01-05 at 19:01
Tisztelt mindenki.
Szerintem itt az ideje, hogy tisztázzuk.
—————————————
Kérem, ha egy tagállamban nemzeti keretek között a felek azért nem tudnak elrendezni egy feszültséget.
Mert az egyik 2/3 parlamenti többséggel referál a meghozandó törvények meghozatala tárgyaiban.
Azt nem célszerű elrendeztetni. Brüsszelben.
Valamely kisebbséget alkotó csoport vagy társaság lobbista ráhatásának lefeküdve.
Lehetővé kellene tenni az Európai Unió állampolgárainak, (jogainak) valós bisztositását.
Nevezetesen az Unió onbucmani feladatát ellátó egyed egy megfelelő felületen lehetővé kellene tennie, hogy meneszthetővé, váljon az a biztos .
—————————————————-
Amely nem az unió érdekében, hanem mint az meg is történhetett a saját számlájára érkeztetett nagyösszegü kenő pénzeket.
Rézmüves Gusztáv
2022-01-05 at 18:54
Tisztelt mindenki.
Szerintem itt az ideje, hogy tisztázzuk.
—————————————
Kérem, ha egy tagállambab nemzeti keretek között a felek azért nem tudnak elrendezni egy feszültséget.
Mert az egyik 2/3 parlamenti többséggel referál a meghozandó törvények meghozatala tárgyaiban.
Azt nem célszerű elrendeztetni. Brüsszelben.
Valamely kisebbséget alkotó csoport vagy társaság lobbista ráhatásának lefeküdve.
Lehetővé kellene tenni az Európai Unió állampolgárainak, jogainak valós bisztositását.
Nevezetesen az Unió onbucmani feladatát ellátó egyed egy megfelelő felületen lehetővé kellene tennie, hogy meneszthetővé, váljon az a biztos .
—————————————————-
Amely nem az unió érdekében, hanem mint az meg is történhetett a saját számlájára érkeztetett nagyösszegü kenő pénzeket.
obsitos
2022-01-05 at 17:25
FIATAL TAGÁLLAMOK???????
A törökök ellen küzdöttünk, védtük a valagukat a “művelt Nyugaton”, Belgium 1830 -ban szakadt el Németalföldtől, megalakult Hollandia (!) Luxemburg 1890-ben lett őnálló!!!!!!!
Balfék cikkíró, de legalább felfogta, hogy ekkora “széjjelség” nellett SOHA nem lesz Európai Föderáció, mert Németország 16 tartományból, Ausztria 7 tartományból áll, önálló (?) államapparátusokkal; Jugoszlávia 7 felé gurult szét, Belgium a szakadás szélén lavírozik (Flandria és Vallónia); Spanyolország már nem is világos, hogy egyben van-e még Katalóniával.
Attól, hogy a németeket a vereségük ellenére az amcsik a Marshall tervvel kihúzták az éhhalál torkából, nem kellene ekkora pofát nyitniuk, pont erről szól(na) a demokrácia, amit rajtunk kérnek számon.
Orientál
2022-01-05 at 16:03
…. Ezzel nem a teljes németséget jellemeztem ,mert én akikkel pénzügyi kapcsolatban álltam azok voltak és máig is becsületesek és korrektek , tehát megbízhatóak.
Orientál
2022-01-05 at 16:01
Csak egy példát említek ,sajnos német cég akarta a magyar feltalálótól ellopni az üvegbeton gyártásának jogát ,mindenre a jogát ,tehát lopott.
egresi istván jános ernő
2022-01-05 at 13:38
korrupt européerek:
Ha figyelmesen elolvasta a hozzászólásomat, akkor tudnia kell, hogy egy szóval sem írtam az erkölcsről, és a “birodalmi” Németországról sem írtam semmi jót, de – úgy tűnik -, a bécsi döntések kapcsán írtak is elkerülték a figyelmét.
A kereszténységhez való visszatérésre tett kijelentésével egyébként teljesen egyetértek, egy apró kiegészítéssel: Erre egész Európában szükség lenne, nálunk is, a jelenleginél mindenképpen nagyobb mértékben. (Ahogyan Orbán Viktor Miniszterelnök Úr is emlegetni szokta, “Európa és Magyarország vagy keresztény lesz, vagy nem lesz.”.) Sajnos, Karácsonykor, Húsvétkor, Szent István napkor, e web-lapon is, jópáran szapulják a kereszténységet, pedig – az én felfogásom szerint – kereszténység nélkül nincs igazi konzervatív és nemzeti gondolkodás, magatartás és politika, ez az alapja mindennek.
korrupt européerek
2022-01-05 at 12:38
Nem a német embert ekéztem, hanem a német vezetőket és német gigamultikat. Ez óriási különbség! A befelé forduló Németországgal semmi bajom, a birodalmi Németországot gyűlölöm, amely az Európai Unión keresztül akarja megszállni és elpusztítani Európa szabad nemzeteit.
Szerintem pedig a Nyugat és a Kelet majmolása mögött áll rejtett magyarellenesség (öngyűlölet?).
Németországot a kereszténység tette/tenné erkölcsössé, semmi más. A sok pénz nem tesz erkölcsössé.
A magyarországi korrupció egy jelentős része a német/osztrák cégekhez kötődik, szóval nem kell ez a német erkölcsösség mese.
lyukas zokni
2022-01-05 at 12:17
tegyük helyre!
a német a legerkölcsösebb nép? jó vicc volt:) hol van a legtöbb swinger club szerinted? hol forgatták a legtöbb pornófilmet a 80-as években? és attól, hogy rájuk erőltették az öngyűlöletet, ezt még nem kellett volna elfogandiuk, végre ki kéne mondania a népet népnek, hogy elég volt az 5 generáció óta tartó vezeklésből és persze kártérítés-fizetésből, olyan dolgokért, amiket a most élők dédszüleik követtek el, aki most földig hajol szégyenében, annak még a nagyapja sem élt akkor… az itt lévő autógyárak nem véletlenül vannak itt, mert mi adtuk alá a szinte ingyen telket, a közműveket, autópályákat, és adjuk a jól képzett, fegyelmezett és német szinten teljesítő munkaerőt. nem kell tőlük hanyatt esni, érdekből jöttek ide.
egresi istván jános ernő
2022-01-05 at 11:50
korrupt européerek:
Előre bocsátva azt, hogy sem a régi, sem a mai “Nyugatért”, egyáltalán nem vagyok oda, azért egy-két tényről nem feledkezhetünk meg:
A néhány multi, amely valóban kevesebbért dolgoztatja honfitársainkat, mint az anyaországiakat; nagyon sok magyarnak ad munkát (milyen más cég adna nekik munkát, ide értve a bedolgozókat is?); és – még ezzel a fizetéssel is -, nagyságrenddel jobban keresnek a dolgozók, mint más munkaadóknál (és akkor még nem beszéltem az Ausztriába naponta / hetente ingázókról). Észak-Nyugat Magyarországon élek, minderről amit írtam, személyes tapasztalatom van.
A Harmadik Birodalomról, meg Hitler politikájáról, lesújtó a véleményem (és akkor finoman fogalmaztam), de ilyenkor hajlamosak vagyunk a következőkről elfeledkezni:
A trianoni diktátum revíziójára törekvés, Horthy Miklós és kormányai részéről, helyes volt. Azonban, a részbeni korrekciójára, Hitler (kisebb részben Mussolini) “jóvoltából” került sor, így – ahogyan Márai Sándor írt ezekről az időkről – a bécsi döntések a végzettől kapott ajándéknak bizonyultak.
(Az már csak “hab a tortán”, hogy a bécsi döntések, részben, de követték az etnikai határokat, a trianoni diktátummal ellentétben. Ez azonban nem jelenti azt, hogy én egyetértek a történelmi Magyar Királyság megbontásával, annak ellenére, hogy az etnikai megoszlásra (is) hivatkoztak.)
tegyük helyre!
2022-01-05 at 11:10
@ korrupt européerek (és más németezők)
A német Európa egyik legértelmesebb és legerkölcsösebb nemzete. Megfigyeltem, hogy azok a látszatjobboldali libsik németeznek, akik gyávák ahhoz, hogy fehérezzenek.
Nincs még egy olyan nép Európában, amelyet az elmúlt évtizedekben ennyire megdolgoztak volna. Rájuk kényszerítették az öngyűlöletet, ezért gazdasági nacionalizmusba menekülnek. Mert, tegyük hozzá, ők ezt meg is tehetik.
De ha nekünk ez nem tetszik, ajánljuk fel a hazai Mercedes- és Audi-gyárat a tótoknak.
Vagy csináljunk olyan magyar személyautót, amely felveszi a versenyt német minőséggel.
Nem megy? Akkor jobb, ha hallgatunk, és inkább tanulunk tőlük.
Például munkamorált, pontosságot, tervezőképességet. A tökéletesség igényét.
Etel
2022-01-05 at 10:44
Megjelent a cikk a FAZ-ban. Vezércikk? Nem, azt azért jeleztétek volna. Valamely neves politológus cikke? Nem, hiszen nincs neve. Olvasói levél? Talán.
A helyzetet jól írja le a “szerző” de nem vállalja.
Akkor mi ez? Szelep? Nem, mert a kutyát sem érdekli Németországban, hogy miként törik be a perifériát, csak be legyen törve és szolgálja a birodalmat, talán még szerencsénk is van, hogy egyelőre kell ez a szolgálat, addig mindenesetre, míg a sokkal nagyobb perifériák átveszik a szolgálatot.
Ez csak a névtelen szerző lakmuszpapirja, nem árt tudni, mennyire szinezodik
el, mekkora nyomás kell, mennyire legyen szemérmetlen a kezelés, nehogy aránytalanul nagy erőt és pénzt vesztegessenek el.
mzsmnb
2022-01-05 at 10:25
És ennek az újságírónak még van állása ??? 🙂
korrupt européerek
2022-01-05 at 10:24
Németoszág minimum kétszer elpusztította Lengyelországot és Magyarországot az elmúlt 100 évben. És még nem számoltam a kommunizmust, amit szintén ők és az Oroszországba márkizayozott ügynökeik (Lenin) találtak ki. Miért kéne megbízni bennük?
Az Európai Unió pontosan úgy és annak látja Magyarországot és Lengyelországot, ahogy Hitler Harmadik Birodalma. Miért kéne megbíznunk bennük?
Azért mert idehoztak néhány tucat multit, akik a németországi fizetések negyedéért dolgoztatják a kelet-európaiakat?
Ha a német européer pusztán a pénze miatt “érték” és “jogállam”, akkor egy nagyon undorító és elvtelen világba léptünk be 2004-be.
lyukas zokni
2022-01-05 at 10:23
az okos németek előbb-utóbb csak rájönnek a dolgokra, csak idő kell nekik, nemsokára azt is belátják majd, hogy felesleges volt idecsődíteniük az utóbbi években több millió kecskebaxót, mert nem mennek velük semmire. a végén még visszakapcsolják az atomerőműveket is.
Torockó
2022-01-05 at 10:10
Egy biztos, hogy a magyar ember nem olyan, hogy, ha ütik, akkor engedelmes szolga lesz belőle. A nyugatiak tudatmódosítása nyilvánvalóan sikeres volt, ők már ilyenek. Mi viszont ma már jobban utáljuk az Európai Uniót – bár még mindig nem akarjuk, hogy csapataik távozzanak, mint az szovjetek – mint anno a Szovjetuniót.
Theo
2022-01-05 at 10:03
Jo reggelt.
hozzaszolo
2022-01-05 at 09:39
A mindenáron erőltetett széthúzó brüsszeli politika rosszul hatott a tagállamok kohéziójára.
A megsózott leves elrontotta a leves sótlanságát.
A macska fel van mászva a fára..
Karácsony.sk
2022-01-05 at 08:56
Ez egy tökéletes felismerés volna egy bárány nemzettől, csak az a baj, hogy ezt egy német újság írja és nem a kormány képviseli!
Orbán kezdetektől fogva s főleg 2015-től ezt szajkózza, de sajnos süket német bárányok fülére talált!
Szlovákiából……
Locksmith
2022-01-05 at 08:53
Az EU-nak vissza kellene térnie a demokrácia ösvényére, mert jelenleg egy Közép-Afrikai diktatúrához hasonlít. Zsarolja, fenyíti a másképp gondolkodó tagjait, és nem vitában próbálja meggyőzni. A visszatérés első lépéseként EU-s népszavazást, vagy magyar mintára eu-s konzultációt kellene kiírni a következő témakörökben:
Migráció – LMBTQ jogok versus gyermekvédelem – Egyéni szabadság jogok vs a többség jogainak elsőbbsége – Európai Egyesült Államok vs szuverén nemzetek gazdasági együttmüködése. Döntsön az eu polgár, hogy mit szeretne, aztán ehhez tartsa magát Brüsszel – ÉS NE FORDÍTVA! Ez a jó irány, a mostani csak az EU széteséséhez vezet egy hosszú, gyötrelmes úton.
UFF
tarcsa
2022-01-05 at 08:32
Az EU jelenlegi működése nem az európai országok akaratát, elképzelését tükrözi. Azt teszik, amit parancsolnak nekik. És ez nem a vén filantrop. Ezek Soros gazdái, akik nincsenek és azt sem tudja senki, hogy valaha is léteztek. A nevüket sejtetni sem szabad, tőkéjük pedig nem mindenféle össze-vissza változó részvényekben vannak. Az sem tudható ki finanszírozta a 30 éves háborút, a jakobinusokat, Lenint és Hitlert. A sor nagyon hosszú.
Feri
2022-01-05 at 08:28
Szelep!
márko
2022-01-05 at 07:39
ÉS
. ez német cikk, CSAK hamis siránkozás
MERT
. az EU működhet , CSAK az 1985-ös alapszabály alapján
. plusz az 1985-ös MAGÁTÓL értetődő értékrend alapján ( akkor mindenkitől elfogadott volt )
/
ÉS MERT
. az EU egész parlamentáris szerkezetét kisajátította a
. német bakancsos + hegemón klikk
HOGY
. a saját gazdasági érdekeit + értékrendjét RÁERŐSZAKOLJA minden tagországra
/
a valami humbuk “jogállamiságot”
ÉS
. és ennek a “jogállamisági elméletnek” a technológiája
. az a ” független + NEM RÉSZREHAJLÓ bírókon + jogászokon ” végrehajtva van
. és ezeket a “humbuk + független jogászokat”
. NEM SZABAD véleményezni ( kritizálni SEHOGY) , mert ők szentek
/
ÉS
. a luxemburgi bíróság + minden többi bíróság, azok SZUVERÉN nemzetek fölött vannak
ÉS
. amit ezek kimondanak , az AZONNALI TÖRVÉNY minden ország fölött
/
EZ a metodológia HOGYAN kell birodalmat alapítani jogi FEGYVERREL
/
így látom én röviden
Manó
2022-01-05 at 07:34
Az újságíró, és a főszerkesztő még szabadlábon van?
TS
2022-01-05 at 07:21
Elképzeléseknek ellentmondani – ez jogi kategória?