“Az én elnökségem alatt nem volt és nem is lesz kegyelem a pedofiloknak, ez így volt ebben az esetben is” – ezt közölte Novák Katalin az ATV kérdésére a bicskei gyermekotthon kegyelemben részesített igazgatóhelyettese körüli botránykeltésről. A köztársasági elnök hangsúlyozta: az egyik leggusztustalanabb és legsúlyosabb bűncselekménynek tartja a pedofíliát.
Undorodom a pedofíliától, az egyik leggusztustalanabb, legsúlyosabb bűncselekménynek tartom. Az én elnökségem alatt nem volt és nem is lesz kegyelem a pedofiloknak, ez így volt ebben az esetben is
– ezzel reagált a köztársasági elnök az ATV kérdésére a Sándor-palotában más témában, az örmény államfővel tartott sajtótájékoztatóján, amikor a nagy visszhangot kiváltó kegyelmi döntéséről kérdezték. Az elnök arról is beszélt az ATV riporterének, hogy a pedofilok elleni szigorúbb fellépésnek, a pedofilok nyilvántartásának a bevezetésének ő volt az egyik leghangosabb élharcosa annak idején. Mint mondta, van egy jogszabályi rendelkezés, amely szerint az elnöki kegyelmi döntések indokolása nem nyilvános; ennek megfelelően természetes az, hogy minden kegyelmi döntés felvet kérdéseket, és adott esetben ezek megválaszolatlanok maradnak.
Ez így volt az elmúlt 33 évben, és így van a világ legtöbb országában is
– közölte. Hangsúlyozta: az elmúlt napokban egy olyan politikai kampánynak vagyunk tanúi, amely rengeteg valótlan állítást tartalmaz. Minden kegyelmi döntés a természeténél fogva megosztó, és ő az elé terjesztett több száz kérvényről minden esetben igyekszik a leginkább körültekintően dönteni.
Együttérzek a pedofília minden áldozatával, és amennyiben valakinek akár kormányoldalról, akár ellenzéki oldalról valóban olyan szándéka van, hogy érdemben lépjünk fel még hatékonyabban a pedofíliával szemben, annak partnere vagyok most is, és az leszek a jövőben is
– szögezte le Novák Katalin.
Nem pedofil, de nem is ártatlan…
Mint ismert, a büntetése jó részét már letöltő igazgatóhelyettes és köztiszteletben álló sportember bűne, hogy nem hitt a pedofil bűncselekmények áldozatává vált diákoknak, és így közreműködött az esetek eltussolásában. Álláspontját csak akkor változtatta meg, amikor az igazgató számítógépén a nyomozók megtalálták a bizonyítékokat. Az ügyről Jeszenszky Zsolt írt ma velős vezércikket a PestiSrácok.hu-n, amit – ha még nem tette – érdemes ITT elolvasni. A vezércikk felidézi a pedofilügyekről számos nagy hatású leleplező riportot készítő Füssy Angéla kolléganőnk állásfoglalását is, amely ITT található.
Forrás: ATV; Fotó: MTI/Hegedüs Róbert
Királytigris
2024-02-06 at 21:13
A megkegyelmezett nem hitt a diáknak, csak akkor változtatta meg a véleményét, amikor kézzel fogható bizonyítékok felszínre kerültek, ez pedig az igazgató őrizetbe vétele után derült ki.
Ha lemodellezzük az esetet, azért az ember nagyon ritkán fordul szembe a közvetlen főnökével, mert ha az nem bizonyított, akkor a vádló bizony elveszíti a kenyerét.
Ebben az esetben téves bírói döntés született a megkegyelmezett ügyében. Ezért indokolt a kegyelem.
Ne felejtsük el, hogy a diákok nem mindig őszinték és szavahihetőek. Tehát a megkegyelmezett hitetlensége az ügyben indokolt lehetett, főleg ha a diákok igazmondásáról már szerzett sajnálatos tapasztalatokat.
fanni
2024-02-06 at 21:05
Tisztelt Sas!
Én hívőként nem vagyok ennyire megengedő: a Jó Pásztor elűzi a farkast, nem pedig beengedi az akolba. Szóval, ki a farkassal az akolból!
Sas
2024-02-06 at 19:57
ismét kiderűlt, hogy a balosok nem keresztények-nem tudnak megbocsátani-lincselni szeretnének.
Sas
2024-02-06 at 19:55
Fanni-ez krisztusi tett volt-ezért nem érted.
Sas
2024-02-06 at 19:54
A BŰNÖSÖKNEK SZOKTAK KEGYELMET ADNI-EZ-KERESZTÉNYI -ÉS MIVEL KERESZTÉNY-KEGYELMET ADOTT EGY BŰNÖSNEK-A BALOLDAL AKAR LINCSELNI-LE VANNAK S..VA.
János
2024-02-06 at 18:58
t
2024-02-06 at 18:5
Én is örülök, hogy örömet tudtam szerezni neked.👍😄😃🎆
Bár mindenki így lenne vele!
t
2024-02-06 at 18:53
János
Örülök hogy téged meggyőzött a zéró felelősség vállalás. Ezért tartunk itt.
János
2024-02-06 at 18:46
Novák Katalin reagált az itt felvetett kérdésekre, vádakra. Engem meggyőzött❗❗❗
Az más kérdés, hogy az “igazságszolgáltatás” eljárása helyes volt-e❓❗❓❗❓
A felmentést pedig az idő majd igazolja. Egy pedifil nem tud kibújni a bőréből, akár egy megrögzött gyilkos vagy megrögzött, radikális liberálnáci – és ismételni fog. Majd meglátjuk. Én hiszek Novák Katalin lelkiismeretességében. Nálam bizonyára jobban ismeri az ügyet és tanácsadói bizonyára nem vezetik félre. Egyébként is kiváló Elnökasszony❗👍❤️
Csak hogy tudd.
2024-02-06 at 18:45
K.13.56. Neked sem ártana a magyarnyelvet megtanulni,mivel fogalmazás programm még nem létezik,így magadra vagy hagyatkozva.A kommentjeid pongyola fogalmazást mutat nincs szókincsed.Előbb vizsgáld felül önmagad. Nincs okod,jogod kritizálni másokat.
t
2024-02-06 at 18:40
Szánalmas talpnyaló..
Juhász Gyula
2024-02-06 at 18:38
Szerintem az ukrán barát Novák Katalinnak egy báb nincs önálló gondolata. Amatőr, menjen vissza családanyának, politikusnak nem alkalmas,
Televan a, televan
2024-02-06 at 18:36
Mi folyik itt a jobboldalon?!
Pálffy, Trombitás, Novák. Ki lesz a következő?
T.rex
2024-02-06 at 18:02
wendriener aladár /jó kérdés!
fanni
2024-02-06 at 17:57
Az átlag magyar állampolgárok döntő többsége nem adna kegyelmet a pedofil bűncselekmények eltussolásában közreműködő igazgató-helyettesnek. Novák Katalin miért tette meg mégis? Nem értem. És most miért csodálkozik az emberek felháborodásán és a baloldal támadásán? Egy ilyen magas labdát még ez a szerencsétlen baloldal is le tud ütni.
Nagy Ivó
2024-02-06 at 17:32
@Annonim
Ez már az “ésszerű” magyarázat. Ennél többet én nem kérnék. Az eddigi tapasztalatok alapján az csak rontana a helyzeten.
Annonim
2024-02-06 at 17:26
Személy szerint várom Novák Katalin nyilatlozatát,mivel az eljárás a közvéleményt megosztotta.A sok beszèd végere tegyünk pontot is.Bizonyosan meg van rá az ésszerű magyarázat.
wendriener aladár
2024-02-06 at 17:07
Nem gondolom, hogy Novák Katalin ezt a döntést önszántából hozta meg. Ki vagy kik lehetnek azok, akik befolyással bírnak a Magyar Köztársaság elnökére?…
B
2024-02-06 at 16:52
K.13.56. Odaid jutottunk,hogy a kommentháború király,javaslatot tesz Novák Katalin leváltására és egyidejüleg megnevezi az uĵ Köztársasági Elnököt.Parancsszóra semmi nem megy. Az idegeidet kell kivizsgáltatni. Senki vagy te ehhez,te kétlaki.
Yoggi
2024-02-06 at 16:47
@Nahát
Tehát szerinted egy pedofil ügyét eltussolni próbáló (kiskorú gyermek kényszerítése által is) elítélt bűnöző (pardon, már ennek sem lehet nevezni, hiszen kegyelmet kapott, mentesítéssel…) kegyelemben részesítése választási mocskolódás.
Hát, akkor remélem a teljes rokonságod megkeresed, hogy egy ilyen makulátlan ember nevelje őket az iskolában.
Tudod, ez az utolsó szardarab most visszamehet a gyerekek közé dolgozni, és senki nem fog róla tudni semmit, ugyanis mentesül a büntetett előélet következményei alól.
Neked teljesen elmentek otthonról. (Mondjuk nem először a pályafutásod alatt…) Hol van ilyenkor a “gyermekeinket hagyják békén!”?
Mennyire kell elvakult fanatikusnak és ostobának lenni, hogy ilyenkor is elkezd megmagyarázni, hogy a sárga, totyogó, hápogó madár nem kacsa, hanem barnamedve?
Nem véletlen, hogy egy-két gondolkodni is tudó (általában egy mondatukkal sem értek egyet, de tudnak értelmesen, kulturáltan fogalmazni és érvelni) fidesz szavazó ember számára is elfogadhatatlan a dolog.
Te persze mit tudsz ebből kihozni? Gyurcsány. Zseniális.
Bezzeg amikor Trombita leírta, hogy jobb egy meleg pár által nevelt gyerek, mint egy nevelőotthonos, akkor beindultak a gyűlölet reflexek…
“Kedves Fruzsina, minden tisztelettel kérlek, hogy ne keverjük ide a 2006-os ügyet, márcsak az akkori áldozatok emléke miatt se. A mostani eset végtelenül egyszerű, született egy rossz döntés, valószínűleg többen is hibáztak. Ilyenkor nem titkolózni kell és terelni, hanem magyarázatot adni, elnézést kérni és ha lehet, valahogy jóvá tenni.”
Nem bonyolult ez.
T.rex
2024-02-06 at 16:36
Anonim András / Tisztelt András!Te ugyanolyan fotelhuszár vagy mint pl. én!Kár itt arról osztani az észt, hogy egy gyermek háborgatása enyhébb eset mint egy közúti baleset!A gyermekbántalmazás bármilyen formája, nagyon súlyos bűncselekmény!! Minden konzervatív,így én is örülök hazánk gyarapodásának,a befektetőknek!(számomra kissé zavaros,ez a téma hogy kerül ide,de örülünk..)A bírói kar nem független (lehet az adott bíró pedofil!),és ismerek olyan országot,ahol minden klappol pl. Szingapúr!
Uncle Ment
2024-02-06 at 16:22
Nem ez volt a kérdés Katalin Asszony!
Puncius Pinatus
2024-02-06 at 16:12
A mocskos hazai trágyadomb ballibsi oldal jó lenne, ha a saját bűncselekményeivel, gengsztereivel foglalkozna!
Ahogy a posztkomcsi szar alakok mondtak le elkövetett
súlyos bűneik miatt, így fog lemondani a Köztársasági Elnök is!!!
Ideje lenne nektek is a szemeiteket kilövetni!
Ahogy tette a tetves gy.f. is,
Nahát
2024-02-06 at 15:57
Saját, normális, vonzó program híján beindult a baloldal választási mocskolódása. Azzal mégsem kampányolhatnak, hogy támogatják az illegális bevándorlást, háborúpártiak, és minden óvodába dragqueeneket szeretnének! Dobrev és Gyurcsány a lopott villájuk mellé éppen most építenek fel egy többszintes kacsalábon forgó luxuspalotát. Erről beszélgessenek az ATV-ben, ha merik! :-)))
Nagy Ivó
2024-02-06 at 15:57
Nem fog már sokkal több ilyen hiba beleférni a Fidesznek mint a Novák.
K
2024-02-06 at 15:48
–Tehát a bíróság ítélte el, jogerősen és nem a hozzászólók ítélkeznek önbíráskodva.
Miért is ítélték el az igazgatóhelyettest, K. Endrét? Azért, mert a vádhatóság szerint részt vett az ügy eltusolásában, megpróbálta tisztára mosni az igazgatót.
–Tehát K.Endre cinkos volt, és a cinkos tettestárs azonos az elkövetővel.
–Novák Katalin szembe megy a FIDESZ saját elveivel.
*******
–Novák Katalin nincs tisztában a magyar fogalmakkal, a magyar szavak jelentésével.
A cinkos szó jelentése bűntárs, bűnsegéd , akinek bűne ugyanolyan súlyos mint azé akinek Ő a társa és bűnsegéde.
–Novák Katalin is inkább egy külföldi, a vezetékneve se magyar, és inkább a külföldi nyelveket ismeri mint a magyar nyelvet.
–Nem ártana Novák Katalinnak magyarul is megtanulnia.
Ballib
2024-02-06 at 15:45
Már fel volt függesztve az igazgató, mert vád alatt volt, amikor ő részt vett a fedezésében.
Nem lányokat molesztált, hanem fiatalkorú fiúkat.
Jogerősen ítélték el és mondták, hogy többet nem dolgozhat kiskorúak körül.
Novák kegyelme után mehet vissza gyerekek közé.
Tényleg oké ez így? Nem lenne egyszerűbb Nováknak azt mondani, hogy “oké, tévedtem, visszavonom?” Nem lenne belőle semmi, jogerősen elítélt ember, aki kiskorúakat veszélyeztetett.
kektarnics
2024-02-06 at 15:35
Olvasom a kommenteket, es nem hiszem el, hogy mennyi gusztustalan, semmitmondo velemenyt irkalnak egyesek. A cikket tessek elolvasni, abbol kiderul, hogy az igazgatohelyettes sportember nem volt szandekoltan bunreszese a pedofil cselekmenyeknek. Gondolom, johiszemusegbol, nem hitte el, a lanyok panaszait, csak amikor a nyomozohatosag szembesitette ot, az igazgato szamitogepen megtalalt fotokkal. Pont.
Kampany van, azert vettek elo, es habositjak, az egy evvel ezelotti ugyet.
Zavarkeltes a celjuk, a lengyel kampany megtetszett nekik, Cseh Katalin megmondta, a lengyel valasztasok utan, hogy most mi jovunk.
Legyetek esznel emberek, nem szabad minden koszahirt elhinni, mert bajt hozunk a fejunkre!
Béla
2024-02-06 at 15:22
2023. március 31-től reintegrációs őrizetbe került, vagyis a büntetés-végrehajtási intézetet elhagyta, saját lakásában helyezték el…
Erről bíró döntött. Ha annyira gonosz lett volna, mint ahogyan te írod, akkor a bíró nem így döntött volna!
Ebből a reintegrációs őrizetből is feltételesen 2024. január 22. napján szabadulhatott volna, vagyis 9 hónap volt hátra ebből az őrizetből.
István
2024-02-06 at 15:20
Nem értek egyet Novák Katalin érvelésével. Ha már annyira nyugatias akkor illene tudni, hogy Amerikában mindenki köteles jelenteni a hatóságoknak ha bármi gyanú felmerül a kiskorúak bántalmazása vagy szexuális molesztálása során.
Nem a “köztiszteletben álló sportember” határozza el, hogy ki hihető és ki nem. Kutya-kötelessége volt jelenteni. Nem érdemelt elnöki kegyelmet.
Cika
2024-02-06 at 15:20
Ha a hazaáruló ballibek visítanak, akkor helyénvaló volt a kegyelem. Amiért ezek lelkesednek az mind ártalmunkra van és fordítva.
János
2024-02-06 at 15:08
Nem ismerem az ügyet, csak most látom, valamiért a liberálbolsik nagyon verik a habot körülötte. Gondolom, fogást próbálnak találni.
Kérdezem, a felmentett tevékenyen részt vett-e a profil cselekedetben vagy tudott-e róla abban az időben, amikor elkövette a bűnös??? Ha igen, akkor maga is bűnös. De ha csak a dolog kipattanásakor jutott tudomására és munkatársai viszonyban voltak, az egy teljesen más helyzet ❗❗❗
Magam megvetem az ilyesmit és szigorúan büntetendőnek ítélem❗
Imre
2024-02-06 at 15:04
„Az államfői kegyelemnek az a természete, hogy nem magyarázattal vagy indoklással születik. Ez egy ilyen műfaj” – mondta az idézett interjúban Novák. Ezzel pedig ő maga hozta fel, hogy milyen ellentmondások vannak az államfői kegyelemmel kapcsolatban a magyar jogrendszerben. Hiszen a gyakorlatban arról van szó, hogy egy, a törvények felett álló ember egyszer csak a semmiből hozhat egy döntést, amely – felülírva korábbi, jogerős bírósági döntéseket – szabadjára engedi egy bűncselekmény elkövetőjét.
füredi46
2024-02-06 at 14:36
Oké, hogy pedofiloknak nincs kegyelem, de a pedofilokat mentegető, azoknak falazó és azokkal cinkosságot vállalóknak sem szabadna ám lennie. 3 év 4 hónap börtönt nem akármiért szab ki a bíróság és a pedofilbarát hapsi most ezt megúszta. Ez így igazságos…?!
K
2024-02-06 at 14:20
Magyarországon a tolvajlásokat és a károkozásokat a liberális ellenzék okozza, és a külföldi globális liberálisok okozzák.
Hozzá nemértésről és aljas lopásokról csak a liberálisoknál lehet tapasztalni.
pl: egy szociológus azt hiszi magáról, hogy egy fővárost el tud vezetni.
Vagy egy olyan akinek nincs még jogosítványa sem, és elintézi a közlekedés akadályozását biciklisávok létesítésével.
K
2024-02-06 at 13:56
–Nincs olyan választási lehetőség (alternatíva) hogy Novák vagy Árpi bácsi.
De jelenleg van olyan lehetőség hogy Novák lemond, és helyette Kövér László vagy bárki más jobb lenne.
–Novák Katalin szembe megy a FIDESZ saját elveivel.
*******
–Novák Katalin nincs tisztában a magyar fogalmakkal, a magyar szavak jelentésével.
A cinkos szó jelentése bűntárs, bűnsegéd , akinek bűne ugyanolyan súlyos mint azé akinek társa és bűnsegéde.
–Novák Katalin is inkább egy külföldi, a vezetékneve se magyar, és inkább a külföldi nyelveket ismeri mint a magyar nyelvet.
–Nem ártana Novák Katalinnak magyarul is megtanulnia.
Solaris
2024-02-06 at 13:47
Sas, füröggyé
Füreden.
Oszt oszojjá széjjel.
Zakar Zoltán
2024-02-06 at 13:45
Kedves Elvtársak! Bite Buga üdvözöl benneteket? Nem rejtegetitek? Ő igazi asszisztens a peDogógiában?!
lesi
2024-02-06 at 13:42
ezek a bööööszmék!!! kutya szarból trágyadombot csinálnak
Rózsa
2024-02-06 at 13:41
Sokkal inkább Novák Katalin, mint a borvirágos Árpi bácsi.
Sas
2024-02-06 at 13:35
na, jó-akkor le vagytok s..va-hisztérikus banda.
Sas
2024-02-06 at 13:34
az az indoklás, hogy a háziörizete lett lerövidítve-jelentéktelen idővel.
K
2024-02-06 at 13:33
Miért is ítélték el az igazgatóhelyettest, K. Endrét? Azért, mert a vádhatóság szerint részt vett az ügy eltusolásában, megpróbálta tisztára mosni az igazgatót.
–Tehát K.Endre cinkos volt, és a cinkos tettestárs azonos az elkövetővel.
–Tehát a bíróság ítélte el, jogerősen és nem a hozzászólók ítélkeznek önbíráskodva.
****
–Novák Katalin hibát követett el, nem először, és ezért a legjobb ha önként lemond, és ha nem , akkor felszólítja erre a FIDESZ aki kijelölte és kinevezte.
***
–Nem kellene a jobboldalnak belemennie abba a hibába , hogy ezt a súlyos hibát Novák részéről védelmezi, nem tesz jót , saját elveivel menne szemben.
–Ez súlyosabb hiba mint ami Schmitt Pál esetében történt.
Mi az hogy CSAK belekeveredett az ügybe??????
–Cinkosa és tettestársa volt a pedofilnak, ami ugyanaz a súlyos bűn mint a pedofília.
–Novák Katalinnak azonnal le kellene mondania, vagy a FIDESZ-nek kellene felszólítania lemondásra, mert a FIDESZ jelölte ki és szavazta meg őt.
****
–A liberális baloldaltól teljesen függetlenül ezt a súlyos nagy hibát nem kellene a jobboldalnak támogatni, ezzel csak lejáratja magát különösen a júniusi választások előtt.
Nem kellene.
–Ez az ügy súlyosabb mint a Schmitt Pál ügye.
–Ezer ügyben a jobboldal sokkal és ezerszerte jobb mint a liberális baloldal kormányzása,pl:rezsicsökkentés,1 mill. munkahely létesítés, stb, de ebben az esetben Novák Katalinnak le kell mondania.
Mindennek ellenére a FIDESZ-re kell szavazni, de nem kellene egy ilyen hibát a FIDESZ-nek a nyakába vennie.
Sas
2024-02-06 at 13:33
solaris-az agyad a kvóta.
Horváth István
2024-02-06 at 13:32
Tisztelt Elnök Asszony.
Egy ország várja az indoklást,igazán meg érdemelnénk.
Sas
2024-02-06 at 13:32
a pasas–háziőrízetben volt-ebből lett elengedve pár hónap-amúgy egy megbélyegzett ember-soha nem fog hasonló munkakörbe kerűlni-ne óbégassatok.
Solaris
2024-02-06 at 13:31
Kvóta3.14na.
Sas
2024-02-06 at 13:30
a pasas –megbűnhődött–pár hónap lett elengedve-a háziőrizetéből-aztán pedig meg van bélyegezve-nem kerülhet gyerekek közelébe.
Sas
2024-02-06 at 13:25
NE MONDJON LE.NINCS MIÉRT.A PEDOFIL BÖRTÖNBEN VAN.
Cuki
2024-02-06 at 13:22
MONDJON LE, JÖJJÖN KÖVÉR LÁSZLÓ!!!
Sas
2024-02-06 at 13:18
Így is van-nagyon jó Köztársasági Elnök.