A Zhejiang Shuanghuan Driveline kínai járműipari vállalat nagyjából 39 milliárd forintos beruházásának eredményeként 450 új munkahely jön létre Jászfényszarun – jelentette be a tárca tájékoztatása szerint Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter pénteken a helyszínen.
A tárcavezető arról számolt be, hogy a cég elektromos autókhoz fog alkatrészeket gyártani a városban, ez már a jövő év első negyedében megkezdődik, ezzel párhuzamosan pedig új üzemcsarnok építését is tervezik. A mintegy 39 milliárd forintos beruházást az állam hétmilliárd forinttal támogatja, így hozzájárulva 450 új munkahely létrehozásához – tájékoztatott. Beszédében kiemelte, hogy a Zhejiang Shuanghuan Driveline piacvezető lesz Európában az elektromos autók motorjaihoz szükséges fogaskerekek és tengelyek gyártásában.
Tehát itt van egy újabb kínai beszállító, amely a nagy nyugati vállalatokat, a Teslát, a Volvót és a Scaniát fogja ellátni. Mindebből látszik, mekkora butaságot beszélnek és mekkora károkat okozhatnak azok az európai politikusok, akik a kínai és az európai gazdaság szétválasztásának szükségességéről beszélnek
-szögezte le.
A helyzet az, hogy a kelet-nyugati együttműködés a valóságban, a mindennapi életben, a gazdaságban folyamatosan erősödik
-jelentette ki, hozzátéve, hogy az ezért felelős szereplők ebben nem veszélyt, hanem lehetőséget látnak.
Így vagyunk ezzel mi, magyarok is. A kelet-nyugati együttműködésben nem veszélyt, hanem hatalmas lehetőséget látunk. Nem a Kínával való együttműködés a veszélyes, hanem annak a hiánya
-mondta. Szijjártó Péter úgy vélekedett, hogy a következő időszakban azon országok lesznek sikeresek, amelyek megértik, hogy Kelet és Nyugat együttműködését erősíteni kell. Ennek kapcsán kitért arra is, hogy a magyar-kínai gazdasági együttműködés rekordjai évről évre dőlnek meg. Magyarország Kína első számú beruházási célpontja Közép-Európában, a kelet-ázsiai ország pedig idén már hazánk második legfőbb importforrása Németország után – sorolta. Aláhúzta, hogy Magyarországé a kontinens legversenyképesebb beruházásösztönzési rendszere, és az is fontos, hogy a kormány képes ellenállni mindenfajta külső nyomásgyakorlásnak.
Soha nem fogjuk elfogadni azt, hogy valaki kívülről akarja nekünk megmondani, ide milyen beruházás jöhet, vagy milyen nem
-figyelmeztetett.
Önök egészen biztosak lehetnek abban, hogy itt önöket semmifajta diszkrimináció nem fogja érni. Mi tisztelettel tekintünk minden, Kínából és bárhonnan máshonnan Magyarországra érkező beruházásra
-üzente a kínai vállalatvezetőknek, kívánatosnak nevezve az újabb beruházásokat.
Ez az észszerű külpolitika és gazdaságpolitika teremti meg a lehetőségét annak, hogy Magyarország, a magyar gazdaság a rendkívül nehéz európai és globális körülmények közepette is képes növekedési pályán maradni
-fogalmazott. A miniszter arra is emlékeztetett, hogy az Európai Unió politikai döntései nyomán 2035-től kizárólag elektromos autók kerülhetnek forgalomba a kontinensen azzal az indokkal, hogy csakis így lehetséges a zöld átállás. Hangsúlyozta, hogy a világ károsanyag-kibocsátásának 20 százalékát a közlekedés adja, és annak pedig mintegy 70 százalékát a közúti közlekedés, úgyhogy ez az érvelés “még akár igaz is lehet”. Mindenesetre – mint közölte – ennek nyomás teljesen új irányba állt az európai gazdaság, és rendkívül éles ipari és beruházási verseny indult meg, amely meg fogja határozni, hogy mely országok lehetnek majd a szektor forradalmi átalakulásának bajnokai.
A kérdés az, hogy hol alakulnak ki az európai zöld ipar következő központjai, és hol jönnek létre a jövő autógyárai és az ő beszállítóik. Magyar szempontból pedig úgy tehetjük fel ezt a kérdést, hogy vajon Magyarországon tíz év múlva is lesz-e autóipar
-mondta.
Mivel mi erre a kérdésre igennel akarunk válaszolni (.), ezért úgy döntöttünk, hogy benevezünk abba a versenybe, hogy ki tudja a legtöbb elektromos autóipari beruházást magához vonzani
-tette hozzá. Végezetül üdvözölte, hogy hazánkban jelen van mindhárom nagy német prémium autómárka, valamint a világ tíz legnagyobb elektromos akkumulátorgyártója közül már öt is elkötelezte magát Magyarország mellett.
Forrás/fotó: MTI
János
2023-11-18 at 21:40
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-18 at 11:30
😊😊👍
Arrafelé a bíró még végezte a dolgát, nem politizált. Nem volt harmadik hatalmi ág ❗ Az uralkodó egyszerűen lefejeztette, ha igazságtalanul ítélkezett. 😄
Most sem ártana.
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-18 at 11:30
Tisztelt János! Nemcsak Gáspár Zoltán ilyen közgazdasági zseni, van hasonlókból annyi, amennyivel Dunát lehet rekeszteni, egyetemi papirusszal és állami csöcsön lógva mamutfizetésekkel, a dicső Magyar Közgazdasági Társaságban. Konferenciát szerveztek a magyar akkugyártás rettenetesborzsztó hatásairól, a tudós előadásokból két momentumot emelnék ki: 1) Az akkugyárakban a munka monoton, csak a gépek felügyeletére és gombok nyomogatására szorítkozik, mindezek mellett a fizetések nagyon alacsonyak, amelyből egyáltalán nem lehet megélni, sőt ha valaki táppénzre jut, akkor nő a szegénysége. 2) A másik tudós előadás szerint az akkugyárak rendkívül károsan hatnak a munkaerőpiaci helyzetre, mert a szűkös munkaerőhelyzet miatt mindenáron munkaerőhöz akarnak jutni, ezért a környező iparvállalatoktól elcsábítják a munkaerőt magasabb fizetéssel, több juttatással és kedvezőbb munkakörülményekkel, ez ellehetetleníti az érintett cégeket. A fenti enyhén ellentmondó nyilatkozatok ellentétes tartalma nem zavarja a Tudós Társaságot, lényeg, hogy ótvarolják a Kormányzat iparpolitikáját, és rossz közérzetet gerjesszenek. Megtörtént egyszer már Bagdadban a vitás felek esetében. Bölcs kádi, az én véleményem szerint így és így van. A kádi rábólint: igazad van. A másik fél se hagyja magáét, előadja az ellentétes álláspontját. Meghallgatván, a bölcs kádi szól. Igazad van. A vitás felek felkiáltanak: ó, bölcs kádi, mindkettőnknek nem lehet igaza. Mire a bölcs kádi így szól: bizony ebben igazatok van.
fanni
2023-11-18 at 10:01
A Jászság nem egy kimondottan ipari terület, úgyhogy kellenek az ilyen jellegű beruházások.
János
2023-11-18 at 07:46
Gáspár Zoltán
2023-11-17 at 19:51
Na igen!
Felkapnád a suskát és már nem is kellene dolgoznod.😃😃😃
Nektek csak ehhez van “eszetek”. De ahhoz, hogy télvíz idején a jeges Dunába ugorjatok, összekötött lábbal, ahhoz nincs❗❗❗
Nyomorultak!
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-17 at 19:51
Tisztelt Lajos! Nyugodjon meg, az lehet, hogy a jövedelem MÉG nem közelít a nyugatihoz, de az biztos, hogy a multi termelő gyárakban jobbak a jövedelmi viszonyok, mint az itthoni tulajdonú kis- és közép vállalkozásoknál. (A dogozók szavazatai alapján az AUDI a legjobb munkahely az országban. És mit köpködték induláskor a haladók az AUDI-t! Emlékszik még?) Egyébként szíves figyelmébe ajánlom a tegnapi hírt Gödöllőről, amit érdekes módon szinte minden orgánum elhallgat. Gödöllőn hosszú évtizedekig prosperált az árammérő (“villanyóra”) gyártás, az utolsó években amcsi tulajdonban. Míg másfél évvel ezelőtt az amcsi tulajdonos szélnek eresztette a dolgozókat, akik ebben az iparágban világszínvonalon profik voltak. Friss hír, hogy kínai cég újjáéleszti Gödöllő egykori büszkeségét.
Gáspár Zoltán
2023-11-17 at 19:51
87 millió/ munkahely. Szerintem ha szétosztanák a munkavállalók között jobban járnának.
Logikus
2023-11-17 at 19:16
Remek!
Sarolta
2023-11-17 at 19:12
A libsik 1,2millió munkanélkülivel dicsekedhetnek a választási kampányban .
A Fidesz 1.2millió munkahellyel dicsekedhet a választási
kampányban.
Melyik értékesebb melyik párt érdemli a szavazatot?????
Lajos
2023-11-17 at 19:09
Ezzel csak az a gond, hogy. Mi megtámogatjuk a külföldi tőkést aki kiviszi a lovét innen miközben arra vagyunk büszkék, hogy szarért-hugyért dolgozunk ill. sokan nem is vállalják mire a cég tényleg fillérekért melózó szerencsétleneket hozat be Ázsiából. Na, akkor miért is akkora buli ez nekünk?
Nézzük_magát_a_dolgot
2023-11-17 at 18:28
Remek a hír, a miniszter helyzetértékelése pedig korrekt, tűpontos és ésszerű!