Az országos rendőrfőkapitány rendészeti helyettese csütörtöki online sajtótájékoztatóján közölte, hogy történelmi mértékben csökkent 2020-ban a közlekedési balesetben elhunytak száma; a legutóbb 1956-ban volt alacsonyabb ez a szám.
Halmosi Zsolt – utalva arra, hogy a végleges adatok csak január végén lesznek ismertek – közölte: mintegy négyszázötvenen haltak meg tavaly közlekedési balesetben, csaknem százötvennel kevesebben, mint az azt megelőző évben. Óberling József, az Országos Rendőr-főkapitányság (ORFK) közlekedésrendészeti főosztályának vezetője elmondta: a múlt évben 13 745 személyi sérüléses baleset történt, ez tizenhét százalékos csökkenést jelent az előző év adataihoz képest. A halálos balesetek száma húsz százalékkal, az elhunytak száma huszonöt százalékkal volt alacsonyabb tavaly, továbbá mintegy négyezerrel kevesebben sérültek meg, mint 2019-ben.
Forrás: MTI; Fotó: MTI/Illyés Tibor
Facebook hozzászólás
egon samu
2021-01-07 at 23:43
Közlekedési balesetben egy halott is túl sok.
De még ki kell tartani és ezt el kell viselni, amíg a baleset elleni vak-cina megérkezik….
Más megoldás nincsen…
hozzaszolo
2021-01-07 at 18:12
Ezt a statisztikát azért módjával kezeljük. A tömeg otthon ül. A háztartási balesetek nőhetnek, a folytonos evés fulladásos balesetet okozhat, a rendszeres mosogatás excémát okoz.
Naprózsa
2021-01-07 at 17:52
Na, máris megvan a covid vírus pozitív hatása. Kevesebbet mászkálunk, éjjel meg 8-ra otthon rapporton, nuku turizmus, naná, hogy kevesebb a közlekedési baleset.
moliere
2021-01-07 at 17:47
Zé
látom, megint egy srófra jár az agyunk…
moliere
2021-01-07 at 17:44
sorry
A legrosszabb az egészben, hogy még nulla ember halála is sok. És tényleg szörnyűek az állapotok.
Nem értem, hogy miért nem lehet kulturáltan közlekedni, és törődni egymással. Azt sem értem, hogy miért nem lehet egy csapásra mind a kilencésfélmillió magyar ember udvarias, kulturált, és nyugodt. Szóval tényleg bőven van még mit tenni, de legfőképpen a mesterséges intelligencia fejlesztése terén, mert ez a fajta adóalany/utazó/polgártárs/munkaerő, amely tényleg ki tudná elégíteni a jogos elvárásainkat, valójában csak a robotika fejlődése által érhető el. Vagy esetleg klónok mutációinak irányítása révén, némi sebészi, agysebészi beavatkozással. Én ilyen világban szeretnék élni.
moliere
2021-01-07 at 17:39
Így kell ezt csinálni. Lehetne fejleszteni és tovább csökkenteni a balesetek számát.
Ki kell vonni a forgalomból az alkoholtartalmú termékeket, amelyek úgysem sokáig lesznek összhangban az EU törvényi szabályozással, lévén rövidesen sérti a többség vallásos érzületét a forgalmazásuk.
Továbbá ha a közutakon tényleg csak a munkába és onnan haza, esetleg a saját rögzített, ABC beosztáshoz kötött vásárlási sávjában megy valaki a számára kijelölt üzletekbe vásárolni. A gyerekeket amerikai mintára iskolabusszal kell összeszedni, és hazavinni is. Takarékosabb és biztonságosabb is lenne. Továbbá ha valaki nem támogatja (értsd: konkrét összegekkel) a zöldmozgalmat, a kibocsátás-csökkentést, annak korlátozzák az autóhasználati jogát, pl. egyedül ne ülhessen az autóba, mert akkor büntetik.
A kijárási korlátozások áldásos hatásai csak most kezdenek érvényesülni! Sok embertársunk halna meg közlekedési balesetben is, idő előtt, családapák és családanyák, sőt gyermmmmmekek.
HÁLA ISTENNEK, hogy van ez a korlátozás, amivel térdre kényszerítjük az valószínűleg örökké velünk maradó pandéééééééémiát is.
sorry
2021-01-07 at 16:49
Nagyon örülök ennek a hírnek, de ha 1 ember is meghal közlekedési balesetben, az is sok.
Szörnyűek az állapotok az utakon. Az emberek kulturálatlanul közlekednek – tisztelet a kivételnek- rutin szerűen hágják át a közlekedési szabályokat, nem törődnek mások – néha a saját – biztonságukkal sem. Az udvariasság sokat segíthetne, de ők erről nem hallottak – vagy csak kevesen. Szóval bőven van még mit tenni.