
Tegnap online fogadóórát tartott az I. kerület polgármestere, V. Naszályi Márta, és Csobánczy Gábor idegenforgalomért és EU-s kapcsolatokért felelős helyettese. Ha a víziójuk megvalósul, és a Déli pályaudvar mögé, a Mészáros utcában valóban buszállomást alakítanak ki, gyönyörűen fogják ellehetetleníteni nemcsak Buda, hanem az egész főváros közlekedését. Bár a tegnapi internetes megbeszélés a párbeszéd és a közös célok kialakítását volt hivatott létrehozni a lakók és a döntéshozók között, V. Naszályiék valójában fittyet hánytak a környéken élők jogos felháborodására.
Hétfőn késő délután Budavár párbeszédes vezetője úgy döntött, előveszi a tipikus, mindenkit meghallgatok című liberális kártyát, és online fórumot tart a Mészáros utcába tervezett buszparkolóról. A Déli pályaudvar külső, használaton kívüli részén, visszabontható útburkolattal rendezvényteremmel, étteremmel kibővítve egy több mint hatvan autóbusz fogadására alkalmas parkolót hoznának létre. Némiképp érthetetlen, hogy miért most, a pandémia közepén gondolkodnak a Várba igyekvő német nyugdíjasok problematikájával, és miért nem a nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítésén törik a fejüket. A projekt olyan eszement ötletek tartalmaz, mint a zajvédő fal, ami nyilván a környéken épült lakóházakban élő embereknek annyi zajcsökkentést fog jelenteni, mint halottnak a csók, hacsak nem tervezik a falat felhőkarcoló magasságúra.
Budapest, a lehetőségek városa
A másik zseniális húzás Csobánzy Gábor és szakértői részéről, hogy a turisták a buszról való lekecmergéshez, és felszálláshoz öt percet kapnak majd a parkolóban. Homályos az is, mire szolgál az ötlet egyáltalán. Azonban mindezen innovációk eltörpülnek a következő gigantikus terv mellett. Ugyebár az alapgondolat a kerületi turistabuszok útvonalának homogenizálása volt, azzal, hogy egy helyen parkolhatnak a járművek, és a kerület többi részéről (Naphegy, Tabán) kiszorításra kerülnek. Ez szép és jó elképzelés, a bökkenő az, hogy a Mészáros utca messze van a Citadellától, és a Halász-bástyától, márpedig a turisták nem a Déli pályaudvar ikonikus síneire kíváncsiak. Ezért mit csinál az önkormányzat? A forgalomcsökkentés jegyében elektromos buszokat vesz. Úgy harminc-harmincötöt. Azért, hogy a turisták feljussanak a Várba. Meg a Citadellára. Magyarán megduplázzák a buszok számát, sőt, milliárdos nagyságrendben még be is szereznek újakat. V. Naszályi reméli, az állam bácsi beszáll, hiszen a hülyének is megéri a biznisz. S persze elhangzott a legendás szó: hitelfelvétel.
Nagy kérdés még, hogyan fogják ezt az egészet lenyomni a budaiak torkán, hiszen a tervezett építkezés érinti a Hegyvidéket is. A tegnapi kommentekből érzékelni lehet, hogy az itt élők joggal tartanak a túlcsorduló forgalomtól, a levegőszennyezéstől, és attól, hogy a triviális terv eredményeként az ingatlanok értéke a felére esik vissza. A lakók nem kaptak választ olyan kérdésekre, mint például, hogyan fognak a buszok kikanyarodni a Győri útra vagy a Hegyaljára anélkül, hogy ne sodornák el a szemközti autókat? Egyeztettek-e a Testnevelési Főiskola vezetésével, akik ugyancsak pályáznak erre a területre? Egyáltalán miért jó ez a kerületieknek?
A kerületi Fidesz-frakció portálunkkal azt közölte, hogy
a kerület turistabusz terheltségének csökkentése egy kiemelten fontos problémaköre volt az I. kerületnek a koronavírus járvány előtt. Azonban a világjárvány alapjaiban változtatta meg a nemzetközi turizmust. A szakértők többsége szerint a pandémiát követően a turizmus csak lassan fog helyreállni. Éppen ezért érthetetlen, hogy az a baloldali városvezetés, amelyik hónapok óta panaszkodik a pénzhiányra, most egy olyan beruházásra költene 1,2 milliárd forintot, ami egy jelenleg nem létező problémát orvosolna. Az előirányzott összeg jelen helyzettől függetlenül is megkérdőjelezhető. Ugyan az idegenforgalom szempontjából nélkülözhetetlen vállalkozóknak jelenleg – a Kormánynak köszönhetően – nem kell bérleti díjat fizetniük, de a veszélyhelyzet után sok vállalkozást bezárásra kényszeríthetnek a baloldali vezetés által sokszorosára emelt teraszhasználati és bérleti díjak. Stabil anyagi helyzetben lévő polgárok és vállalkozások nélkül nem virágozhat fel a budavári turizmus. Buszparkoló helyett az önkormányzat az emberekre és a vállalkozásokra költsön, őket segítse.
Valamiért azonban nem vállalkozások az elsődlegesek. Leszögezhetjük, eltökéltek, hogy keresztülviszik a beruházást. Amivel valakik nagyon jól fognak járni. Jól fognak járni az alvállalkozók, a tendereztetők. Nagy pénzek fognak mozogni. Akik viszont nem fognak jól járni: a fővárosiak és azok, akik eddig hittek az ellenzék zöld politikájában, és abban, hogy tényleg számít a véleményük.
Bupbup
2021-04-07 at 07:40
Ha a Fidesz normális jelöltet állított volna az I. kerületben, és nem a velejéig korrupt Nagy Gábor Tamást, akkor nem lett volna gond. Ez a nő azért tudott győzni, mert sokaknak elege lett az előző polgármesterből. Csöbörből vödörbe…
Kakukkos
2021-03-31 at 21:16
Ránéztem most erre a “nő” re ha az egyébként.
Annyira lelankadt, hogy az asszony elment inkább zoknit varrni.
Hermafrodita, vagy transznemű e ez a “nő”???
Ricsykee
2021-03-31 at 21:12
Az első kerületiek NEM AKARTÁK EZT A FÉRFI BANYÁT.
Igazából elcsalták a választást, de ezt tudja mindenki.
PETÍCIÓT ELSŐ KERÜLETIEK!!! Vesszen a bányarém!!!
Egyébként undorító egy moslék, buta, eltaposlak, megöllek, nézése / sugárzása van.
Pestiek, mi a fax van veletek. A komcsikat ÜTNI VÁGNI KELL!!!
bl
2021-03-31 at 13:40
Közben Suttyó Geri megpróbálja azt a látszatot kelteni, hogy a kormány miatt szűnik meg a hajléktalankórház a fővárosban. “Tevőlegesen nem tesz semmit” és közben mutogat. Hehehe.
irány a szakadék továbbra Budán
2021-03-31 at 10:47
Csak rá kell nézni erre a fotóra, igazi proli bunkó látható fosentumos felsőbbrendűséggel, és igen primitív moslékkoalíciós ábrázattal.
A hozzá nem értő, alul művelt nőimitátor gazember így próbál uralkodni, mert tehetségtelensége miatt csak a mások által diktált rosszindulatú intézkedéseket képes nagy nehezen papírról felolvasni.
A tróger bolsevikok nem változnak, lényeg a politikai megbízhatóság, mint az 50-es évek munkásigazgatóinál. Írás-olvasás nehezen ment, beszédben a “suk-sük” nyert prioritást, na meg kötelező volt a retkes köröm, meg a svájci sapka.
Ez a neokomcsi törekvés? Elvtársak, nem tudtok semmit sem fejlődni!
JG
2021-03-31 at 10:24
A GONOSZ GNÓM.
MEGÉRDEMLITEK!
varga eszter
2021-03-31 at 10:06
Ki milyen virágot szakajt, olyat szagol. Hát rajta I. kerületiek, lehet szaglászni.
Lala
2021-03-31 at 10:01
Az emberek jópár helyen visszaszavazták a 90′-es éveket. Hagyni kellene, had élvezzék amit akartak.
Lolo
2021-03-31 at 09:47
Nem hiszem hogy ez csak ennek a baromnam a hibaja.talan szarrá kellett volna verni a választáson nem hagyni győzni! Sajnos drága tanuló pénz megint.de hanyadszor ?
TalEle
2021-03-31 at 09:13
A budapestiek 2019. október 13-án tetszettek volna gondolkodni! Most már csak rosszabb lesz a következő években…
Karoly
2021-03-31 at 08:17
Indulhat a petíció a leváltására, addig amíg nem teszi élhetetlenné a kerületet.
Magyar
2021-03-31 at 08:10
Tessék-lássék a zöld csoda! Szerencsétlen bolsevik ördögök, tetszik a komcsi tempó! Bele fogtok dögleni, de akkor is az kell nektek, ha a zöld nem zöld, hanem, hanem maga a méreg kipuffogó gáz formájába! De nektek a méreg is manna, ha a komcsik adják, és a manna is méreg, ha a Fidesz-kormány adja! Ilyen aljas csürhe vagytok! Annyira aljasok vagytok, hogy képesek vagytok bele dögleszteni magatokat, ami a ti dolgotok, de az, hogy másokat is, az már nem! Az maga a bűn, amiben ti, gazemberek vagytok a bűnösök! 2022 a végetek lesz, ti szörnyetegek!
bl
2021-03-31 at 07:36
Amikor a hülyeség elkezd alkotni ilyeneket alkot. Centralizált buszpályaudvar (ami egy bűzös kősivataggá változtatja a környéket) messze mindentől (hogy legyen bevétele az elektromos buszoknak). Hehehe. Nagyccerű!
aladin
2021-03-31 at 06:50
Ha ez a disznó pofáju Naszályi nem tettszik a lakosságnak, akkor miért nem takaritják ki a polgármesteri székböl.
Győző
2021-03-31 at 06:32
Melyik buszgyártó a csókos?!
A Mészáros utca Déli pu találkozásánál nagyon pici a tér.
Mégis mit képzelnek? Ott álkjanak meg a turistabuszok, valamint ott lenne a Várbusz végállomása?!
Keresztül vágnának a szűk Mészáros utcán, le a Krisztinán a Széll Kálmán felé és a Dózsa tér felé?!
A Dózsa téren ott a hatalmas turistabusz és egyéb parkoló!!!
Nonvideor
2021-03-31 at 03:39
Ezek csak a pénzleszíváshoz és romboláshoz értenek, és meg is teszik!
Ez a libanc is csalással került hatalomra.
Theo
2021-03-31 at 02:15
Mar azt sem ertettem, hogy miert nem volt ujraszamlalas, ha egyszer ilyen kicsi volt a kulonbseg.
Aztan meg hogy hogyan lehetett egy ilyen fogyatekos kinezeture egyaltalan raszavazni. Azt meg nem erteni a cikkbol, hogy pontosan hol lesz ez a parkolo, de a Gyori utat meg terhelni? Ott mar most sem fer el semmi.A Hegyaljan allandok a dugok. A Meszaros utca pedig messze van mindentol, ami egy turistanak erdekes. 40-en fognak egyszerre beallni a masik busz megallojaba? Valahogy nemmtudom elkepzelni ezekrol, hogy ezt jol megoldjak. Bar Karacsonyhoz kepest ez mar hiperaktivitas.
Polgar
2021-03-30 at 23:26
Fajta rajta, a disznószemüek, jakob, niederbarom, bolgardobrev, soproni, baranyi, piko, stb!
Lzsè
2021-03-30 at 21:47
Na ennek is pont olyan nyomi feje van mint,kedves drága ferencnènek,meg verayurorovának.kellett mèg ez is?hát nem hánytunk már eleget……bhhhuuúúúááá………
Naprózsa
2021-03-30 at 21:26
Az, hogy ez a buszparkolás valódi gond, annak nem kérdés, aki már járt fenn csúcsidőben nyáron a várat szinte feldöntve hemzsegő turista tömeget meglátva. Az se ördögtől való elgondolás, hogy csak busszal lehessen felmenni a turistáknak és a helyieknek akik nem ott laknak, tehát valahol kényelmesen parkolhassanak a buszok és onnan szállítsák fel a turistákat a mi buszaink. Még talán nyereséges is lehetne.
De amit biztosan lehet tudni: ez most csakis és kizárólag a csókosoknak kigondolt projekt, mert a mi ellenzékünk a zsebük tömésénél nem tud más motiváló erőt felmutatni.
Abban viszont egyáltalán nem értek egyet, hogy ha lecseng a járvány, akkor is csak lassan éled újjá az turizmus. Sztem pedig fordítva lesz! Kilő mint a rakéta. Az ilyen sokáig szobafogságban tartott emberiség, akárcsak a háborúk után, elemi vadsággal akarja újra élvezni az életet. Max az lehet a gond, hogy nem lesz elég férőhely a mostani böjt kényszerbezárásai miatt.
Rohonci Kati
2021-03-30 at 21:04
A turistak szallodakban laknak, valahol ott parkol a buszuk is. Nem lenne eszszerubb, ha az I. kerulet/fovaros kikotne, h
a Varba valo belepes elofeltetele az elektromos speci busz hasznalata a szalloda es a Var kozt? Es ugyanigy a Citadella eseteben is. A sajat buszuk meg marad a szallodanal. A turistak mas orszagokban se mindig ingyen szennyezik a varosi levegot…
xres
2021-03-30 at 20:50
Buszàllomàs mània és potcselekvés màr 2012-13-ban a Floriàn téren is nagy sikér lett. Na-persze a dohànytok elmehettek onnan àzni-fàzni de nem po-fàzni!
Palmimi85
2021-03-30 at 20:41
Hogy ezt az aszályos spinkót miért nem csapták agyon 2015-ben a határon, amikor lement mingráncsokat simogatni…