A Gyurcsány-Bajnai éra utolsó évében a fizetésünkből minimum száz literrel kevesebb üzemanyagot tankolhattunk a töltőállomásokon, mint napjainkban. Miközben az ötszáz forintos lélektani határt lépik át hazánkban is az üzemanyag árak, a baloldali kórus versengve kiáltja ki ismét bűnbaknak a kormányt és a kormányfőt, egyúttal mélyen hallgatnak saját katasztrofális gazdaságpolitikai ténykedésük egyszer már megtapasztalt eredményeiről. A képmutató vádaskodásokon keresztülverekedve újabb baloldali hazugságról hull le a lepel.
Átlagbérből él? Benzines autója van? Gondolta volna, hogy egy havi fizetéséért 270 liter benzinnel többet tankolhat napjainkban a kutakon, mint a baloldali kormányzás utolsó évében, 2010-ben? Félreértés ne essék, a tények makacs dolgok: hiába a „rekord magas” üzemanyag árak, a fizetésünkért bizony sokkal többet tankolhatunk ma, mint tehettük ezt 11 évvel ezelőtt. Mivel azonban a legtöbben az üres kinyilatkoztatások helyett hajlamosabbak vagyunk a csalhatatlan számoknak hitelt adni, tekintsük át a tényeket.
BALOLDALI PROPAGANDA HELYETT SZÁMOLJUNK!
2010-ben bruttó 73.500 forintos minimálbérből, illetve bruttó 202.525 forintos átlagbérből voltunk kénytelenek kigazdálkodni a tankolást, mindezt 348 forintos benzin és 334 forintos literenkénti gázolajár mellett. Innen a matek egyszerű: a minimálbérből 211 liter benzint vagy 220 liter gázolajat, az átlagbérből pedig 582 liter benzint vagy 606 liter gázolajat vehettünk.
2021-ben viszont bruttó 167.400 forintos minimálbérből, illetve bruttó 403.616 forintos átlagbérből vásárolhattunk, mindezt az eddigi legmagasabb átlagárak szerint 473 forintos benzin és 513 forintos literenkénti gázolajár mellett. Az előbbiekhez hasonlóan megkapjuk, hogy a minimálbérből 354 liter benzint vagy 326 liter gázolajat, az átlagbérből pedig 853 liter benzint vagy 787 liter gázolajat vehetünk.
A mérleg innen: minimálbérből élőként 2010-hez képest a bérünkért 143 literrel több benzint vagy 106 literrel több gázolajat, átlagbérből élőként pedig 271 literrel több benzint vagy 181 literrel több gázolajat tankolhatunk napjainkban a töltőállomásokon.
KÉPMUTATÓ VÁDASKODÁS
Legyünk azonban őszinték: dacára a fentebbi számításnak, ami alapján kétségkívül nincs okunk panaszra, hiszen egy havi bérünkért legrosszabb esetben is nagyságrendileg 1000 kilométerrel autózhatunk most többet, mint 11 éve, azért nem fogunk ujjongani az ötszáz forintos üzemanyag árak okán. Azt azonban rögzíteni érdemes, hogy miközben a kormányt elhibázott adópolitikával és a társadalom iránti érzékletesség hiányával vádolja az összeállt baloldali politikai konglomerátum, mélyen hallgatnak saját gazdaságpolitikai teljesítményük totális kudarcáról, amelynek fényében viszont a jelenlegi árak is minden bizonnyal új megvilágításba kerülnek.
A cikkben közölt számítások során a KSH által közölt nemzetgazdasági átlagbérek, a 2010-ben és 2021-ben hatályos minimálbérek – az időközben módosult munkajövedelmeket terhelő adókra való tekintettel – bruttó értékeit, valamint a 2010-ben és az idei évben regisztrált legmagasabb literenkénti átlagárakat vettük figyelembe a benzin és a gázolaj esetében is.
Kiemelt kép: MTI/Beliczay László
Facebook
Twitter
YouTube
RSS