A Gyurcsány-Bajnai éra utolsó évében a fizetésünkből minimum száz literrel kevesebb üzemanyagot tankolhattunk a töltőállomásokon, mint napjainkban. Miközben az ötszáz forintos lélektani határt lépik át hazánkban is az üzemanyag árak, a baloldali kórus versengve kiáltja ki ismét bűnbaknak a kormányt és a kormányfőt, egyúttal mélyen hallgatnak saját katasztrofális gazdaságpolitikai ténykedésük egyszer már megtapasztalt eredményeiről. A képmutató vádaskodásokon keresztülverekedve újabb baloldali hazugságról hull le a lepel.
Átlagbérből él? Benzines autója van? Gondolta volna, hogy egy havi fizetéséért 270 liter benzinnel többet tankolhat napjainkban a kutakon, mint a baloldali kormányzás utolsó évében, 2010-ben? Félreértés ne essék, a tények makacs dolgok: hiába a „rekord magas” üzemanyag árak, a fizetésünkért bizony sokkal többet tankolhatunk ma, mint tehettük ezt 11 évvel ezelőtt. Mivel azonban a legtöbben az üres kinyilatkoztatások helyett hajlamosabbak vagyunk a csalhatatlan számoknak hitelt adni, tekintsük át a tényeket.
BALOLDALI PROPAGANDA HELYETT SZÁMOLJUNK!
2010-ben bruttó 73.500 forintos minimálbérből, illetve bruttó 202.525 forintos átlagbérből voltunk kénytelenek kigazdálkodni a tankolást, mindezt 348 forintos benzin és 334 forintos literenkénti gázolajár mellett. Innen a matek egyszerű: a minimálbérből 211 liter benzint vagy 220 liter gázolajat, az átlagbérből pedig 582 liter benzint vagy 606 liter gázolajat vehettünk.
2021-ben viszont bruttó 167.400 forintos minimálbérből, illetve bruttó 403.616 forintos átlagbérből vásárolhattunk, mindezt az eddigi legmagasabb átlagárak szerint 473 forintos benzin és 513 forintos literenkénti gázolajár mellett. Az előbbiekhez hasonlóan megkapjuk, hogy a minimálbérből 354 liter benzint vagy 326 liter gázolajat, az átlagbérből pedig 853 liter benzint vagy 787 liter gázolajat vehetünk.
A mérleg innen: minimálbérből élőként 2010-hez képest a bérünkért 143 literrel több benzint vagy 106 literrel több gázolajat, átlagbérből élőként pedig 271 literrel több benzint vagy 181 literrel több gázolajat tankolhatunk napjainkban a töltőállomásokon.
KÉPMUTATÓ VÁDASKODÁS
Legyünk azonban őszinték: dacára a fentebbi számításnak, ami alapján kétségkívül nincs okunk panaszra, hiszen egy havi bérünkért legrosszabb esetben is nagyságrendileg 1000 kilométerrel autózhatunk most többet, mint 11 éve, azért nem fogunk ujjongani az ötszáz forintos üzemanyag árak okán. Azt azonban rögzíteni érdemes, hogy miközben a kormányt elhibázott adópolitikával és a társadalom iránti érzékletesség hiányával vádolja az összeállt baloldali politikai konglomerátum, mélyen hallgatnak saját gazdaságpolitikai teljesítményük totális kudarcáról, amelynek fényében viszont a jelenlegi árak is minden bizonnyal új megvilágításba kerülnek.
A cikkben közölt számítások során a KSH által közölt nemzetgazdasági átlagbérek, a 2010-ben és 2021-ben hatályos minimálbérek – az időközben módosult munkajövedelmeket terhelő adókra való tekintettel – bruttó értékeit, valamint a 2010-ben és az idei évben regisztrált legmagasabb literenkénti átlagárakat vettük figyelembe a benzin és a gázolaj esetében is.
Kiemelt kép: MTI/Beliczay László
pölöske
2021-10-26 at 00:39
Bakker feri te is érzed a szőkített gázolaj szagát hogy milyen rohadt büdös a szemem is könybe lábadt k.anyját,Gordon én csak pénz szagot érzek, én már hozzá szoktam ehhez.Ne finnyáskodj bakker!
Zoltai Guszti
2021-10-25 at 22:34
Ezt rendszeresen eljátsszák , iskolában oktatni kellene némi pénzügyi ismereteket akkor nehezbben menne a fejekbe ez a marhaság.
Pl azt hogy egy adat nem elég egy gazdasági folymat értékeléshez. Ugyanis a bevétel mellé mindíg van költség és költség mellé nem biztos hogy van bevétel.Vagyis a kettő hányadosa a lényeg nem önmagában a költség vagy a bevétel….
Ugyanez volt évekig az “Eju’ tart el minket , mer’ mennyi Eju’ pénz jött!”
2017.ig kellett várni arra hogy végre egy úniós biztos elköpje egy interjúban hogy igen jön lé de abból pl Német árut vesznek és minden 1 eurón 4-5-öt keresnek.Megint a marzs a hányados a bevétel és veszteség között a lényeg…
Vagy mennyi a jegybanki kamat? De ez inflációs adat nélkül….
Könyvelésnek két oldala van Tartozik-követel. Balosok állandan csak egyről beszélnek.
PG
2021-10-25 at 19:43
Hazudnak ezek reggel, éjjel, meg este. Ezt a vezérük is megmondta.
Orientál
2021-10-25 at 19:30
Mszp-s elvtársnőjük Gyurcsánynak és Bajnainak pofátlanul behazudta hogy nem lesz gázár emelés ,megvoltak a 2006-os választások aztán Gyurcsányék és Bajneiék annyira hazudoztak hogy sokszor a külföldiek érdekeiket vették csak figyelembe és nagyon megdrágították az energiák árát a gázéval együtt.
G
2021-10-25 at 19:11
Matek az hogy nyugaton 615FT literenként
Az ellenzéki unionista pöcsöknek csak szólok 100 ft-al magasabb!
Királytigris
2021-10-25 at 14:13
Öntsünk tiszta vizet a pohárba, ha már az üzemanyagokról van szó!
Az OPEC már régen kijelentette, hogy nem az olaj a drága, hanem az adók a drágák.
Magyarországon az üzemanyagárak 2/3-a a rárakott adókból tevődik össze.
MA 500 FT EGY LITER BENZIN. HA NEM LENNE RAJTA SEMMIFÉLE ADÓ, AKKOR EGY LITER BENZIN 167 FT LENNE!!!
Akkor mi a drága? A benzin, vagy az adó?
Úgy tudom, hogy van egy megállapodás, ha az üzemanyagár elér egy maximális szintet, akkor csökkentik a rárakott adók mértékét. Ezzel a megállapodással mi van?
Ökölszabály: Az üzemanyagár emelkedése felpörgeti az inflációt!
gyozo2018
2021-10-25 at 13:14
Mi a vizitdíj, receptdíj, kórházi ágydíj, mentődíj, áram, gáz, távfűtés, nyugdíj befagyasztás,13. havi nyugdíj megvonás, a családtámogatások eltörlése, nyugdíj és családi pótlék megadóztatása, általános ingatlanadó, fizetős felsőoktatás, fizetős szakközépiskolai szakképzés örvén gyatyásodtunk le, adósodtunk el.
GYURCSÁNY, BAJNAI A D(K)URVA ANYÁTOKAT!
ZOZO
2021-10-25 at 13:08
A tények nem sztáítanak a bolsiknak ,meghamisítják őket!
A gázolaj már 2006-ban 306ft volt,onnan már csak felfelé kúszott!
Zeller Ildikó
2021-10-25 at 12:52
A számok magukért beszélnek! Lehet Orbánozni, de a fegyver besül!!
Malamut
2021-10-25 at 12:35
Nem lehet eleget gyurcsányozni,ezek mindent ELK.RTAK!