Pesti Srácok

Ha elindul a vonat - Egész napos rendezvénnyel ünnepli 15. születésnapját a Vasúttörténeti Park

Egész napos születésnapi rendezvénnyel ünnepli szombaton 15. születésnapját a Vasúttörténeti Park.

MTI

A jubileumon a látogatók igazi, felfűtött nagy gőzmozdonyokkal találkozhatnak, amelyek felvonulása és versenye után ki lehet próbálni a gőzösök vezetőfülkéjében való utazást is. A szervezők a programot zenei ínyencségekkel tarkítják, így lesz fúvós zenekar, musical-operett gála, a nap zárásaként pedig Somló Tamás ad koncertet. Ezen a napon azok, akik szintén idén ünneplik 15. születésnapjukat, ingyenesen léphetnek be a parkba - olvasható a rendezvény holnapján.

PestiSracok facebook image

Szombaton a MÁV Nosztalgia Kft. különvonatokat is indít, amelyek a Nyugati pályaudvar és a Vasútmúzeum megállók között közlekednek. A Vasúttörténeti Parkba már az ünnep előestéjén is várják a látogatókat: pénteken a Benkó Dixieland Band ad koncertet az Orient csarnokban. A Magyar Vasúttörténeti Park alapkövét 1999. november 22-én rakták le. Az akkori Közlekedési és Vízügyi Minisztérium, a MÁV Rt. és a MÁV Nosztalgia Kft. támogatásával csaknem nyolc hónap alatt valósult meg a beruházás, és 2000. július 14-én nyitotta meg kapuit Európa első interaktív vasúti parkjaként. A 70 ezer négyzetméter alapterületen száznál is több vasúti járművet, és a vasút üzemeltetéséhez szükséges berendezést mutat be múzeum az egykori Északi Fűtőház vontatási telepén, a Tatai út 95. szám alatt. Az 1911-ben épült, a maga nemében páratlan, 34 állásos körfűtőházban állomásoznak a nosztalgiamozdonyok, így például az ország legöregebb, működő gőzmozdonya 1870-ből és a legendás Árpád motorvonat a harmincas évekből. A nosztalgia járművek büszkesége az 1912-ben épült elegáns teakfa étkezőkocsi, amely a mára fogalommá és nosztalgikus emlékké vált híres Orient Expressz mozdonya mögött robogott. A területen több mint 100 vasúti járműkuriózum parkol, köztük ötven ritka mozdony, sínautók, kézi és motoros hajtányok, mérőkocsik, gőzdaruk, hóekék, hómaró gépek és egyéb különlegességek. A járműállomány az 1870-es gőzmozdonyoktól a nagyteljesítményű villamos mozdonyokig mutatja be a vasút fejlődését. A járművek jelentős része ma is üzemképes, a MÁV Nosztalgia Kft. ezeken belföldi és külföldi nosztalgiautazásokat is szervez. A Magyar Vasúttörténeti Park áprilistól novemberig várja a látogatókat. Állandó kiállításai mellett havonta több, tematikus és különleges programmal szolgál, és bekapcsolódik egyebek mellett a Múzeumok éjszakájába is.  

Ajánljuk még

Gyermekeket is érintő szexrabszolga-hálózatot üzemeltet egy magyar férfi Floridából

Exkluzív 2023 augusztus 8.
Ha azt hallanák, hogy egy Amerikában élő (leginkább bujkáló) magyar férfi kiszolgáltatott, nehéz élethelyzetben lévő nők bizalmába férkőzve végeztet erotikus munkát úgy, hogy gyakran az áldozatok kiskorú gyermekei, rokonai és munkatársai is belekeverednek a részben pedofília-gyanús rémálomba, akkor biztosan azt gondolnák, hogy egy filmről van szó. De erről szó sincs, Amiről most beszámolunk az a rideg valóság. Történetünkben magyar nőkről lesz szó, akik teljesen publikus “társkereső oldalakon” szexrabszolgaként tengetik a mindennapjaikat, ebből pedig kiutat csakis a nyilvánosság, az őket elnyomó és kihasználó férfi valós személyének a leleplezése jelenthet. A PestiSrácok.hu informátora részletesen beszámolt portálunknak erről a rémisztő, és egyben bicskanyitogató eseménysorról, amiben az a legrosszabb, hogy a nők kizsákmányolása elleni sok évtizedes fellépés dacára a szemünk előtt zajlik, van rá “kereslet” és ez a bizonyos férfi ebből kiválóan él, köszöni szépen, jól van, és esze ágába sincs abbahagyni, amit csinál. Ha hagyjuk…

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.