Pesti Srácok

Kisvirág - Koncz Zsuzsa énekesnő kapta a Gundel Művészeti Díj életműdíját

Koncz Zsuzsa énekesnő vehette az életműdíjat, de a színház- és filmművészet, a tánc, a zene, és a képzőművészet kategóriájában is elismeréseket adtak át pályájuk elején álló fiataloknak a Gundel Művészeti Díj hétfő esti budapesti díjátadó gáláján.

MTI

PestiSracok facebook image

Koncz Zsuzsa Kossuth-és Liszt Ferenc-díjas énekesnőnek az életműdíjat Tarlós István, Budapest főpolgármestere nyújtotta át. Tarlós István ünnepi beszédében felidézte, hogy Koncz Zsuzsa első lemezfelvételre, a Gézengúzra 1962-ben került sor, első önálló kislemeze 1966-ban, első önálló albuma, a Volt egyszer egy lány 1969-ben jelent meg, majd 1970-ben adták ki az Illés együttessel közösen a Szerelem című lemezt. Harmadik nagylemeze, az 1971-ben megjelent Kisvirág az egyik legnagyobb példányszámban kelt el - hívta fel a figyelmet a főpolgármester.

Tarlós István hangsúlyozta: Koncz Zsuzsa dalai nemcsak a könnyűzenére voltak hatással, hanem a napi gondolkodásra és érzésvilágra is. Életben tartották a szabadság eszményét a Kádár-korszakban, amelyet kulturálisan és politikailag is alapvetően befolyásoltak. "Ennek a legendás világnak a képviselői, az Illés, a Metro és az Omega kezdetektől együtt zenéltek Koncz Zsuzsával, akinek hangja és személyisége nélkül másképp alakult volna ennek a zenei korszaknak a művészete" - hangsúlyozta a főpolgármester. A Gundel Művészeti Díjak odaítéléséről Szinetár Miklós rendező elnökletével hat különböző szakmai kuratórium döntött.

Ajánljuk még

Vasárnapi autóbusz-szerencsétlenség: voltak már problémák a szervezőkhöz köthető utak körül

Exkluzív 2021 augusztus 17.
Nem először került a sajtóhírekbe és a figyelem középpontjába az az utazásszervező cég, amelynek bérelt autóbusza vasárnap hajnalban 8 ember halálát okozó balesetet szenvedett az M7-es autópályán – tudta meg a PestiSrácok.hu. 2019-ben több sajtóorgánum is beszámolt róla, hogy magyar egyetemisták franciaországi síútja vált tortúrává, miután a magyar utazásszervezők hibás műszaki állapotú, román buszokkal vágtak neki a több ezer kilométeres útnak, végül az utasok egy része saját költségére, önállóan utazott haza. Majd még kártérítést sem kaptak. A "Suli Sí" szervezőcsapat és a hétvégi szerencsétlenségben érintett Rolitúra gyakorlatilag azonos céges hátteret mutat. Az Index és az Origo korábbi cikkei szerint az utakat szervező vállalkozók korábbi utazási irodáit többször megbüntették; volt olyan iroda, amely éveken át engedélyek nélkül hirdetett utakat.