Hugh Hefner alapította még 1953-ban a férfiaknak szóló erotikus magazint, a Playboyt, amelyben olyan hírességeket, szexszimbólumokat “sikerült” megszabadítania a textiltől, mint a Baywatch sztárját, Pamela Andersont, a modellt, Cindy Crawfordot, de a ruháitól a magazin ajánlatára megszabadult Kim Basinger is annak idején. A legelső Playboy címlapján pedig a mindenki által ismert Marilyn Monroe szerepelt a férfiak nagy örömére. Azóta megszokhattuk, hogy szebbnél szebb, formásabbnál formásabb idomú nőket láthatunk a magazin borítóján, akik az újságot fellapozva még többet mutatnak meg magukból. A Playboy “filozófiája” sok vitát generált, az általa sugallt nőképet sok jogos kritika érhette, de a nőiességhez való hozzállása bizonyos értelemben konzervatívnak volt tekinthető. Ahhoz nem fért kétség, hogy ez a magazin a heteroszexuális férfiakat tekintette a célcsoportjának.
A németeknek viszont sikerült ezt a hagyományt is megszakítani, ugyanis a német Playboy jubileumi évfordulója alkalmából ötven különböző címlapot gyártottak le, amelyek közül az egyiken egy szőrős mellkasú, nőnek öltözött férfit mutogatnak, a másikon pedig egy spagettitangás úr néz kacéran a kedves olvasóra.
Az osztrák transzvesztita énekes, Conchita Wurst óta – aki 2014-ben megnyerte az Eurovíziós Dalfesztivált – talán nem is csodálkozunk már azon, hogy egyre többen érzik szükségességét annak, hogy kvóta LMBTQ-embereket helyezzenek pozícióba. Enélkül jóember úgy tűnik, már nem lehetsz. Persze, ha valaki például énekesként tehetséges, azt a szexuális beállítottságától függetlenül értékelni kell, de élnék a gyanúperrel, hogy kevés olyan Playboy magazint vásárló férfi van, aki egy szőrös mellkasú férfitársát vonzóbbnak tartja mondjuk egy bögyös szőke nőnél. Vagy ha mégis, akkor kérdés, hogy eddig miért vásárolta ezt a férfiaknak készült erotikus magazint? Mire is akarják ezzel az esztétikus nőkhöz szokott férfiakat érzékenyíteni?
A mai azonban egy jeles nap, hiszen éppen ma 50 éves a német Playboy. A jubileumi alkalomból pedig a németek úgy gondolták, hogy valami különlegességgel állnak elő, ezért ötven különböző borítóval árulják a magazint. Kettő közülük viszont igencsak szemet szúrt. Az egyiken egy úgynevezett queer személy látható, aki egy szőrős férfi, de nőnek van öltözve.
Ezt a képet egy mariupoli fotós, Denis Karlinsky lőtte és gondolta, hogy elnyeri vele az olvasók tetszését. Az biztos, hogy sokan beszélnek a képről, de az már korántsem, hogy ezt pozitív kontextusban teszik. A német Playboy Instagram-oldalán ugyanis olyan kommentek születtek, hogy
Hugh Hefner forog a sírjában.
Egy másik kommentelő pedig megjegyzi, hogy
Viszlát Playboy, mi történt veled.
Ám nemcsak a Geraldine Schabraque-ot ábrázoló fotó verte ki a biztosítékot, hanem az Esther Haase által készített is, hiszen ezen egy, a magazin stílusát egyébként visszaadó, spagettitangás, nyuszifüles fiatalember néz a háta mögé, az olvasót igézve tekintetével.
Hefner is tett transznőt a címlapra
Azonban mielőtt megköveznénk a németeket, fontos megjegyezni, hogy nem ez az első alkalom, hogy nem egy született női bombázót csodálhatunk a Playboy címlapján. Hugh Hefner ugyanis a nyolcvanas években helyet adott Caroline Cossey-nak is, aki transzszexuális volt.
Hefner mentségére legyen mondva, hogy ez a modell viszont legalább nőnek nézett ki: sem mellszőr nem buggyant ki a polója alól, sem bajszot nem hordott az orra alatt, ezért esztétikailag illett a magazin profiljába. A Playboy persze a hetvenes-nyolcvanas évek hangulatát fejezte ki a leginkább, és ma már csak keresi a helyét a végtelen mennyiségű szexuális tartalom között. Üzletileg sem igazán találja a régi életérzést, és úgy tűnik, hogy a lehető legrosszabb helyen is keresi.
Forrás: thesaxon.org
Facebook
Twitter
YouTube
RSS